Antep’in Cevizli Kadayıfı

Allah’ın selamı sizlerin ve bizlerin üzerine olsun.

Çocukken çikolata haricinde hiç bir tatlıyı yemezdim. Kadayıf yapılırken şerbeti dökülmeden alıp kuru kuru yerdim. Ne zevksizmişim zaman ilerledikçe anladım ama bu seçicilik yüzünden bütün çocukluğumuda sıska olarak geçirdim.:) O zamanlar sıskalık utandırırdı. Şimdi kızıma çok yemesini söylediğimde kendini böyle beğendiğini, kilo almak istemediğini söylüyor. Halbuki medyanın “Zayıflayın!” safsatası bizim ev de pek rağbet görmez. Zira biz sünnete göre helal olandan, abartmadan az yemek  gerektiğini düşünüyoruz.

Konumuz kadayıf: Antep dışında yapılan veya kendi hazırladığımın dışındaki kadayıfı yemedim, yemiyorum. Çünkü benim kadayıf anlayışımla pek uyuşmuyor. Hele hazır paketli satılan kuru kadayıflar tam içler acısı! Üstü hafif kızarmış altı beyaz, şerbeti de yeyince hamur gibi oluyor.  Tereyağ kokusunun yerinde yeller esiyor. Antep de “kadayıf basmak” denen bir tabir vardır. Yani kadayıf tepsiye incecik basılır ki, altı üstü bir kızarsın, dağınık tel tel olmasın. Hatta daha güçlü olduklarından kadayıfı erkekler basar. Geleneksel olarak sadeyağ (tereyağının ayranı alınmış özü) kullanılır ve ateş üzerinde çevirilerek pişirilir. Tabi bu ocak üzerinde pişirme işi çok eskilerde yapılırmış. Şimdi ya mahalle fırınlarında ya da evlerde genellikle davul fırınlarda yapılıyor. Ben iki imkana da sahip olmadığımdan normal fırında yapıyorum ve inanın çok lezzetli oluyor. Gerçek kadayıfın tadını merak edelerin tarifimi mutlaka denemelerini tavsiye ediyorum.

cevizli kadayif

Malzeme:

  • 500 gr çiğ kadayıf
  • 200 gr sadeyağ, yoksa tereyağı (eritilip soğutulmuş)
  • 200 gr  iri çekilmiş ceviz içi (Ceviz yerine Antep fıstığı kullanabilirsiniz.)

Şerbeti için:

  • 2,5 bardak şeker
  • 2 bardak su
  • Yarım limon suyu

Yapılışı:

Kadayıfı bıçakla bir parmak kalınlığında doğrayın ve erimiş sadeyağ ile yoğurun. Her yeri yağlanmış olmalı. Yine sadeyağ ile iyice yağlanmış 30- 35 cm çapındaki tepsiye kadayıfın yarısını eşit olarak yayın ve üzerine başka bir tepsi yardımıyla iyice her köşesini bastırın. Bu işlem önemlidir çünkü kadayıfı iyice bastırmazsanız pişince de muntazam olmaz ve keserken dağılır. Üzerine ceviz içini dağıtın ve kalan kadayıfı fıstığın üzerine eşit olarak yerleştirin. Yine diğer bir tepsinin tabanıyla kadayıfı bastırıp sıkıştırın.

Şerbet malzemelerini karıştırın, 10 dakika kadar kaynatıp limon suyunu koyun ve bir iki taşım daha kaynatıp ocaktan alın.

Hazırlanan tepsiyi önceden ısınmış fırında 180 derece  de üzeri kızarana kadar pişirin.

Kadayıfın ilk sıcaklığı çıkınca sıcak şerbeti eşit olarak her yerine dökün ve 10 dakika dinlendirip servis yapın.

Antep’in Cevizli Kadayıfı’ için 3 yanıt

  1. ah ne cok severim,tazesi yok buralarda yada ben bilmiyorum,cünkü alisverisi esim yapiyor,cok canim isterse hazir alip öyle kendimi oyaliyorum,birde izin dönüsü bir kilo kadar getirip evde bu sekilde yapiyorum,tabii Antep lilerinki kadar güzel olmuyor ama bana yetiyor,sizinde elinize saglik diyorum,sevgiler efendim.

  2. Serpil hanım avrupadaysanı Türk bakkallarında vakumlu torbalarda satılıyor. Amerika gibi ülkelerde ise sanıyorum ki Arap yerleri vs. de bulabilirsiniz. Malum onlarda da kadayıf çok sevilir. Tabi ‘Arap’ kelimesini tırnak içine alayım çünkü tam olarak hangi ülkelerde olduğunu bilemiyorum.

    Vakumlu aldığınız kadayıfı yağla yoğururken bir bardağa yakın süt katmanız kadayıfa tazelik verecektir.

    Afiyet olsun.

  3. Selam Arkadasim;
    Bu tatli hep çocukluguma goturur beni.Rahmetli babam kadayifin tazesini yapardi,çogunlukla bizde ona yardim ederdik.Kadayifin çig halini yemeyi o kadar çok severdimki, helede taze taze yeme imkani olunca 😉
    Annemde kadayifi senin yaptigin gibi yapar,çitir çitir olmali birde 🙂
    Ellerine saglik olsun canim,
    sevgiler…

Yorum bırakın