Açma…

Allah’ın selamı üzerinize olsun. Sizlerle buluşmakta arayı açsam bile takip edip yorum ve E- postalarıyla beni yalnız bırakmayan tüm dostlara teşekkür ediyorum. Artık kendimi Türkiye’li hissedip buralara alışmama rağmen hala mutfağımla aramızda garip bir soğukluk var. Yeni tarifler denemiyor zor yemeklere pek girişmiyorum. Nedenini hala çözemedim ama sanırım psikolojik ve bedensel yorgunluktan diye tahmin ediyorum. Eski mutfağım yeni mutfağıma göre çok büyük ve daha rahat bir ortam, ama eski şirin mutfağımdaki standartları henüz oturtamadım. Mesela biraz değişik bir şeyler yapmak istesem malzemenin henüz mutfağımda yer almadığını fark edip vazgeçiyorum. Alışverişte evin eksikleri hala tamamen bitmediğinden diğer ihtiyaçların yanında benim malzeme listesi bir kenara atılıveriyor. Almanya’dayken bir malzemeyi almak için ihtiyacımı beklemez ev de bulunsun diye alırdım. Ama şimdi hala o düzeni tam olarak oturtamadım. Ümitliyim zamanla olacak inşallah.:)

Büyüdüğü ortamda benim gibi açma dan bihaber olanlar nette açma resimlerini gördükçe ekrana yapışıp kalıyor olmalı, en azından ben öyleyim. Birkaç denemeden sonra kendime göre, resimlerindeki gibi lezzetli bir tarif edindim. Denemeyenler için tam zamanı, sıcak çay ve birkaç dilim peynirle nefis bir öğün.

Malzemeler:

  • 2 bardak ılık süt
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tane yumurta (sarısını yüzüne süreceksiniz)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yaş maya veya bir paket kuru maya
  • 150 gr. Kadar yumuşak tereyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un

Yapılışı:

  • Tereyağı ve yumurta sarısı hariç diğer malzemeleri güzelce karıştırın ve yavaş yavaş ununu ekleyerek orta yumuşaklıkta bir hamur yoğurun.
  • Hamuru sekiz bezeye bölün ve her bezeyi pasta tabağı büyüklüğünde açın.
  • Tereyağını dört eşit parçaya ayırarak her parçayı bir bezenin üzerine orantılı bir şekilde yayın.
  • Yağlanan dört açmanın üzerine yağlanmayan diğer dört açmayı kapatın.
  • Elde ettiğiniz dört adet açmayı teker teker sarma sarar gibi sarın.
  • Eğer ortam sıcaksa sarmaların üçünü buzdolabına kaldırarak kalan sarmayı elinizle sıkarak ve kıvırarak uzatın.
  • İncelen sarmayı altı parçaya kesin ve parçaların ikisini birbirinin etrafında döndürerek bükün ve uçlarını birleştirip açmanın son şeklini verin. (Sarmaları uzatırken uzunluğunu daha sonraki işlemi düşünerek ayarlayın.)
  • Diğer sarmalara da aynı işlemi uygulayanı ve üzerilerine yumurta sarısı sürüp tepsi mayası için 10-15 dak. Bekletin. Bu esnada fırını 200° ye ayarlayın.
  • Biraz kabaran açmaları sıcak fırına koyun ve nar gibi kızarana kadar pişirin.

NOT: Açmalar ve genel olarak mayalı hamurlar, fırının derecesine, mayanın tazeliğine veya çok bekleyerek mayanın ölmesine bağlı sebeplerden sert ve kuru olabilir. Bu sebepler dışında yumuşacık ve nefis olacaklar inşallah.

Açma…’ için 6 yanıt

  1. Sevgili Sükran..seni cok iyi anliyorum. Ne kadar insanin kendi ülkesi de olsa yeni bir düzene alismak zaman istiyor. Insallah en kisa zamanda mutfagina alisir, bizi de tariflerinden mahsur birakmazsin. Ama acmanin görünütsü de sahane…ilk firsatta deneyecegim…ellerine saglik, sevgiler

  2. Arkadasiiiimmmm,
    bekliyordum senden şöyle güzel tarif ve güzel bir resim. 🙂
    Ellerine sağlık cnm,soğuk günlerde insan sıcak çay ve pamuk gibi bir açma ne güzel olur değil mı?
    😉

  3. Cuma günü uzun zamandır görünmediğini düşünmüştüm. Bugün de yeni yazını gördüm. Allah yardımcın olsun Lavantincim. Umarım kısa zamanda hayırlısıyla yeni evine-mutfağına-düzenine alışırsın. Açman çok güzel olmuş. resimlerden yağı ağızda dağılacak pastane açması gibi görünüyor. Ellerine sağlık.

  4. Şükran hanım.Türkiyeye hoşgeldiniz.Bende 2000 yılında evlenip türkiyeye yerleştim.Mersinde yaşıyorum.Aslen K.Maraşlıyım.Ben çok çabuk alışmıştım.Umarım sizde yeni mutfağınıza ,evinize ve çevrenize alışırsınız.Sevgilerimle

  5. Sa Sükran,

    yeni sayfan hayirli olsun. Ins. en kisa zamanda madden ve manen, seninle alakadar bulunan tüm mevcudat ile hemhal olursun.

    Selam ve dua ile…

    Ayber

  6. Abla, gecen gün doktora gitmem gerekiyordu ve sanirim sen ben ciktiktan sonra armis olmalisin. Sana verdigim saatte evdeydim cünkü.
    Seninle sohbet etmeyi sabirsizlikla bekliyorum.

    Muhabbetle…

Yorum bırakın