Cuma Yazıları – Kötü Sözü içinde Tut / Brownie – Cheesecake (Peynirli Çikolatalı Kek)

Cumaya değer veren herkesin cuması mübarek ve bereketli olsun…

Adamın biri Hasan-ı Basri hazretlerine gelir. ´Biliyor musunuz der, filanca sizin hakkınızda olmayacak şeyler söylüyor?
– Nerden biliyorsun?
– Kulaklarımla duydum.
– Nerede? – Fitnecinin evinde
– Orada ne arıyordun?
– Ziyafete gitmiştim.
– Peki neler ikram etti?
– Çorba, börek, pilav, tatlı, dolmalar, köfteler, meyveler, şerbetler… Bir sürü şeyler işte.
Bütün bunları içinde tutuyorsun da o üç beş kelimeyi niye tutamıyorsun?

…………………………………………………………

Aslında taslaklarımda bekleyen onlarca tarif varken, son günlerdeki yeni gözdemle tanıştırmak istedim sizi. Brownie cheesecake aklınızı başınızdan alacak, çikolata delilerinin rüyalarına girecek bir tad. Bu güne kadar yediğim en güzel iki lezzetten biri. ( Antep baklavasını apayrı bir katogori de tutuyorum karıştırılmasın.:)) Diğeri kakolu makaron ama karar veremedim makaron mu daha nefis brownie cheesecake mi?
Daha cok kadinlarin sevebilecegini düsündügümden, koca tepsi sizin şimdiden sevine durun. Ama yine de bir dilim isteyen var mı diye cimri gözlerle etrafı süzüyor insan.:))
Bloglarda ilk rastladığımda garipsemiştim, peynir ve çikolata nasıl bir uyum sağlar diye. Ama inanki yiyince bir daha kolay unutmayacaksınız.

İlk denemek istediğimde, ev de labne benzeri hiç birşey yokdu ve aklıma hemen bir lt. süt kestirmek geldi. Labne peyniri yerine süt kesmiği kullandım ve sonucu harikaydı. Tabi ben sonucun süt kesmiğinden olduğunu anlamadım ve ikinci denememi 500 gr. lık quarkla yaptım. Yenilecek hali yokdu, adeta çamur gibiydi. Azmettim ve üçüncüyü 500 gr. süt kesmiği kullanarak yaptım. Resmini gördüğünüz de bu en son yaptığım.
Kesinlikle ilk denemenizde süt kesmiği kullanmanızı tavsiye ediyorum ki, ikinci denemeniz de labne vs. ne kullanacaksınız kullanın ben karışmam.:))

Tarifi misss gibi arkadaşımız sevgili Zerrin’den aldım, süt kesmiği gibi bir iki değişiklik var sadece.

2 

Malzemeler:

115 gr bitter çikolata ( Bitter çikolata yoksa aynı miktarda sütlü çikolata kullanın ve 2 kaşık kako ilave edin.)
85 gr tereyağı (Yarım bardak)
2 yemek kaşığı krema ( Elinizin altinda yoksa süt kullanin.)
2/3 su bardağı şeker ( Bir bardaktan 2 parmak eksik.)
2 yumurta
2/3 su bardağı elenmiş un (Bir bardaktan 2 parmak eksik.)
1 paket vanilya
1 tutam tuz.
Peynirli Karişim:
1,5 lt. sütten yapılan süt kesmiği (Sütü kaynama derecesine kadar ısıtın ve sirke ekleyerek kesilene kadar karıştırıp süzün.) Isteginize göre  kesmigi 2 litre sütten de yapabilirsiniz. Ben denedim sonuc daha güzel oldu.
1 yumurta
4-5 çorba kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
Yapılışı:
Çikolata ve tereyağ sıcak su dolu bir kap içine yerleştireceğiniz ikinci bir kase de yani benmari usulü eritin.
Eriyen karışıma şekeri ilave edip karıştırın.
Yumurtaları kırın ve kremeyı koyup gğzelce çırpın.
Un, vanilya ve tuzu karıştırıp sıvı malzemeye ekleyin, yeterince karıştırın.
Diğer tarafda süt kesmiğini, şekeri, yumurtayı ve vanilyayı kerema kıvamına gelene kadar çırpın.
Yağlanmış tepsiye önce çikolatalı karışımı bir kaç kaşık kalana kadar boşaltın.
Üzerine peynirli karışımın hepsini döküp güzelce yayın.
En üste kalan çikolatalı karışımı kaşık kaşık benekler olacak şekilde koyun ve 180° de 30-35 dak pişirin.
Gündüz pişrip akşam herkesi uyuttuktan sonra tadına bakın.:))

Cuma Yazıları – Kötü Sözü içinde Tut / Brownie – Cheesecake (Peynirli Çikolatalı Kek)’ için 30 yanıt

  1. Ben de bütün cheesecake tariflerinde süt kesmiği (tatlı lor) kullanıyorum ve sonuç harika oluyor.Ellerine sağlık nefis grünüyor.

  2. Ellerine sağlık canım,çok güzel görünüyor kesinlikle.Bu cheesecake de taban yokmu? hani biskuvi tereyağ karışımı ile yapılıyor ya en basitinden.Taban yapsak nasıl olur servis açısından daha kolay olmazmı acaba?

  3. demekki bizim kesik süt lorumuz labnenin yerini alabilir. ellerine sağlık süper bir görüntü.Sevgiler…

  4. Canım öyle bir anlatmışsın ki denemek için sabırsızlanıyorum 🙂 Sütü kestirmek için nekadar sirke kullanıyorsun, 1 y.k. nasıl olur?

  5. Ilk bende Zerrin’de görmüstüm,resim harika görünüyor.Ben yarin deneyecegim ins.Eline saglik canim.Selamlarimla,Serap.

  6. Bengisu, ben ilk kez kullandım. Ama peykekde ağır olmuyor mu? Hayırlı cumalar…Oya, bu peykek değil canım. Bildiğimiz brovni kek malzemeleriyle karıştırılarak yapılıyor ve muhteşem.Sevgiler…

  7. Melek, imkansızlık insanı mucit yapar demek.:)) Şaka bir yana ev de malzeme olsaydı bu taddan mahrum olurdum. Mutlaka dene…Hayırlı cumalar…Serap, fikirlerini merakla bakliyorum. Bakalım sen nasıl bulacaksın, övdüğüm kadar varmıymış?Hayırlı cumalar…Naile, tadına baktığında bana hak vereceksin.:))Sirke önce 1-2 kaşık koyup kaynama aşamasında karıştırıyorum. Bir süre karıştırıp kesilmesse bir kaç kaşık daha ekliyorum. Eklediğin miktarın sütü kestirmekten başka tadına hiç bir etkisi olmuyor.Hayırlı cumalar…

  8. Elinde gerekli malzeme olmadığı için tarifi uygulamaktan vazgeçenlerden olmadığın için kutlarım Lavantin. Mutfakta yaratıcılık çok önemli bence.

  9. Sevgili Lavantin tarihte bütün güzel yemeklerin imkanların kısıtlı olmasından çıktığı söylenir gerçekten..Seninde o an için elinin altında malzemenin olmaması yeni bişeyleri denemeye cesaret etmeni sağlamış..İşte herşeyde bi hayır var boşuna denmemiş.. Hepimiz yeni bi şey öğrenmiş olduk sayende.. Ellerine sağlık çok da güzel görünüyor..Sevgiler..

  10. canım öncelikle cuman mübarek olsun..yazı yine çok güzel…nedense erkekler böyle şeyleri pek sevmiyorlar…iyikide sevmiyorlar biz kadınlara kalıyor nasılsa…ellerine sağlık…harika görünüyor….

  11. Hayirli cumalar canim, gece olsada görünce bende ayni dilekde bulunmak istedim, Hasan Basrinin de yazisi cok güzelmis, ellerine saglik. Kekde harika olmus, sütü kesigini evde yapmakda cok akillica ellerine saglik canim, sevgiler….

  12. ellerine sağlık canım nefis bir görüntüsü var. Sevgili Tijen’de gördüğümden beri aklımın bir köşesinde yer etti:) bu görüntülerden sonra en kısa zamanda denemli…selamlar…

  13. şu diyet hayırsıyla bir bitse ilk deneyeceğim şeyler arasında. hangi blogda görsem içim gidiyo:))fotoğraf enfes olmuş:) ellerine sağlık ..

  14. Merhaba Lavantin,Ben Mine, sitenizi bulduguma o kadar cok sevindimki, esim Kilisli, ben Ankaraliyim, gorumcem super becerikli bir kadin ve burada 10 sene seflik yapti (bir sene kadar once Isvicreye tasindi). Yaptiginiz yoresel yemeklere baktim her sey super gozukuyor, tarifler anlasilir ve kolay, resimler istah acici, sizi hemen favorite ekledim. Gorumcem buradayken bize istedigimiz herseyi pisirirdi (biraz simariklik gibi geliyor kulaga ama asci olunca kimsenin yaptigini begenmezdide) Dun Turk bakkalina alisverise gitmistik ve orada firik gordum esim al ve dene dedi ama ben nasil pisirilecegini bilmedigim icin almamistim simdi pisman oluyorum. Yemeklerinizi birer birer deneyecegim. Ellerinize ve kollariniza saglik. Iki tane kizim var 8 ve 10 yasinda onlarda cok heyecanlanip “annecim bugun antep yemekleri mi yicez” diye soruyorlar. Mine (New York)

  15. Tesekkür ederim Tijen. Ben de tam tersi fazlaca var bu cesaretten. Bu sebepten hic bir tarifi oldugu gibi yapamam mesela.Sevgiler…Deniz, sözlerine katiliyorum. Bir defasinda kakom yoktu ve kurabiye ye kakolu pudung tozu koymustum. Tadi cok güzel olmustu.:)Disal, sevmezlerse yan cebime.:)Biz doya doya yeriz böylece.Selametle…

  16. Tesekkür ederim Ayse. Siddetle tavsiye derim begeneceksin.Sevgiler…Haklisin Sevde.:))Ben son birkac senedir tatli dünyasina girdim ama cikamadim.:)hatice, inan pisman olmassin. Hatta ben bu gün tekrar yapmayi bile düsünüyorum. kendimde o morali bulabilrisem.Sevgiler…

  17. Prenses, diyeti filan beklem. Az yersin canim, söyle bir kücük tabak filan.:)Ama gercekten cook nefis.Sevgili Mine, seni tanidigima sevindim. Tarifler konusunda istedigin zaman yardim edebilrim, cekinmeden sorabilirsin.Antep yemeklerini sevmeniz benim gibi bir Antepli icin elbet güzel bir durum.:)Demek kizlarin da cok seviyor, ne güzel kücü yasta ögrenirler Antep yemeklerini.Herhalde benim önümde bir yapan olsaydi ben de deneme zahmetine girmezdim.:)Tekrar görüsmeyi dilegiyle,Sevgiler, selamlar…

  18. selam,ben bu kesik sütü kendim yapmaya kalksam kesin beceremem. ondan almancasi ne oluyor diye sorcaktim. quark´mi schmand´mi?email atmistim ama cevabi gelmedi.merve

  19. Merhaba Lavantin
    Siteni uzunn zamandir takip etmekteyim. Butun denedigim tariflerinden cok memnun kaldim.
    Sormak istedigim kullanilan un miktarini 2/3 olarak belirtmissin,2,5 bardaga yakin geliyor degilmi.
    Australiadan sevgiler lavantincim.

  20. Sevgli Ayten, tariflerden iyi sonuclar alip begemen beni cok mutlu etti.
    Tarifdeki 2/3 un ve seker miktarina kisaca bir bardaktan iki parmak eksik desek daha kolay olacak. Miktarlarin yanina hemen nor yaziyorum, tesekkür ederim hatirlatmis oldun.
    Simdiden afiyet olsun…

    Not: Gecen hafta ben bu tatliyi yine yaptim ve iki lt. süt kestirdim. Sonuc daha da güzeldi. Süt kesmigi cok olunca daha nefis oluyor yani.

  21. Sevgili lavantincim
    Harika bir tat bu.Belirttigin sut kesmigi olcusunu aynen uyguladim,evde bulunan yarim kutu kalmis labne peynirinide ekledim sonus mukemmellll.
    Yuregine,emegine gostermis oldugun ozen icin tesekkur ederim
    Saglicakla kal opuyorum seni
    Ayten

  22. merhaba
    tarifinizi süt kesmiği ile denedim. gerçekten güzel oldu. kesmik yapamak için ben biraz daha uzuzn süre sirkeli sütü kaynattım. paylaşmınız için teşekkürler.Rende portakal kabuğu da yakışabilir.

  23. merhaba
    oncelıkle ellerıneze emegınıze sağlık.bırsey sormak ıstıyorum.sut kesmıgı degıl de bıldıgımız tatlı lor kullanarak yapmak ıstesem ne kadar lor kullanmam gerekır.1.5 sutten elde edılen sut kesmıgı herhalde hacım kaybedıp azılıyor kesılınce.
    ben dırekt lor kullanmak ıstıyorum ama mıktar olarak şüpheye dustum
    bana yardımcı olurmusunuz ?

  24. Pınar hanım, kullanılacak kesmiğin miktarı aslında ortalamadır. Ben de asıl tarifinden daha fazla kullandı. Bir kaç defa deneyince baktım, asıl tarifdeki peynir vs. az oluyor ve daha fazlası daha çok yakışacak, ben de göz kararı yaptım. 1 lt. sütü kestirince yaklaşık 250 gr. kesmik olur.

    Tarif de lor kullanmanız dada hiç bir sakınca yok. Deneyin ve afiyetle yeyin…

  25. çok teşekkür ederim cevabınız için.en yakın zamanda deniycem ve sonucu buraya yazıcam 🙂
    sevgilerimle

  26. Denedim, güzel oldu, tahmin ettiğim kadar da zor değilmiş, süt kesmiğini bi gece önceden yapıp süzdürmek gerekiyor sadece… Bi de ben fazla süzdürdüm galiba, karışımı yaparken biraz katı oldu, süt eklemem gerekti, hafif sulu kalırsa daha iyi olacak sanki… Pişirirken de takip etmekte yarar var,
    benimki önceden ısıtılmış fırında 20 dakikada pişti.

  27. Şeyda hanım, zaten bu browni kabarmayacak. Hatta keki sakızımsı olacak. En fazla iki parmak kadar…

Yorum bırakın