Fırında Patatesli Köfte

Allah’ın selamı hepimizin üzerine olsun.

Ben et köfteleri konusunda biraz özürlü sayılırım. Antepli olmamdan dolayı mangal kültürünü ciğerlerine çekmiş biri olarak köfte mangalda olmuyorsa benim için çok da bir anlamı olmaz. Ama bunu eşime nasıl anlatayım ki? Adam doğal olarak köfte yemek ister. İnegöl köftesiyle tanışana kadar hiç köfte yapmazdım. Hep aynı köfteyi yemek te bir yere kadar olunca- bulduk da bunuyoruz- ben de yerleşmiş patates köfte katarına katıldım. Siz fırında  köfte deyin, patatesli köfte deyin ismi değişir ama köfte ve patatesin uyumu hep bildiğimiz gibi.

Ribbet collage

Köfte malzemeleri:

  • Yarım kg az az yağlı kıyma
  • 1 baş ince kıyılmış soğan
  • 2 diş kıyılmış sarımsak
  • 2 dilim kadar bayat ekmek
  • Biraz kıyılmış maydanoz
  • Karabiber, pul biber, tuz

Diğer malzemeler:

  • 4-5 orta boy patates
  • 1-2 tatlı kaşığı karışık salça
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • Tuz, karabiber

Hazırlanışı:

Patatesleri soyup yıkadıktan sonra elma dilimi gibi dilimleyin. Tuz ve salça, erimiş tereyağıyla patatesler kıpkırmızı olana kadar karıştırın. Fırın tepsisine yayın.

Fırını 180 dereceye ayarlayın.

Köfte malzemelerini karıştırın, ekmeği suya batırıp ufalayın ve baharatlarıyla köfteyi yoğurun.

Bildiğiniz gibi köfteler hazırlayın, hazırlarken ellerinizi suya batırarak işlemi kolaylaştırın. Köfteleri patateslerin üzerine dizin.

Kalan 1 tatlı kaşığı salçayı karabiber ve yarım bardak suyla iyice özdeşleştirin ve tepsideki köftelerin üzerine dökün.

Fırına koyun ve patatesler yumuşayana kadar pişirin. Köfteler kızarınca tersini çevirerek kızartmaya devam edin.

Fırında Patatesli Köfte’ için 3 yanıt

  1. Bir süredir internet kotasını aştığım için netten uzak kalmıştım. Dönüşte çoğu arkadaş döktürmüş gördüğüme göre. Bir misafir gelince hep aklıma gelen ilk yemeklerden biridir patatesli köfte. Lezzeti zaten herkesin malumu. Bir de bu yemekte patatesleri tuz ve salçaya ilave olarak baharatlarla da harmanlayı tercih ediyorum. Sanırım ben baharatlara çok düşkünüm 🙂
    Ellerine sağlık arkadaşım…

Yorum bırakın