Hatay Mutfağından Ekmek Köftesi

Çocukların uzun uğraşları sonunda mutfakla aramızdaki buzlar eridi ve tekrar yemek denemeye başladım. Tariflerini ve yazılarını severek takip ettiğim arkadaşım Cahide’nin hazırladığı yöresel bir tat olan Hatay’in  ekmek köftesini denedim.  Eşim ekmek köftesi değil de felafel yani nohut köftesi olduğu konusunda ısrar etse de ilginç ve lezzetli bir tarif. Özellikle et ve tavukla hazırlanan köfteler nazaran çok hafif ve sanırım çocuklara daha kolay yedirilebilir. Tabi bu benim şahsi fikrim, yoksa bir çocuğun huyu diğerine benzemez. Mübarekler sanki uzaydan gelmişler, bizden doğuyorlar ama her biri ayrı bir alem. Zaten psikolojileri de ne zaman onlara yeme komutu verir, ne zaman yemeği reddederler ben hala çözebilmiş değilim.

 

Malzemeler: (4 kişilik)

  • 250.300 gr. Bayat ekmek
  • Yarım çay bardağı ince bulgur
  • 1 tane rendelenmiş soğan
  • Bir tutam maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Tuz, karabiber, kimyon
  • Kızartmak için 2 yumurta ve sıvı yağ

Yapılışı:

  • Ekmeklerin üzerine sıcak su dökün ve ekmeklerin ıslatın. Suyu fazla dökmeyin ekmeklerin tamamen ıslanacağı kadar olacak. Fazla gelirse ekmekleri sıkarak fazla suyunu alın.
  • Yumuşayan ekmeklerin üzerine ince bulguru döküp karıştırın ve üzerini kapatıp bulgurun şişmesi için yarım saat bekletin.
  • Bulgur şişene kadar soğanı rendeleyip maydanozu kıyın.
  • Malzemelerin hepsini karıştırıp özleşene kadar yoğurun.
  • Yuvarlak yassı şekiller hazırlayıp tabağa dizin.
  • Yağı kızdırın ve köfteleri çırpılmış yumurtaya batırarak yağda kızartın.

 

Serviste limon ve yeşillikler kullanabilirsiniz ve mutlaka ayran…

8 thoughts on “Hatay Mutfağından Ekmek Köftesi

  1. Hemen bugün deniycem değişik ve kolay bir tarif. Ellerine saglık canım arkadasım dostum iyi ki sen benim dostumsun 🙂

  2. Gözüm sen nereden buluyorsun bu kadar güzel tabakları Allah aşkına?
    Benim bir yaldızlı tabağım var. Ondan başkası yok 🙂
    Aslında iki tane değişik alayım diyorum, tek satılmıyor diye almaktan vazgeçiyorum 🙂
    Bende senin Kastamonu helvanı deneyeciğim ama, hâlâ sıra gelmedi.
    Ellerine sağlık canım. Allah’a emanet ol…

  3. Ziyaretin için çok teşekkürler!
    Beğendiğine de sevindim..Bu arada ben bu köfteyi çok merak ettim yapacağım ama bir sorum var.Bizim evde bir poşet şu an köfte için hazırlanmış ufalanmış ekmek içi var onunla yapsam olur mu?
    Çok sağolasın,selamlar..

  4. Sevgili Zeynep cevabim gecikti kusura bakma lütfen. Sanirim o ekmek icini kullanabilirsin.

    Kolay gelsin…

Bir Cevap Yazın

