Arap Kreması (Qashta) ve Limonlu Kek

Allah’ın selamı tüm inananların üzerine olsun. Gelmesi beklenen sayılı günler bizim için geçti ve çok şükür askerimize kavuştuk. Çok kısa da olsa eşimin anlattıklarına bakılırsa asır gibi geçmiş. Bize askerden eşimin bir aydır hala geçmeyen öksürüğü ve göğüs ağrıları kaldı! Neyse bunlar geçti, biz dünden dersimizi alıp bu güne bakalım…

Hayatımda bir başka yenilik  Zühre Pardesü’nün Sosyal Medya Sorumlusu sevgili Ümmügülsüm’ün teklifiyle artık  Zühre Pardesü nün yeni hazırlanan bloğunda cuma yazılarım ve tariflerimin yayınlanacak olması. Sayfa içerik açısından biz hanımların ilgisini çekecek faydalı bilgilerin de olduğu hoş bir sayfa. Henüz tam olarak hazır değil ama zamanla herşey daha güzel olacak inşallah…

Gelelim tarifimize: Ben çocukluğumdan beri kek olayına yabancıyımdır. Ne yerim, ne de yaparım. Şöyle bir dilim keke , bir bardak çay hayalim de hiç olmamıştır. Kek benim için altında üstünde kreması, pudingi olmadıktan sonra boğazıma takılan bir yiyecektir. Geçenlerde ilk kez limonlu kek yaptım ama tabi kreması olacaktı bu kekin yoksa yiyemem! Keki pişirdim, sevgili Pepela‘dan aldığım qashta yani Arap kreması da denilen farklı bir krema tarifini denedim… ikisini birleştirmekten son anda vazgeçtim zira ben pasta haline getirmekten ziyade keke ve krema vs. aynı tabakta öğünlük servis etmeyi daha çok seviyorum. Dediğim gibi de yaptım. İkisi de çok nefis oldular ve uyumları da tartışılamaz. Ama benim asıl hoşuma giden kekin tadı oldu. Hayatımda ilk kez sade kek yedim. Benim gibi kek sevmeyen var mı bilmiyorum ama sevenin de sevmeyenin de beğeniyle yiyeceği bir kek…

Kek İçin Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • Bir bardaktan bir parmak eksik şeker ( Şekeri bir bardağa tamamlayabilrisiniz.)
  • Yarım bardak yoğurt
  • Yarım bardak sıvı yağ
  • 1 limon suyu
  • 1,5 bardak un
  • Yarım limon kabuğu rendesi
  • Yarım kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Krema: ( qashta )

  • 2 kutu çiğ krema ( toplam 500 gr.)
  • 2,5 kaşık nişasta
  • 2 kaşık şeker
  • Yarım çay bardağı ılık su

Yapılışı:

  • Önce fırını 180° ye açın… Yumurtaların sarı ve beyazlarını ayırın.
  • Yumurta beyazlarını şekerle birlikte iyice sertleşene kadar mikserle çırpın.
  • Yumurta sarılarını, yoğurdu, sıvı yağı ve vanilyayı da iyice çırptıktan sonra karışıma limon suyunu ve rendelenmiş limon kabuklarını ilave edip biraz daha karıştırın.
  • Bu karışıma en son un ve kabartma tozunu karıştırıp eleyin ve bu karışıma ilave edin.
  • Unu kattıktan sonra düşük devirde yavaş yavaş malzemenin karışmasını sağlayın.
  • En son yumurta aklarını ve hazırladığınız diğer karışımı birleştirin ve spatula veya bir kaşık yardımıyla yavaş yavaş, yumurta akını söndürmeden karıştırın. Bu karıştırmayı çırparak değil de malzemeyi alttan üste doğru havalandırarak yapın.
  • İstediğiniz bir kalıba yağlı kağıt serip önceden ısıttığınız fırına koyun ve 30-40 dakika fırının ağzını açmadan pişirin. Fırından almadan önce kekin tam ortasına kürdan benzeri Bir şey batırın ve kuru çıkarsa keki fırından çıkarın.
  • Kek pişerken kremayı hazırlamak içintemiz çelik bir tencereye kremaları koyun ve orta ateşte açtığınız ocağın üzerine koyun.
  • Krema ısınınca nişastayı suda ezip içine ilave edin ve sürekli karıştırarak şekerini ilave din ve koyulaşınca ocaktan alın. Dikkat edin malzemem kaynamasın!
  • Tamamen soğuyan kek ve kremayı istediğiniz gibi servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun…

7 thoughts on “Arap Kreması (Qashta) ve Limonlu Kek

  1. Selam Lavantin
    Ben kek severlerdenim senin kek tarifini de denemek üzere aldım ancak keşke resmide olsaydı da görebilseydik neden resimlemedin???
    Papelamın kremasını bende denedim tost ekmeği tatlısı için çok lezzetliydi
    seninde ellerine sağlık
    sevgiler

  2. Lavantiiiinnn,bunu bana nasıl yaparsiiinn? 😀
    Ellerine saglık arkadasım bir sever olarak hemen deneycem insAllah 🙂

  3. Tariflerinizi ve yazılarınızı keyifle izliyorum…Bu kek tarifi çocukluğuma götürdü.Hanımların kabul günlerinin vazgeçilmezi keklerin tariflerinde yumurta beyazı şekerle ayrı çırpılarak hazırlanırdı. Denedim ve çok beğendim..Az yağ ve yumurta ilavesi ile hazırlandığından çok hafif ve lezzetli bir tarif ,candan teşekkürler…

  4. Ben tesekkür ederim Emel… Keki sevmeyen bana bile kendini yedirdi nede olsa.:)

    Sevgiler…

  5. Canım nasıl güzel tarifler eklemişsin maşallah.. Ellerine sağlık..

    Bu yorum panelini nasıl ekledin Cahide de gördüm çok hoş acaba bendede olur mu..:)

  6. Rumma, canacagizim, ben bisey yapmadim! Yani sablonla ilgili olsa gerek, yoksa farkli birsey yapmadim.

    Cahide ye bir danis istersen.

Bir Cevap Yazın

