Fındıklı Brovni (Browni)

Allah’ın selamı tüm inananların üzerine olsun. Arkada sevdiğim bir hocaefendinin sohbeti, önümde bu nefis browni… Ne güzel bir gün! Kendimce günlük bir sohbet dinleme kararı aldım ve bu beni çok mutlu ediyor. İnsan hem ruh hem bedenden ibaret olduğundan hem ruuhumu hem bedenimi doyurmam gerek. Tabi ruhu doyurma işini Kur’an tilavetleri ve eğitici ve öğretici sohbetler  karşılıyor. Benim gibi çikolata severlerin nefsini de bu güzel tatlı gibi gıdalar doyruyor çok şükür. Aslında bu şükür içinde bulunduğumuz bütün nimetler için…

Ben oldum oluşu keklerden pek hazzetmem. İçinde dışında beni çezbedecek çikolata, krema vs olmadıkça normal bir kek ne pişirdim, ne de yemeyi tercih ediyorum. Ama kekin içine acı çikolata koyunce o kek olmaktan çıkıp nefis bir tatlıya dönüşüyor. Epey zamandır damağımın aradığı tat. Kıvamı içine konulan çikolatadan ve konulmayan kabartma tozundan dolayı kek gibi değil. Dokusu daha tok ama taadı gerçekten çok nefis. Bu açıklamalarım daha önce denemeyenler için, deneyenler elbette nasıl olduğunu bilirler.

Tariflerimde ölçüleri kolay uygulanacak şekilde vermeye çalışıyorum ama pasta, kurabiye türlerinde bu biraz zor oluyor. Çünkü malzeme tartılı kullanılıyor. Bu tür tatlılara merakınız varsa, bir mutfak tartısı edinmeniz çok iyi olur.

GEDSC DIGITAL CAMERA

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 125 gr tereyağı
  • 180 gr acı çikolata
  • 165 gr. şeker
  • 150 gr un
  • Yarım bardak yoğurt
  • Yarım bardak iri kırılmış fındık
  • 1 vanilya

Yapılışı:

  • Fırını 170 derecede ısıtmaya bırakın.
  • Tereyağı, çikolatayı uygun bir kapta eritip içine şekeri ekleyip iyice çırpın.
  • Yoğurt, yumurta ve vanilyayı ekleyip çırpmaya devam edin. (Ben karıştırıcı kullanmadan çırpma teliyle elimde çıptım.)
  • Sıvı malzemelerden sonra unu yavaş yavaş ilave edip çırparak malzemeyi bütünleştirin.
  • Malzemeyi yağlanmış olan 20 x 30 cm çapında bir tepsiye dökün.
  • Sıcak fırında 15-20 dakika pişirin. Benim fırının harareti biraz fazla olduğundan bu sürede pişti. Siz kürdan batırarak deneyin, kürdan temiz çıkarsa pişmiştir.

Afiyet olsun.

Fındıklı Brovni (Browni)’ için 5 yanıt

  1. Lavantin Lavantiiinn, Lavantiinnn :))
    Merhabalar…
    Hoşgeldin Türkiyeye. Benim kusuruma bakma lütfen. Pek zaman bulamıyorum bloglara bakmaya. Kendi blogumu dahi çok ender günceller oldum. 😦
    Her zamanki gibi nefis tarifler eklemişsin. Şiveydiz yapamıyor olmana üzüldüm. Pırasa ile de olsa ince sarımsak ile karıştırıp yapabilirsin bence. Ne bileyim ben çok severim şiveydizi. Biran yapmanı istedim sanki :)))
    Çocukları öpüyorum. İnş. alışmışsınızdır yeni şehrinize. Ziyarete gelmek istiyorum Mevlana diyarını. Seni de görmek isterim.
    Sevgilerimle…

  2. Merhaba Rabia…
    estağfurullah canım, bunun kusuru olmaz. İnsanlık hali koşuşturma bitmiyor. Mesela ben de uzun zamandır Çiğdem ile görüşmedim. Ben de kendime vefasız diyorum.

    İnsan kendi memeleketine kolay alışıyor, uyum sağlamak için pek çaba sarfetmedik. Buyur gel, ben de seni görmekten mutlu olurum. Sen de yavrunu benim için öp.

    Sevgi ve muhabbetlerimi gönderiyorum.

  3. Serap, teşekkür ederim. Sohbet dinlerken insan herşeyi bırakıp dikkat kesiliyor. Yine de uyarın için Allah razı olsun.

Yorum bırakın