Mercimekli Pilav (Aş)

Son iki yıldır üzerimdeki garip tembelliği düşününce akşamın bir vakti sayfaya tarif koyma isteğim beni ümitlendirdi.:) Ümitlendim çünkü bu istek epeydir yok. Hem sayfamı kesinlikle devam ettirmeyi düşünüyor hem de tarif eklemeye müthiş derece de üşeniyorum.  Neyse bunu bir başlangıç kabul ediyorum.

Tarifim arşivimde vardı ama, resmi benim gençlik dönemimden kalma olduğundan hem resmi yeniledim hem tarifi  tekrar gözden  geçirdim.  Mercimekli pilavı, bulabilirseniz küçük kahverengi mercimekle yapmanızı tavsiye ederim, zira bu güne kadar aldığım hiçbir yeşil mercimeğin dağılmadan piştiğine şahit olmadım.  Pilavın bilmeyen için bir özelliği de diğer pilavların aksine daha az yenilmesi. Sanırım mercimeğin tokluk verici yapısından olsa gerek küçük bir servis tabağıyla bile uygun salata eşliğinde karnınızı doyurabilirsiniz.  Bu arada pilavın yağı diğer pilavlara göre biraz daha fazla kullanılır bu ayrıntıyı da yerken unutmayın.;) Antep de bu pilav genellikle turşu veya mevsimine göre sulu salatayla yenir. Ve tabi ayranı ihmal etmeyin.

Not: Mercimekli pilavın suyuna salça koymadan salçasız yapabileceğiniz gibi, soğan kıyıp üzerine dökeceğiniz yağ da kavurarak soğanlı da yapabilirsiniz. Seçim size kalmış. Soğanlı soğansıza göre daha hafif olur bunu da dip not olarak paylaşmak isterim.

MALZEMELER:

  • 1 bardak mercimek
  • 1 bardak bulgur
  • Yarım bardak kadar zeytinyağı
  • Yarım yemek kaşığı karışık salça
  • Tuz, karabiber, pul biber

YAPILIŞI:

  • Mercimek yıkanıp yaklaşık 3 bardak kadar suyla orta ateş de hafif yumuşayıncaya kadar pişirilir. Mercimeği tamamen pişirseniz bulgur eklendiği zaman bulgurun da pişme süresince pişmeye devam edeceğinden mercimek dağılır.
  • Tam yumuşamadan henüz tane tane olan mercimeğe salça ve tuz katılıp bir iki taşım daha kaynatılır.
  • Mercimeğin suyu bulguru pişirecek kadar varsa hiç su eklemeden bulguru ilave edin. Yoksa ortalama iki bardağa tamamlayacak kadar su katın. Bulguru atınca suyun bulgurun üzerini bir parmak kadar geçmesi gerekir. bulguru pişirecek kadar suyu varsa ilave su koymadan bulgur ve tuz atılır.
  • Suyunu çekene kadar pişirin ve suyunu çekince ocaktan alıp 5-10 dakika demlendirin..
  • Zeytinyağını  kızdırılıp pul biber ilave edin ve  demlenen pilavın üzerine döküp karabiber ilavesiyle karıştırın.
  • Soğanlı yapılacaksa, zeytinyağında soğan yumuşayana kadar  iyice kavrulup öyle pilava ilave edilir.

Afiyet olsun…

Mercimekli Pilav (Aş)’ için 7 yanıt

  1. biz ailece bayılırız bu pilava bana kalsa ynına yemek yapmaya bile gerek yok yoğurtla çok lezzetli ellerine sağlık canım

  2. Bu pilavi bizde ailecek cok severiz. Biz genelde salca koymayiz ve tavuz suyundan yapariz. Sizinkide enfes gozukuyor ellerinize saglik

  3. ayy tekrar yazdığınızı görünce çok sevindim, bu arada ben Konya’dan Selma, en kısa zamanda bir de mail atıcam, görüşürüz, sağlıcakla kalın

  4. ben konyadan bi bey yaptım cok güzel oldu aslen antepliyim ama unutmusuz konyadan selma merabalar

Yorum bırakın