Ağzı Açık

İlk kez denedim bu yemeği, tarifi annemin sable bisküvisin’den aldım. Bazı farklılıklar yaptım, aslı yağda kızarıyor, ama ben fırında yapmayı tercih ettim. Benim yaptığımın tadı pideye çok benzedi, asıl tarifindeki gibi kızartması nasıl olur bilmiyorum.

 

bild_015

MALZEMELER:

  1. 500 gr. un
  2. 3-4 kaşık sıvıyağ
  3. Su, Tuz

İç malzemesi:

  1. 350 gr. kıyma
  2. 2-3 tane soğan
  3. 1 tatıt kaşığı salça
  4. Tuz, karabiber
  5. 1/2 bardak su

YAPILIŞI:

  1. Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yoğurulur.
  2. Soğanlar robotta iyice çekilir. (kolaylık olması için su ilavesiyle çekebilirsiniz.)
  3. İç malzemeleri iyice karıştırılır.
  4. Hamur cevizden büyük bezelere ayrılır.
  5. Her beze unlanarak açılır, iç malzeme kaşıkla üzerine yayılır.
  6. Kenarlarına harcın fazla gelmemesine dikkat edilir ki, kenarlatını kapatırken zorluk olmasın.
  7. Kenarlar 1cm. lik kaldırılıp tırnakla bastırılır. (resme bakın)
  8. 250° de fazla kurutulmadan pişirilir.

Ağzı Açık’ için 5 yanıt

  1. canım ellerine sağlık kardeşim senin tariflerinin müptelası olmuş hergün beni arayıp lavantin neler yapmış gördünmü diyor 🙂 tam bizim damak zevkimize göre yemekler yapıyorsun kolay gelsin.sevgiler

  2. Seda’cığım, beni güldürdün, kardeşine ve sana beğeniniz için teşekkür ederim. İnsanın yaptıklarının övgü alması çok hoş.Sevgiyle kalın.

  3. Lavantin canım, bizim etli ekmeklerimize benzemiş değil mi?Ellerine sağlık canım.Çok muntazam olmuş. Sanata olan ilginin sonucunu yemeklerinde de görünüyorum. Çok muntazam. Sevgilerimle…

  4. Lavntincim, senin hızına erişmek ne mümkün. Her geldiğimde birkaç tarif birden eklenmiş oluyor bazen. MaşAllah diyelim de yine geçenlerdeki gibi rahatsızlanıp ara vermeyesin.Ağzı açıkta çok güzel duruyor, ellerine sağlık.

  5. Teşekkür edrim Rabia, imkanım olsa kendime küçük bir atölye yapıp her türlü el sanatını deneyeceğim bir mekan oluştururdum.Naile aslına bakarsan, çok tuhaf olmakla birlikte, hala ev halı arasında hastalık yer değiştirip duruyor. Yani doktora gitmekten utanıyorum artık. Çocukların aldıkları antibiotik bittikten bir kaç gün sonra, hastalık değişik belrtilerle yineliyor. Bu gün yine kontrole götürüyorum.

Yorum bırakın