Cuma Yazıları – Süt Mucizesi

Tüm inananların cuması mübarek ve bereketli olsun.
Bu kadar peynir tarifinden sonra, konuya uygunluğu hasebiyle daha önce yayınladığım “Süt Mucizesi” yazısını tekrar hatırlatmak istedim.

“Size onların karnındaki pislik ve kan arasından, içenlerin boğazından kolaylıkla geçen sade bir süt içiriyoruz.”

Beşeriyet, 1400 küsur sene önce ortaya konan bu gerçeği görebilmek için, modern cihazların ve laboratuarların kurulmasını beklemek zorunda kaldı. Ve bir damlasını yapmaktan âciz olduğu sütün harika yapısını, asırlarca sonra bile çözümlemeyi başaramadı. Ama, acaba Ayet-i Kerim’de belirtildiği gibi, ibret alabildi mi?
Süt, tek başına kullanıldığı gibi, bazı gıdaların hammaddesi olarak da kullanılmakta ve hangi şekle girerse girsin, olağan üstü bir tesir icra etmektedir. Bunlardan yoğurt, midede kendi kendini sindirebilen tek gıda olarak bilinmekte ve verem ile şarbon dışında tifo, para tifo, difteri, dizanteri, kolera gibi 22 hastalığa ait mikrobu imha edebilmektedir.
Peynir ise, kemiklerin ana maddesi olan kalsiyumun, kalsiyum parakazeinat şeklinde çöktürülmüş halidir. Ve sindirilmesi son derece kolaydır. Bu yüzden ilâhi kudret, yeni doğan yavruların midelerinde (sadece süt emilen devrede olmak üzere) peynir mayası üretimini programlamıştır. Yani emilen süt, midede peynir haline gelmektedir. Yediğimiz peynirlerde de aynı mükemmel mekanizma taklit edilmekte ve süt, genç danaların veya kuzuların midelerindeki renin enziminden (şirden) faydalanılarak peynir haline getirilmektedir.Yapılan araştırmalarda, sütün en iyi mayalanma sıcaklığının 35-38 °C dereceler civarında olduğu anlaşılmıştır ki, bu sıcaklık da vücut ısısından başka bir şey değildir…

Mithat OKUYUCU
Kimya Mühendisi

Reklamlar

Evde Peynir Nasıl Yapılır? Mayalı ve Mayasız Peynir Yapımı…

Uzun araştırmalarım ve denemelerim sonucunda peynir yapımıyla ilgili bana yetecek kadar bilgi sahibi oldum sayılır. İnternet’i didik didik ettim, tabi peynir konusunda bilen tanıdıkların beyinlerinde.:)) Aslında aradığım şey mayalı ve mayasız sirke vs. ile hazırlanan peynirin arasındaki fark ve aynı maya kullanılarak nasıl peynir çeşidi yapıldığıydı?

Tencereler hazır süt hazır ama kafamda kaç çeşit peynir tarifi var, ben hangisini yapacağım? Zaten denemeler konusundaki fazlaca olan cesaretim bazen beni pişman ediyor. Neyse üç çeşit denemeye karar verdim. Mayalı, sirkeyle yapılan ve süt kestirildikten sonra kaynatılan…

Tabi aklımın bir tarafında ise beni bu olayın içine ve daha da derinlere çeken Antep peyniri. Antep peynirine özlemim öyle böyle değil, kaç yıl oldu çocukluğumun en sevdiğim tatlarından olan bu peyniri yemeyeli. Açıkçası bu sadece bir hayal gibi geliyordu. Ama ben de biliyorum ki, bir şeye başladıysam mutlaka içine düşerim.:)

Kolları sıvayıp Antep deki dostumdan yardım istedim hemen. Sağ olsun Naile hızır gibi imdadıma yetişti. Hemen babacığının anlatımını tastatura aktararak bana gönderdi. Ve hemen aynı gün uyguladım, sonuç muhteşem! Peyniri yaptıktan saatle sonra tadına bakmaya cesaret ettiğimde, yüzümdeki gülümseme bütün gün sürdü.:)) Tarifini daha sonra vereceğim inşallah. Şimdilik bu üç çeşitle idare edin.:)

Sirkeyle Yapılan Peynir: Mayalı peynire göre daha lezzetli bizim kanaatimize göre, tadı daha çok peynire benziyor.

8

2 litre sütü kaynama asamsına kadar ısıttım, hatta fokurdar gibi oldu. İki kaşık sirke özünü- normal sirke olarak yarım bardak sirke de kullanabilirsiniz- sıcak süte ekleyip karıştırdım. Zaten süt hemen kesilerek suyundan ayrılıyor. Yeşimtirek bir su altta kalırken peynir kesintileri üste çıkıyor.

10-15 dak. bir kenarda beklerken, temiz pamuklu bir bezi süzgecin içine serdim ve süzgeci geniş bir kabın içine oturttum.

Peynir kesintilerini kevgirle tamamen toplayıp süzgece aktardım. 10-15 dak. sonra süzgeçten alıp bezin uçlarını bağladım ve bir çengele geçirip uygun bir yere astım. Tabi altına bir kap koymayı ve o suyu muhafaza etmeyi unutmayın.

2-5 saat bu şekilde beklettim ve bezin içinde sıkışan peyniri alıp diktiğim bir bez torbaya koydum ve bir tepsinin içine mantı aletini koyup üzerine torbayı yerleştirdim. (Siz düz bir süzek veya tepside kullanabilirsiniz.) Onun üzerine bir başka tepsi yerleştirip üzerine hamur açmak için ve yer sofrası olarak kullandığım masayı, onun üzerine de su dolu tencere, tursu kavanozları gibi ağırlıklar koydum. Bu arada baskı olarak daha pratik çözümler geliştirebilirsiniz.:)) Ayrıntıları size fikir olsun diye yazıyorum.

5-6 saat beklettikten sonra peyniri çıkarıp tuzladım ve buzdolabına koydum. Sonrasında ister salamura yapın isterseniz bu şekilde tüketin.

Mayalı Peynir: Tadı bildiğiniz taze peynir gibi süt kokulu ve biraz çiğimsi.  Ama kesinlikle çook lezzetli.

bild-10041

Önce mikrobiyel bir maya bulun. Bu konu da hassa olmanızı tavsiye ederim, hayvansal mayaların menşe i belli olmayabilir. Türkiye’ de iseniz sorun değil zaten marketlerde mikrobiyel mayaları bulmak zor değil. Yurt dışında olanlar İnternet’ten araştırsınlar…

5 lt. sütü Edirneli arkadaşımın canlı telefon talimatlarıyla ılık, onun deyimiyle inekten sağıldığı sıcaklığa kadar ısıttım. Dikkat edin soğuk değil ama sıcaklık da hissedilmeyecek.

Sütü getiren ablanın tavsiyesiyle bir cay kaşığı sıvı mayayı tencereye katıp güzelce karıştırdım.

Tencerenin ağzını kapatıp yerinden oynatmadan üzerini battaniye ile sıkıca örttüm ve 5-6 saat mayalanmaya bıraktım. Telefonda arkadaşım bana talimat verirken onun misafiri olan başka bir hanımın tavsiyesiyle havanın soğuk olmasını hesaba katarak bu süreyi daha uzun tuttum.

Bekleme süresi dolmadan ben daha fazla dayanamayıp tencerenin ağzını açtım ve küçük bir şok yaşadım sütüm kesilmemiiiiş!!!… Bu hayal kırıklığıyla çatacak adam aradım epey bir süre.:)) Tabi millet bilmiyor ki, peynirimin başarısız olduğunu sanıyorum diye sinirliyim. 1 saat kadar sonra tekrar baktım tencereye ve cesaretimi toplayıp bir kasık batırdım. Eh işte kaşık içinden temiz çıkı ama, bence hala kesilmemiş bu süt!!!…

Bekleme süresinin sonun da biraz üzgün biraz umutlu tencerenin kapağını açtım. Diğer tarafta büyük bir süzeğin içine pamuklu bir bez açtım ve bir tepsinin içine oturttum. Kevgiri aldım ve amacım güya üste çıkan peynir kesintisini – görünmese de – bir ümit toplamak. Kevgirle bir, iki üç… Yok sütün suyu yok! Tencerenin dibine geldim ve hala su yok! O zaman anladım sirke ile mayanın arasındaki farkı! :)))  Maya tencerenin tamamını pelteye dönüştürmüş kalıp kalıp bir görüntüsü var. Sirke hemen kestirerek, kesmiği suyun yüzüne çıkarıyor. Eğer sanal dahi olsa bir kaynak bana, mayanın sütü pelte şekline getirdiğini, bu peltenin süzülüp peynir yapıldığını, sirkenin vs. ise sütü kesdirerek kesmiklerinin süzülmesiyle tadı ve dokusu farklı olan bir başka çeşit peynir olduğunu yazmış, anlatmış olsaydı ben bu şoku yaşamayacaktım.:) Oysa aradığım en önemli bilgi buydu. Sanki ağız birliği yapılmışcasına her türlü abur cubur bilginin dolaştığı İnternet ortamına, insanlar ev de peynir yapmasın diye mi bilmem, böyle bir ayrıntı yazılmamış!

Neyse, pelteyi tencereden kevgirle alıp büyükçe bir bey torbaya koyup astım. Asma konusunda hayal gücünüzü kullanın ben öyle yaptım. Torbayı bağlayıp düğümün içinden oklava geçirmek gibi.:))

5-6 saat suyunu süzdükten sonra onu da baskıya aldım ve yine 4-6 saat arasında beklettim. Sonrası yazdığım gibi tuzlama ve dolaba kaldırma.

Sonra dan Edirne’li arkadaşıma sorduğum da ” Ben sirkeli peynir nasıl olur bilmem ki.” dedi.:)) İnternet’te profesyonel peynir yapımını anlatan yazılarda var, ama İnternet’e bakan zaten o profesyoneller için kullanılan kelimeleri anlamaz, anlayanın İnternet’teki bilgilerle işi ne? Onu da çözemedim.

Sirke İle Kestirilip Haşlanan Peynir: Bence en güzeli bu. Kaynamasından kaynaklanan hoş bir kokusu var. Böreklere güzel gider.

8b

Sirkeli peynir ile aynı şeklide süt kestirilip kesildiği suyun içinden çıkarılmadan 15-20 dakika kaynatıp ondan sonra daha önce belirttiğim süzme ve baskılama işlemlerinden geçirdim.

Şunu belirteyim ki, ben profesyonel değilim. Bildiğim duyduğum kadarıyla yaptığım denemelerimi aktarmaya çalıştım. Gerçekten yapmak isteyen olursa benim gibi kapı kapı İnternet dolaşmasın. Zaten isimlerinden de anlaşılıyor ne kadar profesyonel olduğum.:))Hatta bu bilgilere ekleme yapmak isteyenlerin yazacaklarını da seve seve sizlerle paylaşırım. Belki çoğunuz annesinden ninesinden vs. peynir yapımını görmüştür. Ben bu konuda tam cahil sayılırım, sadece salamura edildiğini gördüm çünkü.

Bir yorumcum pastörize edilmiş günlük sütle peynir mayaladığını yazınca sizinle mutlaka paylaşmam gerekir diye düşündüm. Taze süte ulaşamayanlar bu yöntemi kullanabilirler:

selamlar öncelikle size gerçekten çok teşekkür ederim bu harika fikirleri bizlerle paylaştığınız ve yüreklendirdiğiniz için. Bende peynir yapmaya niyetlendim ve bu konuda bir çok bilgi edindim öncelikle pastörize sütten peynir yapabildim bunu sizlerle paylaşmak istedim yalnız UHT değil yani katkı maddeli uzun omurlu olanı sise sut tarzında olandan denedim.5 lt tam yağlı inek sütünü 35-40 derece ısıttım yani elinizin sıcaklığı hissettiği anda ocaktan alabilirsiniz hemen sonrasında 250-300 gr kadar süzme yoğurt karıştırdım ve kapağını örtüm battaniyeye sardım yarim saat bekledi bu işlem sütün fermantasyonu için gerekli. Yarim saat sonra kapağı açıp hızlı bir şekilde 1 yemek kaşığı sıvı maya karıştırdım kapağı tekrar kapatıp yarim saat tekrar battaniyeye sarili tuttum çünkü isi içinde mayalanma daha hızlı oluyor zaman dolunca kapağı Actigimda peynirim mayalanmisti.

Cuma Yazıları – Mezar Taşı / Özel Soslu Brokoli Salatası

Ümmeti Muhammed’nin Cuması mübarek ve bereketli olsun.

Behlül Dânâ’ya biri sorar:

” Oğlum öldü. Mezar taşına ne yazdırayım? Behlül Dânâ şu cevabı verir:

” Şunu yazdır: Dün altında olan çimenler bugün üstünde yeşerdi. Ey yolcu anla ki, şu toprak günahtan gayri her şeyi örter.”

……………………………………………………………………..

Benim uydurduğum ama çok sevdiğim bir salata sosu tarifini paylaşayım sizlerle. Evdeki malzemeleri karıştırarak deneme yanımla yöntemiyle keşfettim tadını. Kendi damak tadınıza göre ekleme veya çıkartmalar da yapabilirsiniz.

9

Sos icin malzemeler:

  • 2 kaşık katı yoğurt
  • 1 kaşık mayonez
  • 1 kaşık crem fraiche ( Bir çeşit krema veya peynirimsi bir süt ürünü.)
  • 1 çay kaşıgının ucuyla hardal
  • 1 paket hazır toz salata sosu (Bunun yerine maydanoz, dereotu, fesleğen gibi size göre yeşilliklerde kullanabilirsiniz. Ama sirke eklemeyi de unutmayın.)
  • Tuz

Yapılışı:

  • Bütün malzemeyi güzelce karıştırın ve haşlanmış brokoli, karnıbahar veya istediğiniz salatada kullanın.

Baharatlı Bisküvi

Arkadaşlar, son günlerde günlerin kısalması, saglık sorunları vs. hasebiyle ne sayfayı güncelleyebiliyorum ne de sizleri ziyaret edebiliyorum. İlgililere duyrulur…:))

Canınız birşeyler istiyordur ama, ne olduğunu, daha önce görüp görmediğinizi veya tattığınızdan bile emin değilsinizdir. Sadece farklı birşeyler olduğunu düşünürsünüz. Bu bana çok sık olur. Önce genel olarak nasıl bir tad olduğunu düşünürüm ve o tadı nasıl elde edeceğimi hesaplamaya başlarım. Bu kadar hesap kitaba ne gerek var diyorsanız, bildiğimiz yemekler de benzer tad arayıslarıyla kesfedilmiştir belki. Ben, benzeri damak tadı yönlendirmeleriyle coğu zaman nefis buluşlar yaparım.
Bahartlı olmalı, peynir tadı, kıtır kıtır hazır bisküvilere benzemeli… Ortaya çıkan tad beni ve her seferinde buluşlarımı deneme cesareti gösteren arkadaşımı tatmin ediciydi.
Ben bunu geçen yıl yapmış ve taslaklarıma koymuştum, tarif çokluğundan yayınlayamamıştım. Ben yaptıktan bir süre sonra sevgili Rabia‘da çok benzeyen bir tarif vermişti. Onda maya kullanılıyordu ve onu da denedim nefisti. İsterseniz ona da göz atabilirsiniz.

Ayrıca bu tarifi porselen demlik etkinliğinede göndermiş olayım. Keyifli bir etkinlik diliyorum…

10

Malzemeler:

  • 3 kaşık dolusu ezimlis beyaz peynir
  • 1/2 bardak zeytinyağ
  • 2 kaşık yumuşak tereyağ
  • 2 kaşık crem fraiche ( Krema ile paynir arası bir ürün.)
  • 1 yemek kaşığı susam
  • 1 yemek kaşığı ayçekirdeği
  • 1 tatlı kaşığı piza baharatı
  • 1 tatlı kaşığı tatlandırıcı (Natrium glutomat) İsteğe göre koyun ama, kullanırsanız tadındaki değişikliğe hayran kalacaksınız.
  • 1 çay kaşığı kırmızı pulbiber
  • 1 yemek kaşığı tane haşhaş
  • bir tutam dereotu
  • 1 tatlı kaşığı sarımsak tozu

Yapılışı:

  • Önce crem fraiche, tereyağı, zeytinyağı, beyaz peynir karıştırılıp sonrasında un ilave edilir.
  • Unun üzerine pulbiber hariç diğer malzemeler konarak hamur hazırlanır, en son pulbiberi katılarak karışması sağlanır.
  • Unlu zeminde yarım cm. inceliğinde açılarak ruletle bisküvi şeklinde kesilir.
  • Yağlanmış tepside 180° de biraz renk alana kadar tutulup ateş 150° ye getirilip iyice kurumaları sağlanır. (Isıyı fırınınızın durumuna göre daha da düşük tutarak kurutabilirsimiz.)

Biberli Sosis Kavurması / Cuma Yazilari – Münasebetsiz

Rabbim, mübarek cuma hürmetine Muhammet Ümmetinin ahlakini Kur’an’ a cevir.

II. Abdülhamid zamanında Münasebetsiz Mehmed Efendi adıyla anılan biri varmış. Bu şahsın ünü Sultan Abdülhamid’e kadar ulaşmış. Padişah ‘niye bu insana münasebetsiz diyorlar,’ diye düşünmüş ve onu bir iftar yemeğine davet edip onunla tanışmak, sohbet etmek istemiş.
   “Böylelikle belki de ona niye münasebetsiz dediklerini öğrenebilirim,” diye düşünmüş. Ve hemen adamlarından böyle bir organize yapmalarını istemiş. Emir derhal yerine getirilmiş…. İftar sofrası kurulmuş, davetliler gelip sofrada yerlerini almış. Münasebetsiz Mehmet Efendi denilen şahıs da davete icabet etmiş ve gösterilen yere oturmuş. Vakit girince hep birlikte oruçlarını açmışlar, namazlarını kılmışlar. Sonra da sohbet meclisi kurulmuş. Padişah da aralarında olduğu için bir ara özellikle herkes Osmanlılardan, Osmanlı Sultanlarından, onların başarılarından konuşmaya başlamış. Bu konu üzerine sohbet öylesine koyulaşmış ki, herkes öyle aşka şevke gelmiş ki; sohbetin tadına denilecek hiçbir şey yokmuş. Bu arada Münesebetsiz Mehmed Efendi, Sultan Hamit Hazretlerine:
   “Hamit Efendi! Sen zurna çalmasını bilir misin?” diye sormuş. Bu soruyu duyan herkes ‘böyle bir sorunun konuyla ne alakası var’ gibilerinden birbirlerini bakmışlar. Derken Sultan Hamit Hazretleri sorulan busoruya:
   “Hayır, ben zurna çalmasını bilmem,” diye cevap verince Mehmed Efendi az önce münasebetsiz söylenen sözü gölgede bırakacak şu sözü söylemiş:
“Bizim çocuk da bilmez de onun için sordum.”

………………………………………………………………………

Bazan basit malzemelerin birlesmesiyle ne kadar muhtesem tatlarin ortaya ciktigini görmek cok hosuma gider. Cabucak, kolayca ve lezzetli…
Genellikle sosisi cabuk hazirlanan yemekler listeme almamaya calisirim, ama arada bir baskilara dayanamayip yaptigim da oluyor.
Madem sucuk sosis benzerleri bazanda olsa sofralarimizi süsülüyor, en azindan daha zengin bir hale getirelim.

11

Malzemeler:

  • 3 tane halka dogranmis yeşil biber
  • 4-5 tane dogranmis sosis
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Sıvıyağ
  • Kaşar peyniri

Yapılışı:

  • Halka doğranmış biberler sıvıyağda kavrulur ve sosisler ilave edilip bir süre daha kavrulur.
  • Sosisler pişince salçası eklenip salçanın kokusu çıkana kadar kavrulur.
  • Ekmeklerin arasına paylaştırılıp kaşar serpilir.

İçli Simit

Bizim vazgecilmez tadlarimizdandir pogaca ve simit. Hem kolay saklanir hem kolay tasinir ve lezzetlidir ayrica. Bu iki tadi birlestirirsek ne olur? Harika olur tabiki! Ister susamli pogaca deyin ister peynirli simit, ayni kapiya cikar. Ve o ciktigi kapidan sizi lezzet dünyasina davet eder.

Sevgili Seda gecenlerde benzeri bir tat olan kasarli simit pogaca ya yer vermisti sayfasinda. Onu gördügümden beri kafamin icin de ampüller yanmaya baslamisti.:))

Az önce internette bir arastirma yapinca, Türkiye’ de da zaten simit saraylarin da bu tür seceneklerin yapildigini gördüm. Tabi biz vatandan cok uzaklarda olunca oradaki yenilikleri takip edemiyoruz. Gerci o kadar da yeni degil ama, yine de benim hic görüp deneme imkanim olmamisti.

 yemek_013_2

Malzemeler:

  • 1 kutu krema
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
  • 1 paket yas maya
  • 1,5 bardak su
  • Tuz,
  • Aldigi kadar un

Üzeri için: Pekmezli su ve susam

Ic malzemesi: Peynir, ve maydanoz

Yapilisi:

  • Hamur malzemeleriyle hazirlanan hamur mayalanmaya birakilir.
  • Bu arada maydanoz dogranip peynirle karistirilarak ic malzemesi hazirlanir.
  • Firin 200°-250° de isitilir.
  • Mayali hamurdan yumurta dan ufak parcalar koparilip elle acilir ve ic malzeme konur.
  • Istenilen sekil- ister uzun ister yuvarlak- verilerek pekmezli suya ve susama batirilir.
  • Susama batirildiktan sonra iki el arasinda hafifce vurularak susamlarin iyice yapismasi saglanir.
  • Yagli tepsiye dizilir ve 15- 20 dak. tepsi mayasina birakilir.
  • Iyice isinmis firinda kizartilir.

Vatan, millet, afiyet sohbetleri esligin de keyifle tüketilir.:))

Kırıntılı (Streusel) Narenciye Güzeli / Cuma Yazıları – Devasız Dert

Cumaya deger veren herkesin cumasi mübarek olsun.

İbn-i Sina’ya:
“Dünyada devâsı olmayan bir dert var mı?” diye sorduklarında ondan şu cevabı almışlar:
“Derdin devâsızı, iyinin kötüye muhtaç olmasıdır.”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gecen kis limonlu ve peynirli tatlilara kafayi takmis bir dizi yeni icat ve denemem olmustu demistim ya, iste bu da o deneme veya gelistirmelerimden biri. Temel prensibi ayni, bir tart, veya kurabiye hamuru, üzerine limonlu ve portakalli yogunlugu degisen dolgular. Ana fikir ise liminlu bardan alinma.:) Bakalim bu kis ev halkini neyle biktiracagim.:)

Buralarda üzerinde kirintilarin oldugu talilar cokca satilir ve sevilir. Epey bir süre denemeye cesaret edememistim, cünkü es dost da tatigim kirintili elmali vs. tatlilari lezzet bakimidan hic de güzel bulmamistim. Hatta ikram edilen yerler de bogazima takilip yutamadigimi bile hatirlarim.:)

Bu hamurla yaptigim tartlarin kenarlarinda daha fazla pisen bölümleri yemeye bile kiyamiyordum. Sonra düsündüm “Bu tadi nasil çogaltsam.” diye ve kırıntılar geldi aklıma. İstemedigim kadar kıtırlasmis hamur ve en sevdigim tatla birlikte. Bilmeyen, denemeyen  hatta ” Bu da ne olaki?” diyen vatandaslar, bir deneyin ve yorumlarinizi ondan sonra bildirin.:)

 yemek_040

 Malzemeler:

  • 2 kaşık tereyağı
  • 3 kaşık crem fraice (Yerine ne kullanilir bilmiyorum ama kesinlikle tuzsuz bir krem peynir belki olabilir. Avrupa’nin degisik yerlerin de farkli isimlerle satiliyor olabilir bir arastirin.)
  • Bir fiske tuz (Sakın fazla olmasın.)
  • Aldığı kadar un

Dolgusu için:

  • 3 portakalın suyu
  • 1 limon suyu
  • 2 kaşık nişasta
  • 2 kaşık un
  • 2 yumurta
  • Bir bardaktan biraz az toz şeker
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 vanilya

Yapılışı:

  • Hamur malzemeleri karıştırılıp yoğurulur.
  • Dikdörtgen cam bir tepsiye hamurun 3/4 ü rendelenerek yayılır. Kalan hamuru bu arada buzdolabına koyun.
  • Hamuru bildiğimiz rendeyle tepsinin içine rendeledim ve orantılı olacak şeklide yaydım.
  • Dikkat edin aralarinda dellikler kalmasin, parmaginizla deleikleri bastirarak yapistirmaya calisin.
  • Yayılan hamurun kenarlarını bastırarak bir parmak yükseltin.
  • Diğer malzemeleri yumurta ve şekerden başlayarak en son kabartma tozunu ekleyerek iyice çırpın.
  • Dolgu malzemesini tepsiye rendelediğiniz hamurun üzerine dökün.
  • Ayrıdığınız hamuru rendeleyerek dolgunun üzerine düzgünce yayilmasini saglayin.
  • önceden isitilmis 175-180° de iyice kizarana kadar pisirin.

Not: Ikinci bir secenek olarak kirintilari koymadan dolgulu tatliyi firina koyun ve dolgu kendini bir süre toparlayinca cikarip kirintiyi rendeleyin. Tekrar kizarmak üzere firina koyun.

Porselen Cay Demligi Etkinligine Bir Tarif de Ben den – Kabaklı Börek

Kimi insan icin kabak yavan bir sebze olarak bilinse de bence her damaga hitap eden bir kabak yemegi vardir. Kabak yemeyen yakinlariniza kabagin degisik yemek seceneklerini kullanarak yedirebilirsiniz.

Peygamber efendimizin de sevdigi sebzelerden oldugunu duyunca kabagin benim icin önemi daha da artti. O iklimde yenilen kabagin hangi cesit kabak oldugunu bilmiyorum ama, olsun efendimiz de kabak severmis.

Börek dünyasina attigim ilk adimlardandi bu börek. Merak eden ve kabak yedirme konusun da sorun yasayanlar buyrun tarifi:

14
Malzemeler:

  1. 3-4 tane kabak
  2. 3 tane yufka
  3. 100 gr. beyaz peynir
  4. 1 tane yumurta
  5. 100 gr. sıvı krema
  6. Karabiber

Yapılışı:

  1. Kabakları rendeleyip suyunu sıkın.
  2. Karabiber, peynir ve yumurta ile karıştırıp iç harcını hazırlayın.
  3. Yufkaları ortadan ikiye bölün.
  4. Yarım daire olan yufkalara önce kaşıkla sıvı krema gezdirin.
  5. Daha sonra hazırladığınız harçtan eşit olarak yufkanın her yerine yayın ve sarma yapar gibi sarin
  6. Elde ettiginiz böregi, ister tek porsiyonluk gül böregi seklinde,, isterseniz tepsinin ortasindan baslayarak tepsinin tamamini doldurana kadar birbiri etrafina sarin.
  7. Diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayıp tepsiyi doldurun.
  8. Üzerine, ister yağlı yoğurt, isterseniz yumurta sarısı sürüp 200°de önceden ısıtılmış fırında pişirin.