Baharatlı Bisküvi

Arkadaşlar, son günlerde günlerin kısalması, saglık sorunları vs. hasebiyle ne sayfayı güncelleyebiliyorum ne de sizleri ziyaret edebiliyorum. İlgililere duyrulur…:))

Canınız birşeyler istiyordur ama, ne olduğunu, daha önce görüp görmediğinizi veya tattığınızdan bile emin değilsinizdir. Sadece farklı birşeyler olduğunu düşünürsünüz. Bu bana çok sık olur. Önce genel olarak nasıl bir tad olduğunu düşünürüm ve o tadı nasıl elde edeceğimi hesaplamaya başlarım. Bu kadar hesap kitaba ne gerek var diyorsanız, bildiğimiz yemekler de benzer tad arayıslarıyla kesfedilmiştir belki. Ben, benzeri damak tadı yönlendirmeleriyle coğu zaman nefis buluşlar yaparım.
Bahartlı olmalı, peynir tadı, kıtır kıtır hazır bisküvilere benzemeli… Ortaya çıkan tad beni ve her seferinde buluşlarımı deneme cesareti gösteren arkadaşımı tatmin ediciydi.
Ben bunu geçen yıl yapmış ve taslaklarıma koymuştum, tarif çokluğundan yayınlayamamıştım. Ben yaptıktan bir süre sonra sevgili Rabia‘da çok benzeyen bir tarif vermişti. Onda maya kullanılıyordu ve onu da denedim nefisti. İsterseniz ona da göz atabilirsiniz.

Ayrıca bu tarifi porselen demlik etkinliğinede göndermiş olayım. Keyifli bir etkinlik diliyorum…

10

Malzemeler:

  • 3 kaşık dolusu ezimlis beyaz peynir
  • 1/2 bardak zeytinyağ
  • 2 kaşık yumuşak tereyağ
  • 2 kaşık crem fraiche ( Krema ile paynir arası bir ürün.)
  • 1 yemek kaşığı susam
  • 1 yemek kaşığı ayçekirdeği
  • 1 tatlı kaşığı piza baharatı
  • 1 tatlı kaşığı tatlandırıcı (Natrium glutomat) İsteğe göre koyun ama, kullanırsanız tadındaki değişikliğe hayran kalacaksınız.
  • 1 çay kaşığı kırmızı pulbiber
  • 1 yemek kaşığı tane haşhaş
  • bir tutam dereotu
  • 1 tatlı kaşığı sarımsak tozu

Yapılışı:

  • Önce crem fraiche, tereyağı, zeytinyağı, beyaz peynir karıştırılıp sonrasında un ilave edilir.
  • Unun üzerine pulbiber hariç diğer malzemeler konarak hamur hazırlanır, en son pulbiberi katılarak karışması sağlanır.
  • Unlu zeminde yarım cm. inceliğinde açılarak ruletle bisküvi şeklinde kesilir.
  • Yağlanmış tepside 180° de biraz renk alana kadar tutulup ateş 150° ye getirilip iyice kurumaları sağlanır. (Isıyı fırınınızın durumuna göre daha da düşük tutarak kurutabilirsimiz.)
22 thoughts on “Baharatlı Bisküvi

  1. böyle baharatlı bisküvileri çok severim, çayın yanına atıştırmalık ne güzel gider, ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar…selamlar…

  2. Geçmiş olsun,umarım geçici hastalıktır.Bisküviler tam çaylık,ellerine sağlık:)

  3. ellerine sağlık canım harika görünüyorlar.yazdıklarının tümüne katılıyorum. bundan 9 yıl önce görevimiz gereği 8 yıl gaziantepte yaşadığımız için bir antep aşığı olarak sizi tebrik ediyorum… bloğunuzu çok beğendim … antep mutfağını mükemmel tanıtmışsınız ve çok başarılısınız. başarılarınızın devamını diliyorum.antebin kendine özgü unutulmaya yüz tutmuş mahalli yemeklerinide zaman içinde eklemenizi rica ediyorum.gaziantep mutfağını bilmeyen tüm arkadaşlara mutlaka tanıtmak gerekiyor.ben izmirliyim ama evimde haftanın enaz 3 günü antep yemekleri pişirmeye özen gösteriyorum.çünki lezzette ve çeşitlilikte bana göre 1 numara ve damak zevkimize çok uygun…sizi yürekten kutluyor sevgilerimi gönderiyorum.yeşim…

  4. selam arkadaşım baharatlı bisküviler harika olmuş ellerine sağlık mutlaka deneyeceğim bende değişik tatlar çıkarmayı çok severim evdekilerde bayılırlar bana daha bir cesaret gelir yeni lezzetler üretirim sayfanı gezdim nefis lezzetlerle karşılaştım bazılarını aldım sağlıkla kal bende beklerim AYNUR

  5. bu tarif şahane görünüyor..ellerine sağlık,seninle aynı ruh halini paylaşıyoruz bugünlerde ..geçmiş olsun.slmlar

  6. Tesekkür ederim Hatice. Çay kahve farketmez canım, kuru kuru bile güzeldi.:)Rıca ederim Sevil. Keyıflı hos bir etkinlik.Selamlar…

  7. Kitchen Sweet Kitchen, inşallah geçici ama geçene kadar biraz yıpratıcı oluyor tabi.Sevgi ve selamlar…Teşekkür ederim Disal, tadı da öyleydi.Muhabbetle…

  8. Sevgili Yeşim, ben teşekkür ederim güzel sözlerin için. Acıkcası kendi adıma Antepli olmam hasebiyle biraz da gurur duydum. Antep dışından bir insanın bunları sölemesi çok hoş. Taslağımda ve aklımda çok yayınlamak ıstedğım tarif var ama, bakalım kısmet.Sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.Teşekkür ederim Aynur. Ne hoş cesaretli bir hanımsın demekki.:) Sayfanda buluşların var mı merak ettim, hemen bakmam layım.:)Selamlar…

  9. Sağol Süheyla, sana da geçmiş olsun o zaman.Belki mevsime bağlıdır.Sevgi ve selamlar canım.

  10. Lavantincim geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşursun.Bisküviler çok lezzetli görünüyor, kıtır kıtır tam benlik:).Ellerine sağlık canım.Sevgiler.aslı

  11. Merhabalar Lavantin,ellerine saglik baharatli bisküvilerin nefis görünüyor, sevgiler….

  12. HAYDİ KIZLAR ETKİNLİĞE Sevgili arkadaşım,beni kırmayıp P.D.Ç.S.ETK.30.a birbirinden güzel tariflerle katıldığınız için müteşekkirim,elinize gönlünüze sağlık.Tekrar katılımınızı bekliyorum,çayım hala sıcak ve taze!!! Ev sahipliğimden memnun olursunuz inşallah. SEVGİ VE SELAMLARIMLA Susamcorekotu.blogcu.com

  13. çok güzel görünüyor,resmen ye benii ye benii diyor:)ellerine sağlık canım..

  14. Asli, Allah razi olsun canim. Hayirli cumalar…Tesekkür ederim Ayse, gercekten denenesi güzel kurabiyelerdi.Hayirli cumalar…

  15. Sagol Pelin, haklisin kuru pasta gibi.Selamlar…Tesekkür ederim pelin.Hayrili cumalar…Etkinlik cok güzeldi biz tesekkür ederiz ablacigim.Hayirli cumalar…

  16. Papatyam, ye diyorsa ne duruyorsun? Yap ve ye.:))Hayirli cumalar…Tesekkür ederim Secil, sana da hayirli cumalar ve güzel bir hafta sonu diliyorum.

  17. O kullandiginiz kimyasal maddeyi tavsiye ederim birakin. Cunku bu tur maddeler beyinin tad alma merkezini direk olarak etkilemekte ve yediginiz hersey size cok lezzetliymis gibi gelmekte. Bu maddenin zarari unutkanlik yapmasi. Yinede siz bilirsiniz dost tavsiyesi

Bir Cevap Yazın

