Tava’da Ekmek Böreği

Allah’ın selamı tüm sevenlerin üzerine olsun. Güya kış hazırlıklarımdan bir gönderi oluşturacaktım ama resimleme işinden dolayı erteledim. İnşallah bir dahakine…

Evde hemen hazırlanacak ve yiyenlerin ekmek olduğuna inanmayacakları, kendi geliştirmem olan bir tarif paylaşacağım. Gerçekten hem çok lezzetli hem çok basit. Kullanacağımız ekmek yuvarlak ve fazlaca içli olmamalı. Ben Konya!da tava ekmeği denilen ekmeği kullanıyorum. Ramazan pidesi gibi olan ekmekler tarifimiz için uygun olacaktır.

rh

Malzemeler:

  • 1 adet tava ekmeği,ramazan pidesi vb.
  • 1 kase kaşar ve beyaz peynir karışımı, veya sade kaşar. (Eriyip ekmeği yapıştırması için kaşar olması gerek.)
  • 3-4 kaşık sıvıyağ

Yapılışı:

  • Ekmeğin büyüklüğünde yapışmaz bir tavayı orta ateşe koyun ve ısıtın.
  • Tava ısınırken ekmeği yatay olarak ortadan ikiye kesin.
  • Isınmış olan tavaya 1 kaşık yağ koyun ve üzerine dilimlediğiniz kaşar ve beyaz peynir karışımının yarısını yerleştirin. Bütün işlemler süresince ocağın altı kısık olacak ki, ekmek için için yumuşayıp börek kıvamına gelsin.
  • Peynirin üzerine ekmeğin kestiğiniz yarı parçasını kesilen iç tarafı tavaya, kabuk tarafı üste gelecek şekilde yerleştirin.
  • Tavayı sallayarak peynirler kızarana kadar pişirin.
  • Pişen ekmeği tavada ters çevirin, tavaya 1 kaşık daha yağ ilave edin.
  • Diğer ekmeği içleri birbirine gelecek şekilde tavaya yerleştirin. Ekmek kesmeden önceki halini alacak.
  • Ekmeğin tavaya gelen tarafı kızarınca ekmeği tavadan keldırıp yavaya 1 kaşık yağ ve  kalan peyniri yerleştirin ve üzerine tavadaki ekmeği ters olarak koyun. Ekmeğin altı tarafı üste gelecek şekilde.
  • Bu şekilde yine ekmek ve peynir kızarana kadar pişirip sıcak olarak dilimleyerek servis yapın.

Deneyin pişman olmayacaksınız.

 

Tava’da Ekmek Böreği’ için 3 yanıt

  1. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

  2. Sa. elinize sağlık herşey güzel görünüyor. benim için mutfak çok önenmlidir. tabii mutfağıyla ünlü olan Antep de öyle.. hamdolsun dualarım kabul oldu ve Gaziantep’i görmek-gezmek nasib oldu. çok merak ettiklerimden biri de zahterdi. mevsimini bilmiyorum. kurusunu aldım. nette gördüğüm tariflerin çoğu tazesiyle yapılıyor. kuru zahter nasıl ve neelerde kullanılır? bigilendirirseniz sevinirim. Teşekkürler.

  3. Aleykümselam Fezacan
    Kuru zahter mercimekli köfte ve alaca çorba dediğimiz bir kış çorbasında ayrıca çay olarak kullanılır. Alaca çorba yanılmıyorsam bloğumda var. Mercimekli köfte de ise haşlanan mercimeğe ince bulgurla birlikte 1 yemek kaşığı kadar koyup diğer işlemlere geçebilirsiniz.

    Afiyet olsun.

Yorum bırakın