Tavuk Çorbası

Her nedense çorbayı çok az yaptığımı farkettim, oysaki herkes gibi bende çok severim. Yine ilk kez denediğim ve hayran kaldığım bir tarif. Aslında bildiğimiz terbiyeli tavuk çorbası, ama benim gibi daha önce hiç tatmamışsa insan çok farkılı geliyor.
Yumurtada vardı malzeme listesinde , ben herşeye yumurta koymayı sevmediğim için ve kolestrol yönünden daha uygun beslenmeye çalıştığım için koymadım. Pek bir fark olduğunuda sanmıyorum, çünkü ben bunu hep yapıyorum.

218
MALZEMELER:

  1. 1 tane tavuk budu
  2. 1/2 baradak şehriye
  3. 1 bardak süt
  4. 1 kaşık un
  5. Maydanoz
  6. Tuz, karabiber

YAPILIŞI:

  1. Tavuk budu bol suda haşlanır.
  2. Un yağda kavrulup tavuk suyu ilave edilir.
  3. Kaynamaya başlayınca, didiklenmiş tavuk eti ve şehriye ilave edilir.
  4. Şehriye pişince süt yavaş yavaş karıştırarak çorbaya katılır.
  5. Bir kaç dak. daha kaynatılıp, ince kıyılmış maydanoz ve baharatları eklenerek ocaktan alınır.

Su miktarını belirtmedim, zevkinize ve çorbanın yoğunluğuna göre ayarlayın. Ama takriben 6-7 bardak yeterli oluyor.

6 thoughts on “Tavuk Çorbası

  1. merhaba lavantin bunun şehriyesiz olanını haftasonu bizde yaptık (daha doğrusu kayınvalidem eşimin isteği üzerine yaptı ben de öğrenmiş oldum, ama şehriye olmadığından o un miktarını fazla tuttu) ama foto çekemdiğimden koyamamıştım. Bizimki süt yerine yoğurtlu olmuştu. Yumurta bizde kattık ama onun esprisi yoğurt kesilmesin diye. Sütte de aynı şey oluyor mu bilmiyorum ama sen de kesilmediğine göre yumurtasız da güzel yapılabiliyormuş demektir.

  2. Güzel bir blog.Bu çorbayı biz de yoğurtla + yumuta ile terbiyeliyerek yapıyoruz.

  3. Sevgili Naile, günlüğünde okudum ve o nefis tatları görüntüleyememene çok üzüldüm. Yoğurtlu çorbalarda hep kesilme korkusunu yaşıyorum, Annemden öğrenemedimki bir türlü. :)) Yumurta kesin çözümmü acaba?lounge time, ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.Sevgiler…

  4. Yumurtanın haricinde illaki başka püfleri vardır. Sanırım bunlardan biri yoğurda çorbanın suyundan katarak ılıştırmak ve yoğurdu kattıktan sonra çok kaynatmamak olabilir sanırım(çok kaynatınca yoğurt ekşiyor bir de)

  5. merhaba ben de antepte (görev icabı karkamışta )yaşayan bir blogcu olarak sizi tanıdığıma ssevindim .Görüşmek dileği ile

  6. Anlattığın yöntemi kullanıyorum Naile, paylaştığın için sağol. Başka duyarsan haber ver. :))Aysel hanım, ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiyle kalın.

Bir Cevap Yazın

