Kavurmalı Pide

Tüm dostları Allah’ın selamıyla selamlıyorum. Ben de gelirmişim yani! Bir yorumcumun “6 ay”  demesiyle kendime geldim. İnşallah devamı gelir.

Pideler malum olduğu üzere sebzeden etlere her türlü malzemeyi çok güzel taşıyan hamurişleri. Hemen her yerde ufak farklılıklarla yapıldığını tahmin ediyorum. Ben ilk kez kavurmalı denedim ve tahmin edeceğiniz gibi nefis oldu. Tarifini verecek detaylı bir yemek olmasa da ben bile ilk yaptığımdan neyi nasıl yapasam diye düşündüm. Bu yüzden tarifimiz  mutfakla ilişkisi yeni başlayanlara gelsin diyelim.

Kavurmalı Pide

Malzemeler: (Hamur İçin)

  • 2 bardak ılık su
  • Yarım bardak sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • 1 silme kaşık tuz
  • yarım paket yaş veya 1 yemek kaşığı kuru maya
  • Pidenin üzerine sürmek için bir parça tereyağı

İç Malzemesi:

  • 400-500 gr kavurma
  • 2-3 tane ince kıyılmış kuru soğan
  • 3 tane yumurta
  • Karabiber

Yapılışı:

Hamur malzemelerini karıştırıp yoğurun ve mayalanmaya bırakın.

Soğanları ve kavurmayı bir tavaya koyup soğanlar yumuşayana kadarkısık ateşte kavurun.

Ilıyan iç malzemesine karabiberi (pulbiberde kullanabilirsiniz.) ekleyip karıştırın.

Fırınızı 200 dereceye ısıtın.

Mayalanan hamurdan ortalama yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlayın.

Bezeleri önce yuvarlak olarak biraz büyütün ve sonra tek yöne doğru açarak oval şekle getirin. Kalınlığı yarım cm olacak şekilde ayarlayın.

Tepsinizin büyüklüğüne göre açtığınız hamurları kağıt serilmiş veyayağlanmış tepsiye yerleştirin.

Hamurların üzerine iç malzemesini orantılı bir şekilde yayın ve hamurun uç taraflarına su sürün. Su sürdüğünüz uçtan başlayarak hamuru 1 cm içe malzemenin üzerine oğru katlayarak diğer uca kadar gidin.

Bu şekilde tepsiyi bitirin. Genellikle bir tepsiye en fazla 3 tane pide sığıyor.

Fırına koymadan üzerine çırpılmış yumurtadan gezdirin ve sıcak fırına koyun.

Ben pidenin üzerine yumurta sarısı sürmeyi sevmediğimden pide kabardıktan sonra bir çatala geçirdiğim tereyağıyla yağlarım. Sizde ister fırına koymadan yumurta sarısı sürün, isterseniz benim gibi yapın.

Afiyet olsun.

Kavurmalı Pide’ için 2 yanıt

Yorum bırakın