Porselen Cay Demligi Etkinligine Bir Tarif de Ben den – Kabaklı Börek

Kimi insan icin kabak yavan bir sebze olarak bilinse de bence her damaga hitap eden bir kabak yemegi vardir. Kabak yemeyen yakinlariniza kabagin degisik yemek seceneklerini kullanarak yedirebilirsiniz.

Peygamber efendimizin de sevdigi sebzelerden oldugunu duyunca kabagin benim icin önemi daha da artti. O iklimde yenilen kabagin hangi cesit kabak oldugunu bilmiyorum ama, olsun efendimiz de kabak severmis.

Börek dünyasina attigim ilk adimlardandi bu börek. Merak eden ve kabak yedirme konusun da sorun yasayanlar buyrun tarifi:

14
Malzemeler:

  1. 3-4 tane kabak
  2. 3 tane yufka
  3. 100 gr. beyaz peynir
  4. 1 tane yumurta
  5. 100 gr. sıvı krema
  6. Karabiber

Yapılışı:

  1. Kabakları rendeleyip suyunu sıkın.
  2. Karabiber, peynir ve yumurta ile karıştırıp iç harcını hazırlayın.
  3. Yufkaları ortadan ikiye bölün.
  4. Yarım daire olan yufkalara önce kaşıkla sıvı krema gezdirin.
  5. Daha sonra hazırladığınız harçtan eşit olarak yufkanın her yerine yayın ve sarma yapar gibi sarin
  6. Elde ettiginiz böregi, ister tek porsiyonluk gül böregi seklinde,, isterseniz tepsinin ortasindan baslayarak tepsinin tamamini doldurana kadar birbiri etrafina sarin.
  7. Diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayıp tepsiyi doldurun.
  8. Üzerine, ister yağlı yoğurt, isterseniz yumurta sarısı sürüp 200°de önceden ısıtılmış fırında pişirin.
17 thoughts on “Porselen Cay Demligi Etkinligine Bir Tarif de Ben den – Kabaklı Börek

  1. Annemdebiz kucukken kabak yemegi yaptiginda peygamberasi yavrucugum yenmezmi derdi hep.Ellerine saglik.

  2. kabak benim çok sevdiğim bir sebzedir böreğide güzel olmuştur eminim..sen yaptıysan güvenirim.ellerine sağılk.slmlar

  3. işte bunu hatırlattığın iyi oldu:) bende şimdi eşime öyle diyerek yediririm eşimde Efendimizin hal ve hareketlerini taklit ediyor çünkü hehe. kaçış yok yani yedireceğim böreğinde çok güzel olmuş ellerine sağlık. hayırlı akşamlar

  4. bu tarifi anneme ileteceğim hemen,bizim de büyük teyzemizin melhur bir kabak böreği tarifi varmış ama annem kaybetmiş annem ondan tarifini alıcak bende onu deneyecektim ama seninkini de hemen ileteyim nefis duruyor çünkü kabağıda seven ve tüketen birileri olarak bizim için harika.ellerine sağlık.

  5. Eline sağlık canım,eminim nefis olmuştur,kabak ile yapılan her yemeği çok seviyorum ben…..Selamlar……….

  6. Lavantin’cğim, kabaklı böreğin çok nefis görünüyor.Bende kabaksever biri olduğum için hemen deneyeceğim.Ellerine sağlık. Sevgilerimi gönderiyorum ablacım…

  7. canim merhaba,Ben kabagi cok severim.Ama Peygamber Efendimzin sevdigini ilk kez duyuyorum.Ne guzel bir bilgi.Canim yufka bulmus yapmissin burda pahali almiyorum.Bende bugun kabali kis yaptim.Eger kabak seviyorsan yap derim.Bir iki gune koyucam bloga.Ellerine saglik.AEO

  8. MERHABA Canımcım; 29. Ev sahibemiz olan semiha (karabiberinmutfagi.blogspot) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK BU ARADA YENİ SİTEM http://birdemliksohbet.com Sevgilerimle SEVİL SAHİN Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

  9. Nesrin, annen ne güzel tanimlarmis.Selametle…Tesekkür ederim Süheyla. Biz hanimlar genellikle seviyoruz galiba kabagi.Sevgiler…

  10. Melek, masallah esine. Ne güzel palyacolari taklit etmek yerine kainat günesiniin yaptiklarini yapmak.Insallah kabagi da basarili bir operasyonla yedirirsin.:))Selamlar…Zeynep, sagol canim.Insallah annen aradigi tadi bulur bu börekte.Selametle…

  11. Kitchen Sweet Kitchen, arkadasim cehaletime ver ama ben senin ismini sayfanda da bulamadim.:)Nasil hitap edecegimi de bilmiyorum.Dedigin gibi börege hayir denmez.:)Sevgiler…Sevgili Oya, ben deee cok seviyorum.Hele az yagda tavaya koydugunda cikan o muhtesem kokuya bayiliyorum.Selametle…

  12. Hayat abla, insallah tadini begenirsin. Yasasin kabak sevenler.:)))Muhabbetle…Sevgili Kardelen, dediginde haklisin, galiba bu yöresel bir börek ama hangi yöreye ailt hic bir fikrim yok.Sevgiler…

  13. Gülenay, inanki yufkadan sebep Türkiye’ dekileri kiskaniyorum.:) Bura da 3 tanesi iki eu civari ama vakumlu olmasindan kullanim alani sinirli. Kuru ve katlanmasi cok zor oluyor.Selametle…Sevgili Sevil, tesekküre degmez katilmak vakit olunca beim icin zevk.Yeni adresin hayirli olsun.Selametle…

  14. Kitchen Sweet Kitchen, sen öyle diyorsan öyledir elbet.:)Benimki sadece bilmeden yanlislik yapmamak icindi.Sevgiler, selamlar…

Bir Cevap Yazın

