Bisküvili Kremalı Pasta

Tüm dostları Allah’n selamıyla selamlıyorum. Ben eskiden ne hamarat bir blogcuydum…  Sürekli yemekler dener, tarifler yayınlardım hey gidi günler!.. Olsun sık sık yazmasam da bırakmaya da hiç niyetim yok.  henüz tarifini vermedeğim o kadar çok Antep yemeği var ki, say say bitmez.

En son tatli tarifi vereli uzun zaman olmuş. Oysa tatlı her ev de olduğu gibi bizde de sık sık yapılıyor ama yeni birşeyler denemiyorum. Bu gün vereceğim tarifi komşumda yemiştim ve nasıl olabileceğini düşünüp tarifi geliştirdim. Tabi benim kadar tüm ailenin de çok hoşuna gitti. Aslında bisküvi katı hariç özel değil ama o tadı da yabana atmamak gerek.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Kek malzemesi:

  • 3 tane yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardaktan eksik erimiş tereyağı
  • 1 bardak süt
  • Yarım bardak nişasta
  • 1 bardak un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Üstü için:

  • 10-15 tane kakaolu pötibör bisküvi
  • 2 poşet krem şanti (bir kutu)
  • 1 bardak süt ( krem şanti için)
  • 1 paket hazır çikolatalı puding
  • 2,5 bardak süt (puding için)
  • Süslemek için kakaao

Yapılışı:

Pudingi pişirip soğumaya bırakın.

Krem şantiyi çırpıp kabartın ve buzdolabına kaldırın. Fırını 175 dereceye ısıtın.

Kek için yumurtayı çırpın ve şekeri ilave edin. Şeker eriyene kadar çırpıp sıvı malzemeleri  ve vanilyayı katın. En son un ve nişastaya kabartma tozunu karıştırıp sıvı malzemenin üzerine eleyerek ilave  edip İyice karışana kadar çırpın.

Yağlanıp unlanmış orta boy  kare yada dikdörtgen bir cam kalıba dökün. Sıcak fırına koyun ve yarım saat sonra ortasına bir kürdan batırarak pişip pişmediğine bakın. Pişmişse fırından alıp tamamane soğutun. Soğuk kekin üzerine soğumuş olan pudingin yarısını yayın ve üzerine bisküvileri tamamen kapatacak şekilde dizin.

Bisküvilerin üzerine kalan pudingi dökün. En üste çırpılmış kremayı dikkatlice yayın ve kakao ile süsleyin.

Afiyet olsun.

Bisküvili Kremalı Pasta’ için 5 yanıt

  1. Üff noktası: Kurabiyeler yayılmaya müsait bir hamura sahip olduklarından ve az da olsa kabartma tozu ile kabaracağından tepsiye çok sıkışık dizmeyin lakin hepsi birbirine yapışır.

Yorum bırakın