Püsküllü Pilav

Allah’ın selamı tüm dostların üzerine olsun. Bloğumu haddinden fazla ihmal ediyorum. Aslında ben Türkiye’ye geleli bir çok şeyi ihmal etmeye başladım. Bundan önceki yazıda hepimizin hastalandığından bahsetmiştim. Meğerse o hastalık benim geçireceğim daha ciddi sağlık problemlerinin başlangıcıymış. Ama çok şükür atlattım ve eski sağlığıma kavuştum.

Bu gün yöresel bir tarif paylaşmak istiyorum. Taze fasulye ve bulgurla hazırlanan bu pilavın adı püsküllü pilav. Taze fasulyenin yanına pilav pişirme zahmetinden kurtaran bir yemek. Pilav piştikten sonra üzerine tereyağıyla sarımsak kavrulup dökülüyor ve lezzetine lezzet katıyor.

Malzemeler:

  • Yarım kg. Teze fasulye ( Bu mevsim buzlukları boşaltma zamanı, donmuş olarak da kullanabilirsiniz.)
  • 2 bardak pilavlık bulgur
  • Bir tane kuru soğan
  • 2 tane domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası (ben karışık salça kullandım)
  • 2,5 bardak su
  • Tereyağı, zeytinyağı ve sıvı yağ karışımı
  • 2 diş sarımsak
  • Karabiber, tuz

Yapılışı:

  • Düdüklü tencerede sıvı yağlar ile yemeklik doğranmış soğanları kavurun.
  • Bulguru soğanların üzerine atıp 1-2 dak. kavurun.
  • Doğranmış domatesleri de ilave ederek kavurmaya devam edin.
  • Üzerine fasulye, baharatlar ve 2,5 bardak suyu koyarak düdüklü tencerenizin ayarına göre buharı çıkıp kilitlenince ocağın altını kısın. Kısık ateş de 6 dakika bekletip ocaktan alın.
  • 20 dak. tencerenin ağzını açmadan bekletin.
  • Bu arada tereyağında kavurup ocaktan aldıktan sonra kıyılmış sarımsakları yağa ilave edin.
  • Bekleme süresi dolan tencerenizin kapağını açıp sarımsaklı tereyağını pilava ilave edip karıştırın.
  • Yanında ayran ve turşuyla hatta mevsimi gelmişken otlarla servis yapın.

Püsküllü Pilav’ için 12 yanıt

  1. Taze fasülye ile (yazıda teze fasülye olmuş 🙂 ) çok ilginç olmuş. Görünüşüne bakarsak, bizce son derece uyumlu olmuş. Çok güzel gözüküyor.

    Ellerinize sağlık,

  2. Ve aleyküm selam öncelikle.Gerçekten çok farklı bir pilavmış. Bulgur pilavını çok seven biri olarak hemen denemeliyim dedim kendi kendime ama taze fasulye buzlukta kalmadı. Yazı bekleyeceğim artık 🙂 Ellerine sağlık.

  3. Merhaba arkadaşlar;
    Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
    kültürüne sahibiz Ülke olarak.
    Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
    duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
    çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
    Bende düşümdümki “Yöresel Lezzetler Etkinliği” düzenleyip bloglar
    arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
    yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
    elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim…Tabi siz
    değerli arkadaşlarımın sayesinde…

    “Yöresel Lezzetler Etkinliği”mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

    ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
    yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
    beklerim,tariflerinize “Yöresel Lezzetler Etkinliği” için Safiye’ye
    gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
    yöreye ait olduğunu yazıp,
    bana haber verirseniz
    tariflerinizi severek yayınlayacağım.
    Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
    fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

    safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler…

    Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
    katılabilirsiniz…
    Teşekkürler

  4. Merhaba arkadaşım antepli olmak bir başkadır o güzel cana yakın sıcakkanlı acının başkanti gaziantepde 4 yıl kaldım eşimin işi dolasıyla .Blogunuz buram buram yöre kokuyor yöresel yemek tarifleriyle ellerinize saglık. Etkinligim için tarif getirdim

  5. Safiye, bu etkinlige insallah katilacagim. Ama katilamaz isem de tariflei teker teker okuyacagimdan emin ol.:)

    Kolay gelsin…

Yorum bırakın