Kitabım “En Güzel Antep Ev Yemekleri” Çıktı!..

“Yöre nar, incir, dut, şeftali, zerdali, kayısı, beyaz ekmek ve yoğurduyla dünyaca ün kazanmıştır. Cennet bağlarına örnek öyle bahçeleri var ki, yalancı ve ölümlü dünyaya özgü “İrem”ler sayılırlar.  Kısacası bu şehri anlatmaya, ne dil ne de kalem yeter. Dünya yüzünden geniş bir ili, göz alıcı büyük yapıları, her yerden aranan eşyası, birçok mezraaları, bolluk ve verimliliği, bitimsiz yiyecek ve içecek pınarları ve ırmaklarıyla burası “Şehr-i Ayıntab-ı Cihan” (Dünyanın Gözbebeği Şehri)” dir. “ Evliya Çelebinin bu güzel övgüleri yaraştırdığı Antep, kaynaklarda Ayıntap olarak geçer. Manası güzel pınar, suyu güzel olan yer demektir. Bir ucu Akdeniz’e diğer ucuyla doğuya bakan şehir, üzerinden gelip geçen kültürlerin etkileri ve coğrafi konumu sebebiyle, geniş bir mutfak kültürüne sahiptir. Gidenlerin ardında kalıcı izler bıraktığı zengin mutfağından dolayı, kimilerince yemeğin başkenti olarak ifade edilir.en-guzel-antep-ev-yemekleri_avatar_orj

Allah’ın selamı hepinizin üzerinize olsun. Bu gün bambaşka bir gönülle yazıyorum. Önsözünden bir bölümü yukarda okuduğunuz ve temelinin 2010 yılında ben henüz bir gurbetçiyken atıldığı  güzel bir serüven bu… O zamanlar üstü kapalı olarak bahsetmiştim, ancak çoğu takipçim tarafından bu Türkiye’ye dönüşümüz olarak algılanmıştı. Oysa kulaklara bambaşka bir olayı fısıldamak istemiştim. 2010 yılının baharında kaleme almaya başladığım, kendi yörem Gaziantep’in o harika mutfağının dillendirildiği “En Güzel  Antep Ev Yemekleri” kitabım Hayykitap‘tan piyasaya çıktı.

Yurt içi dağıtımının hangi aşamada olduğunu bilmiyorum ama İnternet mağazalarında  satışına başlandı. Müthiş bir emeğin ürünü olan  kitap, kendi alanında en kapsamlı kaynaklardan biri. Annemin mutfağında şekillenip rahmetli dedemin imbiğinden  süzülen bir yemek kültürünün aktarımı. İçerik olarak oldukça geniş bir tarif yelpazesi mevcut. Gaziantep’in ev yemeklerinden tutun lokanta yemekleri, tatlıları ve evlerin dışında satılan yiyeceklere de yer verdim. Ayrıca kitapta sadece tarifler yok, hayatın içinden sıcacık anılarlar ve bahsi geçen tariflerle alakalı çeşitli anlatımlar bulacaksınız. Yani sedece yemek tafi okumayacak, Antep’ in kültür yapısıyla ve insanlarıyla ilgili hoş bilgiler edinecekseniz.

Kitabı yazarken beni en çok mutlu eden, yerel kültürümüzün büyük bir parçası olan yemek kültürümüzün geleceğe taşınması adına  benimde çorbada tuzumun olacak olmasıydı. Kendi çocuklarıma ve gelecek nesillere bırakabileceğim güzel bir eser oldu. Bu çalışma için bana teklif getiren daha doğrusu bu fırsatı bana veren editörüm Arzu Aygen Hanıma, yayın koordinatörü Ahmet Dağdelen ve Hayykitap çalışanlarına, ayrıca emeği geçen herkese gönülden teşekkür ediyorum.

Bizler yemek kültürümüz de dahil kendi kültürümüzü geleceğe aktarmaz isek bu kültür zamanın ve aşındırıcı güçlerin etkisiyle yok olup gidecektir. Ancak sahip olduğumuz bu eşsiz değerler bizim için kaybedilmesi göze alınamayacak kadar elzemdir .

Şu an için İnternet üzerinden sipariş vermek için şu adresleri kullanabilirsiniz:

D & R:

http://eski.dr.com.tr/Kitap/En-Guzel-Antep-Ev-Yemekleri/Sukran-Sargin/Hobi/Yemek-ve-Tatli/Yemek-Kitaplari/urunno=0000000446935

İDEFİX:

http://www.idefix.com/kitap/en-guzel-antep-ev-yemekleri-sukran-sargin/tanim.asp?sid=LGFTRGLBEG0AHE0ONDW0

KİTAP YURDU:

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=657486

Kitabım “En Güzel Antep Ev Yemekleri” Çıktı!..’ için 30 yanıt

  1. Allah hayırlı etsin. mahçup etmesin. emekleriniz zayi olmasın. G.antep in yerlisi olarak çok gurur ve onur duydum. en yakın zaman da alacağım.

  2. Teşekkür ederim Sinan bey. Kitapta her hemşehrim kendi yaşantısından da birşeyler bulacak.

    Selametle kalın.

  3. Merhaba canım, hayırlı olsun öncelikle. Bu uzun sürecin tamamlanmış olmasına çok sevindim. Eminim emeğine değecek derecede güzel bir eser çıkmıştır ortaya. Özellikle senin böyle birşeyde emeğinin olması beni ayrıca gururlandırdı. Tebrik ve bir Antepli olarak çok teşekkür ediyorum.

    Sevgi ve selamlar

  4. Sa Sükrancim,
    öncelikle emegine saglik, Mevlam hayirlara vesile kilsin insaallah.
    Epeydir görüsemedik. Ilk firsatta aramaya calisacagim.
    Selam ve duan ile canim

  5. Vealeykümselam ablacığım, Allah razı olsun. İnşallah en kısa zamanda görüşelim.

    Muhabbetle…

  6. Ay çok sevindim sizin adınıza! Uzun zamandır sizi takip ediyorum ce tariflerinize ve anlatımınıza bayılıyorum. Kitabınız kitapçılara geldi mi acaba?

  7. Sevgili lavantin, kitabını aldım ve anlatımına hayran kaldım. Tariflerin de öyle. Tüm yakınlarıma tavsiye ediyorum.
    İyi günler.

  8. Saygıdeğer Şükran Hanım,
    yemekle çok yakından ilgilenen biri olarak kitabınızı gördüm ve aldım. Bu güzel çalışma içinse sizi tebrik etmek istedim. Kitabınız bir yemek kitabından daha öte bir eser olmuş.

  9. Merhaba Şükran hanım, kitabınız için gönülden tebrik ederim. Başarılar dileri.

  10. Lavantin hanım, bir hemşehriniz olarak gurur duydum. Evimde farklı kaynaklara ait Antep yemek kitapları vardı ve sizinkini de sayfanız üzerinden görerek aldım. Uslubunuza hayran kaldım! Ellerinize yüreğinize sağlık.

  11. Merhaba, Uzun zamandır sessiz takipçinizim ve yazı tarzınızı ve tariflerinizn anlatımını çok beğeniyorum. Şimdi kitabınız çıktığını öğrendim ve çok mutlu oldum. İnşallah hayırlı uğurlu olur.
    Semanur

  12. Çok emek verilmesi gereken bir eser. Seni tebrik ediyorum. Hayırlı olsun kitabın. Ayrıca Berat kandilin mübarek olsun. Rabbim bu güzel geceyi hakkıyla eda etmeyi nasip etsin cümlemize.

  13. Sa Sükrancim,
    sana ulasmaya calistim lakin tel cevap veren olmayinca tatilde oldugunuzu düsündüm.
    Allah CC nasib ederse yakinda izine gelecegiz, ( utanmadan bir ricam olacak ) Sayet sende kitap varsa :)) acaba
    imzalasanda , bana buradan banka hesap nr bildirsende, bende sana parayi havale etsemde ( posta ücreti dahil elbette ) sende
    bana postalasan istanbula olmazmi 😦 cok mu birsey istedim….

    Selametle canim

  14. Ablacığım, seninle kardeş olmayabiliriz ama sen benim ablamsın. Ben yakında İstanbul’a gideceğim inşallah orada görüşelim. Beni ararsan ayrıntıları konuşalım.
    Muhabbetle…

  15. Bir haftadır kitabınız elimden düşmüyor. Öncelikle şunu söyleyeyim, anneniz nur içinde yatsın inşallah. Tarifleriniz tek kelimeyle enfes ama anneniz ve dedenizle anılarınız duygu yüklü. O sevgi ve o güzelliği satırlardan hissedebiliyorum. İnanın aldığım en güzel yemek kitabı.Emeğinize sağlık. Çocuklarınıza ve size sağlıklı ve huzurlu bir hayat diliyorum.

  16. ŞÜKRAN HANIM, ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN. BİR ANTEPLİ OLARAK İNANIN SİZİNLE GURUR DUYDUM. TARİFLERİNİZİN ANLAŞILIRLIĞI, DİLİNİZİN SADELEİĞİNE BAYILDIM. HELE BİZİ ANLATAN ANILARINIZ BİR HARİKA. YOLUNUZ AÇIK OLSUN.

  17. Burçin hanım, yazılarımda anlatmak istediğimin anlaşılması beni çok mutlu etti. Güzel dilekleriniz için Allah razı olsun. Rabbim dileklerinizi misliyle size de versin.

  18. Leyla hanım, Antepli hemşehrilerimin sözleri benim için çok değerli. Beğendiğinize çok sevindim.
    Selametle kalın.

  19. Tebrik ediyorum Sevgili Lavantin. Antep en çok görmek istediğim yerlerin başında geliyor, rabbim kısmet ederse bu yaz gidip, o muhteşem yemeklerinden bizzat yerinde tadacağım. Ramazanınız hayırlı, sofralarınız bereketli olsun… Sevgiyle…

  20. Kitabınızı aldım ve bir solukta okudum. Okuduğum en keyifli yemek kitabı. Yüreğinize sağlık.

  21. Selamünaleyküm, kitabınızı yeni aldım ve sadece başlık yazılarınızı okudum. o kadar keyfliki. Eminim tariflerinizde bloğunuzdaolduğu gibi çok güzeldir.
    İyi günler.

  22. Sevgili kardesim,
    Bu guzel calismadan dolayi seni tebrik ederim. Hayirlara vesile olur insallah.
    Haberi bir kac hafta almis olsayfim, Turkiyedeyken ne yapar eder, edinmeye calisirdim. Yine de ilk firsatta almak lazim.
    Tekrar tebrikler be hayirli Ramazanlar
    Nurgul

  23. Selamlar saygılar. Gaziantep’e yeni atanmış öğretmenim. Burada geçirdiğim yedi ay boyunca Gaziantep mutfağıyla ilgili bilgiler toparlamaya ve deneyim tatmaya çalışıyordum vakit buldukça. Yalnız, kitabınız bugün elime ulaştı ve ilk kez bir kitapla konuştum! Evet, resmen konuştum =D Kitabınızın sayfalarını açarken yatağıma kıvrılmış neler var diye bakarken kendimi kitabınızla konuşa konuşa 119. sayfaya gelmiş buldum. Hem içtenliğin hem yaşanmışlıkların gölgesiyle yoğrulmuş bir kitapla yapabileceğim, ancak konuşmak olurdu. Öz çorbasını çok önceden duymuştum ve de çok merak ediyordum. Sayenizde deneyeceğim ilk tarif olacak. Teşekkür ederim, Size, Sizi siz yapan İnsanlara ve Değerlere.

Yorum bırakın