Lanet Onu Celbedenlerindir!!!… /Hicri Yılbaşı "Alacak senedi' takvim belirledi"

Rabbim zalimi ihmal etmez mühlet verir. Elbette bu dünyanın inanamayanlar olsa da öteki tarafı da var. Elimden şu an için dua etmekten başka şeyle de gelsin isterdim. Ama biliyorum ki, dularımız arşın sahibine ulaşır. Her ne kadar sebebi bizim islamsızlığımız olasa da rabbim rahmeti geniş olandır…
İslamdan birşey eksilmiş değil, sadece ölen şehitlerimize duyduğum saygıdan, ben bir yemek blogu olarak bir süre yemek tarifi yayınlamayacağım.
Tv. kanallarını da duyarsızca eglence programı yayınlarından dolayı kınyorum. Ne yazık ki şu an da tv. 5 de aşıklar atışıyor, Kon tv. de ellerinde kaşıklarla halk oyunları gösterisi var, kanal 7 dizilerinden vazgeçememiş!!!.. Hani İslami kanal diyoruz ya onlar işte…

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Ziya Kazıcı’nın İslam Ansiklopedisi’nde anlatıldığına göre, İslâm dünyasında ikinci halife Ömer (r.a.) zamanında bir gün bir alacaklı, Halife’ye Şaban ayında ödenecek bir borçlu senedi göstermişti. Halife bunun hangi Şaban olduğunu sorarak, geçtiğimiz senenin Şaban ayı mı, bu senenin Şaban ayı mı, yoksa gelecek senenin Şaban ayı mu olduğunu öğrenmek istemişti. Keza Vali Ebû Musa’ya birbirini tutmayan iki emir verilmiş, bunlardan hangisinin ilk, hangisinin son olduğu bilinememişti. Ebû Musa’nın, durumu Hz. Ömer’e (r.a) sorması üzerine, Şûrâ Meclisi toplanmış ve mecliste çeşitli görüşler ortaya atılmıştı. Sonunda Hz. Ali’nin teklifi üzerine Hz. Peygamber’in Mekke’den Medine’ye hicreti, tarih ve takvim başı olarak kabul edildi. Bu olay, hicretin 17. senesinde oldu.

Kaynak:
http://yenisafak.com.tr/arsiv/2003/mart/04/g7.html

Destekleyen arkadaşlarımdan Allah razı olsun, lütfen bakmadan geçmeyin…

yosunbuka

kakaolupasta

hayatcemresi

cahide

karakazan

binbircesni

papatya.kizkulesi

23 thoughts on “Lanet Onu Celbedenlerindir!!!… /Hicri Yılbaşı "Alacak senedi' takvim belirledi"

  1. Aslinda bunlarin karsisinda üzülmemek gerek,biz üzülünce nlar dah da bir zevklenirler.Sadece ALLAH’A havale ediyorum cünkü ALLAH herseyin en iyisini bilir,olmusu da olacagida bilir Rabbimiz.Tam destek veriyorum sana canim.Hicri yilbasin mübarek olsun arkadasim,bütüüüüüüüünnn hayirlar bu yil senin icin toplanmis olsun ins.SELAM VE DUA ILE…SERAP.

  2. Tesekkür ederim canim, duna cok güzel ve insallah bu dilekrein tüm islam alemi icin gecerli olur.Sevgiler, selamlar…

  3. Allah sizlerden razi olsun. Tv. lerdeki o rezaletler benim de gönlümü acitti.Hepimiz kendimize düseni yapsaydik zaten o insanlar bu durumda olmazdi.Hicri yilbasiniz kutlu olsun.Süreyya

  4. Hicri yeni yilin kutlu olsun canim, yazdiklarini da paylasiyorum. Rabbim hayreylesin ins.zor gunler bunlar.

  5. Şehitlerimiz için üzülmeye gerek yok.Onlar cennette.Ama bir müslüman olarak üzerimize düşeni yaptık mı?Bizi endişelendiren bu konu galiba.Tüm İslam Aleminin Hicri Yılbaşını kutluyorum.Duyarlılığın için teşekkürler.

  6. İlk giriş cümlesi beni çok etkiledi.. Not aldım unutmamak için.. Teşekkür paylaştığın için..Sizinde hicri yılbaşınız kutlu olsun..çok selamlar..

  7. canımm degerrlı arkadasım…yazını ve serabın yazısını okuyunca cok kotu oldum ve yorum dahı yazamadım kusuruma bakmayın emı…bloguma yazımı yazıp netı kapattım:(rabbım herseyı ayarlamıstır.takdır etmıstır..bılıyorumkı herseyde bır hayr vardır…bu dunyanın gecıcı oldugunu bılenler ıcın yok oluş yok…allah senden razı olsun..rabbım yar ve yardımcımız olsun…selam ve dua ıle..

  8. Bu savasa kayitsiz kalmak elbetteki imkansiz kac gündür tüm dualarim orada can veren kardeslerimize…Bu kötü günlerin bir an evvel bitmesi dilegiyle,hicri yilbasin kutlu olsun canim…

  9. cnm benim çok haklısın.duyarlılığından ötürü seni tebrik ediyorum,hicri yılbaşını tebrik ediyorum.slmlar

  10. Isimsiz yazan arkadasim, elbette sehitlerimize üzülüp kalanlar icin endise duyarken canimizi yakan diger husus da bizim bu gidiste ki sorumlulugumuz. Destegin icin tesekkür ederim…Sagol Nurgül, hayreylesin hepimizin dilegi bu. Ama bizim bu yzlasmis islam anlayisimiz varken, bu zorluklarin misli bizim akibetimiz olmaz mi?Sevgiler canim. Kitchen Sweet Kitchen, ah canim neredeee!… Bu vurdumduymaz bu Kur’ an ve sünnetten uzak yasmlarala, bu bozuk anlayislarla nasil üzerimize düseni yapmis oluruz. Ama rabbimin rahman sifatina siginiyoruz ancak.Selam ve sevgiler…

  11. Ben tesekkür ederim Deniz destegin icin.Selametle… Sevgili Saliha, yorum yazmak sadece bu olay ne kadar ciddiye aliniyor mesajini gönderiyor insanin beynine. Ama yorum yazmayan ve icinde bu siziyi duyan cook insanlar oldugunu da biliyorum. Hersey takdir edilen ama bu takdiri bu sekilde gerceklestiren sebepler bizi yakmaz insallah.Sevgiler…Tesekkür ederim Seval. Insallah heryerdeki haksizliklar zülümler biter. Zülüm denince akla gelen müslümanlar olasa da zalim kendi irkina bile acimiyor zaman gelince.Allah adaletlilerin en adaletlisdir.Selamlar…

  12. Naile, duygularimi bazan biraz disimda yasadigimi düsünüyorum ama bu durum kersisinda nasil susar ki insan?Hani insan bir gün gelip kendi basina gelecke kötülüklerden emin olsa tamam diyecegim bu pervasizligina bu gamsizligina…Ama bu da olacak degil de neden bu kadar duyarsiziz?Sonumuz hayra gelsin ne diyelim.Tesekkür ederim Süheyla. Destegin icin ben de sana tesekkür ediyorum…

  13. muslumanlar olup dursun ve bızde noel kutlayalım he..bu yozlşmaksa ben gözunu seveyım bu yozlaşmanın be..

  14. S.a canım kardeşim öncelikle seni farketmeme yardımcı olduğun için çok teşekkür ederim.Seni hemen takip ettiklerim arasına aldım.Ve duyarlılığın için Allah senden razı olsun.Kelimelerin kifayetsiz kaldığı bir durumdayız.Rabbim herşeyin en iyisini bilendir.Görüşelim canım

  15. S.a sevgili kardeşim; senin gibi duyarlı Müslümanların olması beni çok sevindiriyor.İnş. bu duyarlılık herkese ulaşır.Benimde şu günlerde bloguma yeni bir şey koymaya elim varmıyor. Bahsettiğin kanallara İslami demek İslam’a hakaret olur.Bu kanallar kadar Müslümanların inançlarına zarar verip şerri hayır gibi gösteren bir başka şey bilmiyorum. Allah onlarıda bizi de islah etsin.Razı olduğu kullarından eylesin[amin]. Rabbime emanet ol…

  16. Saliha, bilirsin ki, bu tip insanlar kendi yaptığına, “Sen yaptin.” demeyi aliskanlik edinmiştir. Adı kendiyle, dili ırkıyla, kaşı gözüyle celisir, “Sözlerin çelişiyor.” der. Haksızlık ve adaletsızlikte eline su dökülmez, habire bağırır:” Hakkımız yeniyooor!” diye. “Biz başörtüsüne karşı değiliz efendim, siyasete alet ediliyor!” der kendi Ramazan da müslümanın önde gideni olur, siyasete alet etmediği nesi kalmıştır bilmem.Hasılı kelam, biz artık bunları tanıdık bildik ve nefret ettik!Sevgili Cahide, ben de seni tanıdığıma mutlu oldum. Müslüman tek cesettir hadisine dayanarak elbet birleşeceğiz. Bir müminin canı yanınca bizim uykularımız kaçıyor ama…Muhabbetle…Sevgili Nisanur. seni ve diğer duyarlı kardeşlerimi tanımaktan mutluluk duydum. “Biz ölmedik!” diye düşündüm, onca Noel hazırlıklarının yanısıra…Bunlara tepkisiz kalmak mümkün değil ki, biribirimizi tebrik ediyoruz. Gerçi “Ermeni’den özür dileyelim.” diyen kansızlar bile varken, insan hak diyene teşekkür eder oldu.Muhabbetle…

  17. Allah razı olsun arkadaşım..birbirimizin duasına o kadar muhtacız ki..Allah a emanet olasın..selamlar..

  18. Bu gece insanlar eğlenceden krırlırken başka yerlerde masum insanlar can veriyor bu nebiçim bir dünya inşallah yeni gelen yılda ülkelerin başındakiler biraz daha insaflı olurlar allahtan dileğim masumlar ölmesin.Hoşçakal.

  19. Oyle tabi Lavantin, ama ben bazen dua ederken bile korkuyorum biliyor musun? Yanlis kelimeleri dile getirmemek icin en guzelini kendimce “hayreylesin” diye dile getiriyorum. Zira korkum sudur ki, agladigimiz kendi akibetimiz mi, yoksa kardeslerimizin yasadiklarina gercekten gonulden duydugumuz aci mi? Destekliyoruz butun kalbimizle. Bu da gonulden buguz etmekle ayni ama, elden ne gelir diyerek avutuyoruz iste kendimizi. Ben yine Rabbim hayreylesin diyecegim…Selametle

  20. ALLAH SİZDENDE BU KONUYU DİLE GETİRENDEN VE DUALARINI EKSİK ETMEYEN MÜMİNLERDEN RAZI OLSUN…FİLİSTİNDEKİ MÜSLÜMAN KARDEŞLERİMİZEDE ALLAH (CC) YARDIM ETSİN….

  21. ne yazıktır ki kara saldırıs baslarken hicri yılbasını kutlamaya geldim bloguna ablacım :(dualarda bulusup gonlumuzle bbuguz edeceğiz caresiz..dilerim rabbim en agır cezyı sunar onlara..hicri yılbasını kutlarım 🙂

  22. hicri yılbaşı öncesi kan gölü hazırlıkları yapanlar ve ardından muharrem 1 ve çarşamba günü Aşure!bu ay yasaklı aylardan bu ayda önemli olaylar hep olmuştur-oluyordur-olacaktır..şu an birçoğunun gözünü kapadığı “şark”kültürüne ait oldukları için bile boyun çevirilen görmezden gelinen yerde insanlar kaybediliyor!ölümün dini-dili-ırkı olmaz kime gelinse helede bu şekilde kabullenemez.ölüm hakk’tır ve vardır ama bu şekilde olmamalı..ve de şu an birçok kişi buna ülkemizdekiler de dahil özellikle kulaklarını sağır,dillerini lal,ettiler ellerini işlemez unutmayalımki biz bunların da hesabını vereceğiz eğer vicdanlarda biraz olsun emareler oluşmuyorsa hiç olmadı hesab gününden korkulmalı o insanların hesap istmeye hakları var bizlerden en öncede benden ve sonra herkesten!

Bir Cevap Yazın

