Su Böreği Yaptım!..

Tüm dostları Allah’ın selamıyla selamlıyorum. Ramazandan önce seviniyordum ramazan da bol bol yemek yapıp taslaklarımı eskisi gibi çoğaltırım diye. Ancak bu ramazan ne hikmetse canım hiiç yeni tarif denemek istemedi, hatta basit sofraları tercih ettim. Durum canımı sıksa da vardır bir hikmeti deyip geçiyorum.

Su böreği yapmak benim için biraz gurur meselesi olmuştur, çünkü hemen her Konya ziyaretimiz de eşimin büyük teyzesi Zehra teyze sağ olsun bizi mahrum etmez. Her gidişim de de yapılışına şahit olurum ve yeniden tarifini alırım. Ancak yurt dışında yaşayanlar bilir, izinler bir rüya edasıyla geçer ve insan sadece o anı yaşamanın sevinciyle boş vermiş davranır. Ben de bu yüzden teyzemin tarifini hiç denemedim. Üstelik ocak üzerinden pişirdiğinden bizim kullandığımız ocaklarda bu mümkün değil. Ama işin ucunda yarın Konya’ ya yerleşmek var, ben den su böreği isterlerse rezil olmak .:)

Ben imkanım olmadığından fırında yaptım ve Konya da yapılanın aksine daha kalın oldu. Ocak üzerinde pişirilecekse 5-6 kat olması yeterli ama fırın için 10 kat olabiliyor. Aslında biraz da su böreğini peynirli seviyorum ve peynirli börek için oldukça fazla miktarda tereyağı ve peynir kullanmak gerek, bu benim işime gelmiyor. Yemeklerde genellikle elimden geldiği kadar yağ miktarını azaltırım ama su böreğinde bu kurnazlık işe yaramıyor ve börek sert ve yavan oluyor.

 

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • Yarım çay bardağı su
  • Orta sertlikte bir hamur olacak kadar un
  • Tuz

 İç malzemesi:

  •  250 gr. Beyaz peynir
  • 125 gr. Tereyağı ( Katlara sürmek için.)
  • Biraz maydanoz

Yapılışı:

  •  Önce yumurtaları kırıp su ilave edin ve elinizle karıştırın.
  • Unu ve tuzu ekleyip yoğurun ve 30 dak. Dinlenmeye bırakın.
  • Bu arada peyniri rendeleyin ve içine maydanozu kıyın.
  • Tereyağını eritip hazır hale getirin.
  • Bekleyen hamuru 10 eşit bezeye ayırıp üzerilerini nemli bezle örtün ve her bezeyi orta boy (Benim tepsim 37 cm çapında.) fırın tepsisi büyüklüğünde açarak temiz bir sofra üzerine bırakın.
  • Diğer bezeleri de aynı şekilde açıp sofranın üzerine sıralayın.
  • Bezeler bitince büyük bir tencereye yarıdan fazla su koyun ve kaynamaya bırakın. Kaynayınca 1 yemek kaşığı kadar tuz atın.
  • Bir leğen içine de soğuk su koyup ocağın yanına hazır edin ve bir tepsi içine ters çevireceğiniz bir süzeği de soğuk su kabının hemen yanına koyun.
  • Fırını 200° de ısıtın.
  • Yufkaları teker teker kaynayan suya dikkatlice bırakıp kevgirle nazik hareketlerle her yerinin suya eşit temasını sağlayın.
  • Tepsiyi tereyağıyla yağlayın ve bir tane kuru yufkayı tepsiye açın diğer bir yufkayı da tepsinin en üstüne sermek için kuru olarak ayırın. . Şayet yufka tepsiye büyük gelirse tepsinin dışına doğru sarkıtın. Üzerine 1-2 yemek kaşığı kadar erimiş tereyağı gezdirin.
  • İlk yufkayı kaynayan su içinde 30 saniye ile 1,5 dakika arası bekletin ve dikkatlice çıkarıp soğuk suya bırakın.
  • Soğuk su içinde kısa bir süre bekletip çıkarın ve fazla suyunu bırakması için süzeğin üzerine serin.
  • İlk kuru yufkanın üzerine ikinci haşlanmış yufkayı koyun, büyük gelirse büzüştürün ve tekrar üzerine tereyağı gezdirin.
  • Üçüncü yufkayı da haşlayarak tepsiye yerleştirip üzerine peynirli harcın yarısını eşit olarak yayın.
  • Peynirin üzerine üç kat daha aralarına tereyağı sürerek haşlanmış yufka serin ve tekrar kalan peynirle ikinci kat peyniri döşeyin.
  • Yine üç kat aralarına tereyağı gezdireceğiniz haşlanmış yufka serin ve en üstüne ayırdığınız kuru yufkayı yerleştirin. Altta ki yufka tepsinin dışına sarkıttıysanız kuru katı koymadan sarkan uçları tepsinin içine kıvırın. Üzerine kuru yufkayı serip yufkanın kenarlarını parmaklarınızla bastırarak sıkıştırın.
  • Kalan tereyağını böreğin en üstüne sürün ve sıcak fırına koyun.
  • Pişme süresi vermiyorum, bu süre fırından fırına değişiyor. Böreğin altı ve üstü kızarınca böreğiniz hazır. Fırından çıkarıp üzerini daha büyük bir tepsiyle örtün ve tepsinin üzerine de bir sofra örtün. 30 dakika kadar bekletirseniz börek içini çeker ve daha güzel olur.

Hayırlı iftarlar…

Su Böreği Yaptım!..’ için 11 yanıt

  1. Her ne kadar Zehra teyzen gibi yapamadıysan da gerçek bir su böreği yapma girişiminde bulunman süper bence. Yani biz yalancısını yapa yapa gerçeğini unuttuk 🙂 Hem buradan hiç de kötü gözükmüyor, ellerine sağlık

  2. Senin her türlü lezzeti harika yapacağını düşünenlerdenim canım::))) eminim ki bunda da başarılı olmuşsundur.Zira görüntü nefis….

    sevgiler…

  3. Ellerine sağlık Sevgili Lavantin. Bir gün Konya’ya yerleşirsen bir Konyalı olarak su böreği konusunda sana yardımcı olabilirim inş =) Bizde fırında pişene tepsi böreği denir. Eğer hamuru suda haşlanmadıysa ve ocakta pişmediyse o börek su böreği olarak kabul edilmez. Elbette yurt dışında farklı ocak kullanıyorsan pişirmek mümkün olmayabilir.

    Tarifte ilginç bulduğum katlara tereyağı serpilmesi oldu. Biz hiç serpmeyiz. Bunu ilk kez duydum. Ama eminim öyle de güzel olmuştur. Zehra teyzenin de senin de ellerinize sağlık.

  4. Lavantin cim,

    İstersek neler yapabiliriz değil mi? Şeytanın bacağını kırmışsın, arkası gelir artık:))
    Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..

  5. Benim rahmetli babaannem çok harika yapardı su böreğini. Ben de yıllar evvel yapmıştım, insanın çok vaktini alıyor. Dün markette su böreği yufkasını gördüm. Ev yapımı tadı verir mi bilemem ama denemek lazım.

    Size Afiyet olsun demek düşüyor bizlere:)

  6. Kadir gecesi bu gece.Gecenin kadrini bilenlerin gecesi.Kadri büyük bir kitab, kadri büyük bir meleğin diliyle kadri büyük bir elçinin eliyle kadri büyük bir ümmete indirildi bu gece. Farkında mısın kadrin ne kadar yüksekte. Farkında mısın hatırın ne kadar el üstünde. Haydi, durma, varlığını dilinin ucuna taşı!
    Dua dua göğe yürü..Haydi, durma, hasretlerini nefeslerine taş.Dua dua göğe yürü..

    Es-Selam,evvela kadir gecenizi can-ı yürekten kutlar,hayırlara vesile olmasını dilerim gülüm.

    İnsanın da mevsimleri vardır diye düşünüyorum hep,kimi zaman üzerimde öyle bir atalet oluyor ki,can birşey yapmak istemiyor,geçer inşallah.
    Enfes reçete ve bilgilerle donanmış cici paylaşımları bekliyor olacağım keyifle..

    Su böreğine kim hayır diyebilir ki?
    Harika görünüyor.
    Muhabbet ve selametle

  7. Konyali bi delikanliya gonlumu kaptirana kadr pastane boreginin
    otesine gidememistim ama annem yapar(kayinvalidem):) ve
    ic malzemesini kiyma +beyaz peynir bol maydonoz ile hazirlar yok boyle bi tat
    mutlaka biliyorsunuzdur ama bilmeyenler icin soyleyim mutlaka deneyin ilk yedigimde
    ukala bi sekilde peynirli seviyorum demistim simdi
    kiymali ise her lokmada kendimden gecerken hep aklima gelip o lafim ve icten ice
    gulerim kendime.

Yorum bırakın