Mantarlı Tavuk Dürümü…

Yok, abarttığımın farkındayım, söylemenize gerek yok! Bu tür yemekler konusunda biraz değil çok abarttğımı biliyorum. Başlığa tantuni yazıp yazmama konusunda da epey terddüt ettim zaten. Tantuni desem ” Yeteeer!” sesleri duyacağım endişesiyle vazgeçtim.:)) Tantuni ile dürüm arasındaki farkı da size bırakıyorum, ben karıştırmayacağım o kısmını.
Hem tadı nefis, hem sağlıklı, hem kolay, yapmama için ne sebep varki? Şayet evdekilerden de “Yeteeer!” sesi duymassam.:))
Hamurişlerindeki gibi geniş bir yelpazesi var dürümlerin. Bu yelpazeyi açıldığı kadar açmalı öyleyse…

 3

Malzemeler:
300-400 gr. kıyılmış tavuk eti
9-10 tane taze veya konserve mantar
1 baş kuru soğan
1 tane domates
Yarım kırmızı biber
Karabiber, tuz, pulbiber ( Ben baharat kullanmadım ama kimyon yakışır denemek isterseniz.)
Bir kaç kaşık sıvıyağ
Arasına koymak için yeşillik.
Yapılışı:
Önce teflon tavaya sıvıyağı koyarak ısıtın ve tavuk etlerini kızgın yağa atın.
Etlerin rengi dönene kadar harlı ateşte çevirin ve mantarları ilave edin.
Mantarlar hafiften kızarmaya dönünce soğanı bir süre sonra da domatesi ilave edip yakmadan kısa bir süre daha kavurun.
Soğan ve domates fazla ölmeyecek, dişe gelir şekilde.
Etler ufak doğrandığından pişmesi kısa sürüyor ve ateşde fazla beklemediğinden suyunu salıp bilindik tavuk eti gibi sertleşmiyor.
Hatta ben eti azar azar kızgın tavaya atıp hızlıca pişirip bir kenera alırım ve diğer malzemeleri ayrı pişiririm, bu usul çok daha lezzetli oluyor.
Baharatlarını ileve edip yufkalara paylaştırın, yeşillik ve limonla servis yapın.
9 thoughts on “Mantarlı Tavuk Dürümü…

  1. Ellerine sağlık hem tavuk hem mantar daha ne olsun sen aç o yelpazeyi bence harika olmuş :))

  2. tavuk ve mantar uyumuna bayılıyorum:) yanına da ayran yaparsam ben sesimi çıkartmam:))ellerine sağlık canım..

  3. Aysultan, öyle leziz bir tada hayir denmiyorki.:)Sevgiler…Prenses, ben ayran yapmistim zaten.:))Bu tür yemeklere cok yakisiyor ki, diger iceceklere inat ayrani tercih ediyorum.Selametle…Tesekkür ederim Deniz. tadi da görüntüsü kadar güzeldi.Muhabbetle…Sagol Oya,denemeni tavsiye ederim.Sevgiler ben den…

  4. tavuğu çok severim helede dürüm oldumu hiiiiçççç dayanamam…ellerine yüreğine sağlık…sevgiler….yeşim….

  5. Ellerine saglik. Bugün bu dürümü denedim ve harika oldu. Ben DK yasiyorum ve Turk yemeklerini tanitmayi hedefliyorum. Eyer izin verirsen bu resmi tanitim amacli olarak bir kereye mahsus kullanmak istiyorum. Resmin altina senden aldigimi bildirecegim Sevgilerle Moonlight.

  6. Moonlight, afiyet olsun, begendigine sevindim. Elbette resmin kime ait oldugunu belirtirsen kullanmanda sakinca yok. Nere de kullanacaksin pek anlayamadim. Yanitini bekliyorum.
    Hayirli vakitler…

Bir Cevap Yazın

