Kırıntılı (Streusel) Narenciye Güzeli / Cuma Yazıları – Devasız Dert

Cumaya deger veren herkesin cumasi mübarek olsun.

İbn-i Sina’ya:
“Dünyada devâsı olmayan bir dert var mı?” diye sorduklarında ondan şu cevabı almışlar:
“Derdin devâsızı, iyinin kötüye muhtaç olmasıdır.”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Gecen kis limonlu ve peynirli tatlilara kafayi takmis bir dizi yeni icat ve denemem olmustu demistim ya, iste bu da o deneme veya gelistirmelerimden biri. Temel prensibi ayni, bir tart, veya kurabiye hamuru, üzerine limonlu ve portakalli yogunlugu degisen dolgular. Ana fikir ise liminlu bardan alinma.:) Bakalim bu kis ev halkini neyle biktiracagim.:)

Buralarda üzerinde kirintilarin oldugu talilar cokca satilir ve sevilir. Epey bir süre denemeye cesaret edememistim, cünkü es dost da tatigim kirintili elmali vs. tatlilari lezzet bakimidan hic de güzel bulmamistim. Hatta ikram edilen yerler de bogazima takilip yutamadigimi bile hatirlarim.:)

Bu hamurla yaptigim tartlarin kenarlarinda daha fazla pisen bölümleri yemeye bile kiyamiyordum. Sonra düsündüm “Bu tadi nasil çogaltsam.” diye ve kırıntılar geldi aklıma. İstemedigim kadar kıtırlasmis hamur ve en sevdigim tatla birlikte. Bilmeyen, denemeyen  hatta ” Bu da ne olaki?” diyen vatandaslar, bir deneyin ve yorumlarinizi ondan sonra bildirin.:)

 yemek_040

 Malzemeler:

  • 2 kaşık tereyağı
  • 3 kaşık crem fraice (Yerine ne kullanilir bilmiyorum ama kesinlikle tuzsuz bir krem peynir belki olabilir. Avrupa’nin degisik yerlerin de farkli isimlerle satiliyor olabilir bir arastirin.)
  • Bir fiske tuz (Sakın fazla olmasın.)
  • Aldığı kadar un

Dolgusu için:

  • 3 portakalın suyu
  • 1 limon suyu
  • 2 kaşık nişasta
  • 2 kaşık un
  • 2 yumurta
  • Bir bardaktan biraz az toz şeker
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 vanilya

Yapılışı:

  • Hamur malzemeleri karıştırılıp yoğurulur.
  • Dikdörtgen cam bir tepsiye hamurun 3/4 ü rendelenerek yayılır. Kalan hamuru bu arada buzdolabına koyun.
  • Hamuru bildiğimiz rendeyle tepsinin içine rendeledim ve orantılı olacak şeklide yaydım.
  • Dikkat edin aralarinda dellikler kalmasin, parmaginizla deleikleri bastirarak yapistirmaya calisin.
  • Yayılan hamurun kenarlarını bastırarak bir parmak yükseltin.
  • Diğer malzemeleri yumurta ve şekerden başlayarak en son kabartma tozunu ekleyerek iyice çırpın.
  • Dolgu malzemesini tepsiye rendelediğiniz hamurun üzerine dökün.
  • Ayrıdığınız hamuru rendeleyerek dolgunun üzerine düzgünce yayilmasini saglayin.
  • önceden isitilmis 175-180° de iyice kizarana kadar pisirin.

Not: Ikinci bir secenek olarak kirintilari koymadan dolgulu tatliyi firina koyun ve dolgu kendini bir süre toparlayinca cikarip kirintiyi rendeleyin. Tekrar kizarmak üzere firina koyun.

18 thoughts on “Kırıntılı (Streusel) Narenciye Güzeli / Cuma Yazıları – Devasız Dert

  1. Kirintili tartlari cok severim. Sizinkisi de harika görünüyor, ellerinize saglik. sevgiler.

  2. Fatma’cigim bayilmadan bir dene sen istersen.:))Ama gercekten tadlari cook nefis.:)Selamlar…Senem, kirinti seviyorsan denemelisin bu tadi.Sevgiler…Ayse, sabirsizlikla bekleyecegim yorumunu. Ama olumlu olacagini tahmin ediyorum.:)Muhabbetle…

  3. böyle üstü kırıntılı tartları ben de çok seviyorum, seninki de enfes görünüyor, elini uzatıp bir dilim alabilmek ne güzel olurdu:)selamlar…

  4. Lavantin fotoğraf öyle güzel çekilmiş ki görüntü çok iştah açıcı ellerine sağlık canım

  5. CUMA YAZISI İÇİN BAKINDIM DURDUM SAĞA SOLA BULMADIM:) CANIM KIRINTILI DEDİĞİN TARTDA HARİKA GÖZÜKÜYOR ELLERİNE SAĞLIK:) HAYIRLI GECELER

  6. canımm ellerıne saglık…acep hazır meyve sularıyla olurmu ki;?deneyecegım not alayım:))sevgılerımle..

  7. Rendelenmiş hamur kıtır kıtır oluyor,ben de çok seviyorum.Görüntü harika,ellerine sağlık.

  8. canım cuman mübarek olsun….bu güne hiç değer verilmezmi….ellerine sağlık…nefis bir tarif olmuş….öpüyorum seni..

  9. Hatice, gercekten ne güzel olurdu böyle birsey.:) Belki bir gün teknoloji buna da bir care bulur, ne dersin?Sevgiler…Tesekkür ederim Seda’cigim. Tadi daha da istah acici.:))Muhabbetle…

  10. Tesekkür ederim Melek. Ben de ne koysam diye düsünürken rabbim vesile kildi ve benim icin de cok anlamli olan bu yaziyi buldum.Selamlar…Saliha’cigim, hic tavsiye etmem, ben denedim berbat oldu.:(Hazir visne suyu kullandim ve hiic bir tad vermedi. Hatta yemek bile mümkün olmadi.Sevgiler…

  11. Kitchen Sweet Kitchen, bence de… Daha önceleri uzak dursam da simdi cok begeniyorum.Selamlar…Disal’cigim, elbette dinine deger veren cumaya da deger verir. Ben oruc tutmayanlarin Ramazan bayramini kutlamalarina kizdigim gibi, cumayi tanimayanlarin da cumasini mübarek etmemk istemiyorum. Bu bakimdan…Sevgiler…

  12. Çok cezbedici bir görüntüsü var… Ellerine sağlık sevgili Lavantin…

  13. Evvela bastaki kisa ama oz yazi cok etkileyiciydi. Kitirlar da pek hosmus, elmali pastanin uzerine aynini yapardik biz de. ben de bayilirim o kitirlari yemege. Ellerine saglik canim.

  14. görüntüsünden anlaşıldığı kadarıyla enfes ötesi bir tat.ama sırf şu endamı için bile pişirilmesi gerektiğini düşünüyorum)elinize sağlık lavantin

  15. Sevgili Aysel, tadi gibi cezbedici bir görüntü bu.Sevgiler…Tesekkür ederim Nurgül, her iki begenin icin de.Selametle…SEvgili Leyya, denersen ben de görmek isterim.Muhabbetle…

  16. hafif buruk bir tadda vermiştir kendine has değil mi?bu tarz tatları severim güzel olmuştur,denenmeli

Bir Cevap Yazın

