Pirinçli Ispanak Sapı

Tüm takipçilerimi selamların en üstünü olan Allah’ın selamı ile selamlıyorum. Biz otobur hanımlar nerede yeşil içerikli tabaklar görsek ağzımızın suyu akar.:) Bunu kendimden yakinen biliyorum. Hatta bunu bilen komşularım bile artık ellerine ot geçince beni düşünüyorlar sağolsunlar. İlk kez aldığım ıspanağın yemek yapacak kadar çok sapı çıkınca benim gözlerim parladı. Bir çoğunuz biliyordur ama her zaman bilmeyenleri düşünerek tarif etmek gerek. Aynı tarifi bulgurla da hazırlayabilirsiniz.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Malzemeler:

  • Bir büyük kase ıspanak sapı
  • 1 baş soğan
  • Yarım bardak kadar pirinç
  • 1 tatlı kaşığı kadar karışık salça
  • Zeytinyağı
  • Tuz, karabiber, pul biber
  • Üzeri için sarımsaklı veya sarımsaksız yoğurt

Yapılışı:

Ispanak saplarını güzelce temizleyip yarım parmak uzunluğunda doğrayın ve soğanları yemeklik kıyın.

Soğanı yağda yumuşayana kadar kavurup salçayı ekleyin. Bir süre de salçayla kavurup ıspanak saplarını ekleyip yine bir süre kavurun.

Yıkanmış pirinç ve üzerini geçecek kadar su ve baharatlarıyla pirinçler açılana kadar pişirip ocaktan alın. Sıcak olarak yoğurtla servis yapın.

Afiyet olsun.

Pirinçli Ispanak Sapı” için bir yanıt

  1. Merhaba lavantin.GErcekten cok dogru soyluyorsun.Bende bir egeli olarak yesillikleri cok seviyorum.Cok zengin bir ulkemiz var gercekten.Roka,kuzu kolagi,tere,karisik otlar,arap saci…cok guzel bi yemek olmus.Ellerinize saglik.

Yorum bırakın