Sini Köftesi

Yazın ucunun görünmesiyle rehavet havaları esmeye başlar…kış soğuğu kapıdayken uyuşukluk! Acaba ne zaman canlanıp kendimize geleceğiz bilmiyorum. Hoş bu serzenişi kendime söylüyorum, isteyen üzerine alınabilir. İnsanın hayatında yönlendirici işleri ve mecburiyetleri yoksa insan miskinleşip et yığınına dönüşmesi içten bile değil. Biz burada okul tatilinden yeni çıktık ve tekrar erken kalkma ve günü ona göre ayarlamaya başladık. Bir taraftan da şükrediyorum, çünkü nefis pek miskin. Niye mi bunları yazıyorum, sabah çook erken kalktım ve uykuluyum arkadaşlar. Fıtrat gereği ruh ve beden halimizi çok çabuk yansıtıyoruz. Eşim bu durumdan hep şikayet eder, yolda giderken her konuşulan bu kadar yüzüne yansımalı mı diye.:)

 Haftaya güzel bir Antep yemeğiyle başlamak istiyorum. Sini köftesinin Antep li olduğunu sonradan öğrendim, zira çevremde pek yapan görmedim. Antep de kadın olmak zor iştir çünkü o kadar çok yemek çeşidi vardır ki, hepsini bilmek ve yapmak gerçekten çok zor. Bu yüzden her kadın ev ahalisine ve çevresine göre sofralar hazırlar. Hatta övünmek gibi olsun, Türkiye’nin en zengin mutfağı unvanına sahibiz.:)

 Sini köftesi sadece Antep de yapılmıyor tabi…başta Antakya mutfağı olmak üzere bölge mutfaklarında yapılan ve sevilen bir yemek.

Malzemeler: (Köfte için)

  • 1,5 bardak ince bulgur (28 cm. çapında yuvarlak tepsi için.)
  • Yarım bardak un
  • 1 baş ince kıyılmış kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı karışık salça
  • Köftenin üzerine sürmek için yarım çaybardağından az zeytinyağı
  • Kişniş, tarçın, karabiber ve tuz

İç harcı:

  • 250-300 gr. az yağlı kıyma
  • 2 baş kıyılmış kuru soğan
  • Yarım bardak kıyılmış ceviz içi (Antep de Antep fıstığı ekleyenler de var.)
  • Tuz, karabiber
  • Kavurmak için tereyağı ve zeytinyağı karışımı

Yapılışı:

  • Kıymayı ocağa koyup suyunu salıp çekince soğanı katarak soğanlar yumuşayana kadar kavurun.
  • Baharatlarını ve cevizini katıp soğumaya bırakın.
  • Bulguru sıcak suda ıslayıp şişmeye bırakın.
  • Hazır hale gelen bulgura diğer malzemeleri katarak gerekirse su ilavesiyle yoğurun.
  • Köfteyi macun kıvamına gelene kadar yoğurun ve iki parçaya bölün.
  • Fırını 180 °de açın.
  • Tepsinin altını bol yağla yağlayın ve köftenin yarısını iki plastik (strec) folyo arasında tepsi büyüklüğünde inceleterek açın. Açtığınız köfteyi uygun bir şekilde tepsinin tabanına yerleştirin.
  • Ilıyan harcı köftenin üzerine eşit olarak paylaştırın.
  • Kalan köfte harcını da ilk seferki gibi plastik folyo arasında açıp folyonun tek katını çıkarıp uygun şekilde tepsinin üzerine yerleştirin ve üstte kalan folyoyuda sıyırıp alın.
  • Köftenin üzerine zeytinyağını sürün.
  • Sıra köfteyi dilimlemeye geldi…bir bıçak yardımıyla servis edeceğiniz büyüklükte dilimlere kesin.
  • Sıcak fırına koyup 30-40 dakika kızarana kadar pişirin.

Servisi ılık olarak çorba ve salatayla yapabilirsiniz. Hatta çayla da çok güzel gider.

Afiyet olsun…

Sini Köftesi’ için 9 yanıt

  1. “Hatta övünmek gibi olsun, Türkiye’nin en zengin mutfağı unvanına sahibiz.:)”

    😀 Çok hoşuma gitti bu cümle, çok güldüm. Ellerine sağlık. Yine bana göre bir lezzet. Bulgurlu doğu yemeği =)

  2. selamun aleykum.resme ilk bakinca tatli zannettim.goruntu cok guzel:)dogu mutfagi osmanli mutfaginin acaba 3te birimi?cok zengin oldugunu dusunuyorum.cesit cesit yapiyorsunuz,aklim almiyor nasil ogreniyorsunuz,nasil yapiyorsunuz?masallah.ellerine kollarina saglik:)

    bizim cocuklar tatil simdilik.10 gunluk sonbahar tatilleri var.pazartesi yine erkenden uyanmak zorunda kalacaz.:)soyleidklerini uzerime aliyorum,cok haklisin.

    afiyetler olsun sizlere.selametle

  3. Bende yaparim ne var sanki,sen ogretirsin yaparim canim: -) Anteplinin arkadasi olmak ayricaliktir,yani dostu.eline saglik cancagzim: )

    Dostun.

  4. Ümran yorumlarini okuyunca icim sicacik oluyor. Insanin insandan ögrenecegi cok sey var. Bence dost sahibi olmak bir ayricalik.

    Muhabbetle…

  5. Türkiyenin en zengin mutfağının sahibesi 🙂 ellerine sağlık, ben bu köfteyi çok beğendim, nefis görünüyor, yalnız bu plastik folyoyu anlayamadım,bende yok,acaba ben mi cahil kaldım bu konuda yoksa kullanıyorum da adını mı başka türlü biliyorum, sanırım bugur dağılmasn diye kullanıyorsun, belki evde farklı bir alternetif de deneyebilirim ,ama ilk yapacağım için yardımcı olursan sevinirim, çünkü bunu mutlaka denemem lazım 🙂

  6. Ümmühan, canim plastik folyo dedigim strec filmin ta kendisi.:)) Aslinda el ayasinda acilan ufak parcalar kiymali karcin üzerine parca parca konarak üzeri kapatiliyor ama iki folyo arasinda köfteyi istenilen ebatta acmak daka kolay ve düzgün oldugundan o yolu kullandim.

    Kolay gelsin…

  7. Edirne’de ki kütükten kendimi sildirip Antep kütügüne gecicem yahu 🙂
    Senden ögreniyorum cnm Antepin güzel yemeklerini,hem bu vatan bizim;)
    Ha edrine,ha Antep tasi topragi bizim!!!
    Ellerine saglik cnm.

    Selam ve dua ile.

  8. Serap kütük degistirmene gerek yok simdi o agir kütügü yerinden kaldir, yenisiyle degistir mazallah zor is.:)) Biz seni fahri hemsehri olarak kabul ediyoruz artik.:)
    Sen de Edirne nin yemeklerini daha sik paylassan diyorum.

    Sevgiler…

Yorum bırakın