Ispanaklı Göbü (Pişi)

Tüm takipçilerime hayırlı vakitler diliyorum. Okulların tatil olmasından sebep, kısa bir süre de olsa okula gidip gelmelerimiz bitti. Şimdilik ev içinde kös kös oturma talimleri yapıyoruz. Bu da güzel rabbim bundan geri koymasın.

Yine  yeni tarifler denemeye başlamanın verdiği sevinçle fotoğraf makinemle barıştık. Aylardır dolabın içinde bana bakıp duruyordu.  Bu günkü tarifim ıspanaklı göbü ya da ıspanaklı pişi olarak bilinen  yöresel bir yemek. Sanıyorum ki, Çankırı ve civarlarında yapılıyor. Daha önce ıspanak ve kıymayı böreklerde hiç denenmemiştim, zira ıspanağa peyniri yakıştıranlardanım. Ama çocuklarım da dahil hepimizin çok çok hoşuna gitti. Denemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Hamur malzemeleri:

  • 4 bardak un
  • Yarım yaş veya 1 tatlı kaşığı kuru maya
  • Tuz, su

İç malzemeleri:

  • 250 gr orta yağlı kıyma
  • 250 gr kıyılmış ıspanak (Bir büyük kase kadar)
  • 2 baş kuru soğan
  • Tuz, karabiber, pul biber
  • Kızartmak için yağ

Yapılışı:

Önce hamuru yoğurup mayalanması için ağzı kapalı beklemeye bırakın.

Kıymayı bir tencerede kavurmaya başlayın. Kıymanın rengi dönünce kıyılmış soğanları katıp kavurmaya devam edin. Soğanlar biraz yumuşayınca kırmızı biberi serpip üzerine kıyılmış ıspanağı dökün. Ispanak solana kadar çevirip ocaktan alın. Baharatlarını ekleyip soğutun.

Hamurdan İri ceviz büyüklüğünde bezeler hazırlayın ve üzerlerini kapatın. Bezelerin her birini kahve tabağı büyüklüğünde açın ve 1 tatlı kaşığından fazla olacak kadar iç koyun. Poğaça katlar gibi katlayıp kenarlarını tabak yardımıyla kesin. Hazırladığınız börekleri bir bez üzerinde biriktirip hepsi bitince orta ateşte yağ içinde kızartın.

Afiyet olsun.

Ispanaklı Göbü (Pişi)’ için 11 yanıt

  1. Öncelikle hayırlı günler canım. Ispanaklı kıymalı bir pizza yapmıştım geçenlerde. Ispanak ve peynir uyumu kadar kıyma ile de güzel olduğunu bu tarifte yakinen görmüş oldu. O nedenle bu ıspanaklı pişinin de tadının nasıl olduğunu az çok anlayabiliyorum. Ellerine sağlık arkadaşım. Selametle ..

  2. merhaba lavantin hanim.yaptiklariniz gercekten cok guzel.uzun sure once sizden aldigim tarifleri,hala yapiyorum.gercekten cok lezzetli oluoyor.buda cok lezzetli gozukuyor en kisa zamanda deneyecegim.hayirli gunler.

  3. Esim çok sever bunu,ama ben kizartilmis hamur islerini kendim yaparsam yiyemiyorum,agir geliyor nedense.
    Ellerine saglik olsun.
    Konya’daki yasantiniz nasil gidiyor,alisabildinizmi canim?

  4. Sevgili Lavantin..
    ugramayali epey tarif eklemissiniz, ümit var demekki:) bu yemek´te bütün tarifleriniz gibi cok kaliteli… bir kitap calismaniz vardi, bittimi ? bittiyse almak isterdim.

  5. Sevgili Yasemin, haklısın çokmadık candan ümit kesilmezmiş ya.)) Kitab çalışmam benim tarafımdan bitti. Şimdi topu yayın evine attım, inşallah yakın zamanda raflarda göreceğiz.

    Selamlar, sevgiler…

  6. Mihriban, Kendi yaptığını yiyemiyorsan buyur gel ben sana yapayım.:)

    Bence insanın vatanına alışması hiç de zor değil, zira kendi insanlarımız. Yaşadığımız tek sıkınti esnaf vs. nin müthiş derecede yalancı olmaları. Satış yapmak için bin yalanı bir arada söylüyorlar. Elbette bu Konya insanına hiç yakışmasa da İslamdan uzaklaşma toplumda bu şekilde de bir çözülmeye sebep olmuş.
    Sevgiler…

  7. Merhaba Tuba hanım…
    Teşekkür ediyorum. Bloğunuza bir göz attım…malezya da yaşamak ilginç olurdu diye düşündüm. Sizi takip ederek bunun nasıl olduğunu öğreneceğiz inşallah.

    Muhabbetle kalın.

  8. Sana da hayırlı günler Semiha…mutfakta insan hep birşeyler öğreniyor.

    Sevgi ve selamlar.

  9. Sa canim….
    ellerine saglik….epeydir görüsemedik…ins iyisindir…
    Ayrica blog`una hos geldin 🙂
    Görüsmek üzere Allah`a CC emanet ol…

  10. Ayber abla, seni, senin sohbetini çok özledim! Bizler iyiyiz çok şükür iyiyiz. Senin ev meselen ne oldu? İnşallah afiyetdesiniz.

    Görüşmek dileğiyle…

Yorum bırakın