Sebzeli Tavuk Kavurması

Allah’ın selamı hepimizin üzerine olsun. Artık neden sık tarif eklemediğimle ilgili uzun cümleler kurmayacağım. Kendimi hiç bir konuda sıkmak istemediğim gibi bu konuda da rahar bıraktım.

Yaklaşık altı aydır uyguladığım diyet çok şükür başarıyla sonuçlandı. Artık yeni tarifler deneyebilirim ama yine de sık tarif ekleme konusu biraz muallak.

Ramazan’da dışarda yediğim ve hemen ertesi gün tadından yola çokarak yapmaya çalıştığım bir tarif paylaşacağım. Lokantada sadece tavuk yemeği demişlerdi ama ben yapılış usulüne bakarak sebzeli tavuk kavurma diyorum.

Ben tadını çook beğendim. İçinde karabiber ve tuz hariç baharat yok ve tam istediğim gibi az işlem ve katkısı olduğundan herşey doğal tadıyla.

pizap

 

Malzemeler:

  • 600-700 gr. kuşbaşı tavuk eti (Ben tüm tavuğun yarısını kullandım.)
  • 2 tane domates
  • 4 tane sivri biber
  • Tuz, karabiber

Yapılışı:

  • Tavuğun derisini ve yağlarını 5 dakika önceden tencere veya derin bir tavaya koyup kavurmaya başlayın.
  • Tavuğu ilave edip orta ateşte su koymadan kendi suyunda pişmeye bırakın.
  • Tavuğu çok kavurup içindeki suyu çektirmeyin, et yumuşamış ve ısırdığınızda içindeki pembelik gitmiş olacak.
  • Tavuk kıvama gelinde yine kuşbaşı olarak iri doğranmış biber yemeğe katın ve kavurmaya devam edin.
  • Biber solunca domatesleri ve baharatını katın, domatesler hafiften sulanınca yemeği ocaktan alıp servis yapın.

Yanında pilav veya makarna çok güzel oluyor. Afiyet olsun.

Sebzeli Tavuk Kavurması’ için 2 yanıt

  1. Tavuk yemeğiniz sade ve güzel gözüküyor.Özellikle Konya’ nın tava ekmeğinden tarifinizi sevdim. Ellerinize sağlık.Çiğdem pembezambak.wordpress.com

Yorum bırakın