Çıtır Çıtır Simit…/ Yenilendi…

Son günlerde Almanya  yeni bir sağlık skandalı ile sarsılıyor. Dioksinli yumurtalar ve kullanım alanları… Sık sık yeni skandallar ola dursun bu konu benim aklımı farklı bir yönden kurcalıyor. Devir Müslüman insanın yaşaması için çook zor bir devir. Helal kazanıp haram yenmesi hemen hemen kaçınılmaz bir hale gelmiş.

Önceleri alışveriş yaparken ilk ve tek süzgecim alkol ve domuz katkılı gida maddeleri olarak  başlamıştı… Ardından deli dana var et ürünlerine dikkat!…Kuş gribi çıktı kanatlılara dikkat!  Sonra bir de dolaylı olarak helal kapsamının dışında kalan sağlıksız katkı maddeleri, genetiği değişmiş ürünler, kısır tohumlar…derken boykot meselesi çıktı -zaten oldum oluşu markalara özel gicigim vardi ve almamaza dikkat ederdim- ve  bizleri deli dana olmuş gibi ne yapacağımızı bilmez hale getirdiler. Aslında genel anlamda sağlığa zararlı olan her şey haramdır. Ancak sağlığa faydalı ne kaldı artık onu çözemiyorum.   Ancak  ümitsizliğe filan düşmüş değilim, beslenirken sünnet üzere beslenmeye dikkat ederek, tevekküllü olmaya çalışıyorum. Diğer taraftan ise doymayan nefislerimizin içine girdiği terbiye edici bir çember gibi. Kısıtlandıkça boyun eğiyor elhamdülillah. Ama az bir şey ucunu açık görünce de insana var kuvvetiyle yükleniyor. Rabbim kendi nefsimizin ve nefsinin emrinden çıkmayanların şerrinden korusun. Çözüm ise küçük üreticilere yönelmek, hazır gıdaları hayatımızdan yavaş yavaş çıkarmak, ve emanet olan dünyamıza daha çok sahip çıkmak.

Simit de katkı maddelerinden dolayı hazır alıp yiyemediğimiz bir gıda. Belki vatanımda araştırıp hamuru hamur gibi hazırlayan simitçiler bulursam ev de yapmam, ama şimdilik en iyisi ve temizi lavantin simitleri.

 MALZEMELER:

  • 5 bardak un
  • Yarım bardaktan az sıvıyağ
  • 2 kaşık şeker
  • 1 paket kuru veya yarım paket yaş maya
  • Aldığı kadar su ( Kulak memesi yumusaklığında bır hamur olacak.)
  • 1 tatlı kaşığından fazla tuz
  • Susam
  • 2 kaşık pekmez ( Pekmez suluysa 3 kaşık koyun)

YAPILIŞI:

  • Susam ve pekmez hariç diğer malzemelerle hamur yoğurup mayalandırın.
  • Susamı  bir tavaya konup sürekli karııştırıp sallayarak hafif pembeleşene kadar kavrup geniş bir tabağa alın.
  • Pekmezi yaklaşık 1 bardaktan az suyla iyice karıştırın.
  • Mayalanan hamurdan yumurtadan büyükçe parçalar koparıp bezeler hazırlayın.
  • Bezeleri yuvarlayarak bir karış kadar uzatın ve sonra iki ucu birleştirilrek halka şekline geririn. Dikkat ederseniz yuvarlamıyorum.
  • Halkayı elde sıkarak ve çevirerek genişletin.
  • Pasta tabağı genişiliğine geldiğinde pekmezli suya daldırıp fazla suyu akıtın  ve susamın içine koyun. ( Halkanın her yerinin eşit kalınlıkta olmasına dikkat edin.)
  • Susamın içinde çevirip bastırarak her yerinin susama batması sağlayın. Bu arada elinizle hafifçe bastırınki susamlar iyice yapışsın.
  • Hamuru alıp hafif sıkarak elinizde bir iki tur çevirin, böylece yerken susamların dökülerek size temizlik işgencesi yapmasından kurtulmuş olursunuz.
  • Simitleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralarında bir iki cm. aralık bırakarak dizin ve elinizle istediğiniz gibi simitleri düzeltin, tam bir halka olsunlar.
  • 200° de kızarana kadar pişirin, ama fazlaca kurutmayın zaten çok çabuk pişiyor.
28 thoughts on “Çıtır Çıtır Simit…/ Yenilendi…

  1. Sevgili Lavantin öncelikle hayirli cumalar dilerim,simitler cok güzel duruyor orada ellerine saglik.Tam aradigim tarif bu mutlaka yapmaliyim,burada su bardagimi kullanmaliyiz birde corba kasigimi olacak onu anlamadim ne yazik.Tesekkür ederim güzel bir hafta sonu gecirmeni dilerim Allah’tan hoscakal.

  2. Lavantin’cim ,sayfamda cikan görüntülerden dolayi üzgünüm. Ama malesef ayni pencereler sizin sayfalarda’da aciliyor.Lütfen sizlerde flitre programi kullanin, yoksa kurtulus yok bunlardan. Allah’a emanet ol canim.

  3. şahane olmuş bu simitler..buralarda her yerde satılır ama evde yapmayı da seviyorum ben bu tarifi de deneyeceğim.inş.selmlar.

  4. çok güzel görünüyor, acilen denemeliyim çünkü bende arıyorum sokak simidinin tıpkısının aynısı lezzeti 😉 görünti tıpkısı olmuş, tadına bakıcaz artık :-))

  5. Sevgili Beyhan, evet su bardağı kullandım ve kaşıkta yemek kaşığı.Denersen görmek isterim.Anneler günün kutlu olsun.Sevgiler.

  6. Sevgili yeşik kivi, aynı tadı bulacağından eminim. Denersen yorumlarını alırız artık.Sevgiler …

  7. Sevgili Lavantin, ziyaretin için teşekkür ederim. Simite bayılırım. Çayla ne güzel gider. Ellerine sağlık.Sevgiler.

  8. Lavantincigim bunlar cok guzel olmuslar ellerine saglik becerikli arkadasim.Allah’a emanet ol.

  9. Beyhan, bende açıldığını sanmıyorum, yakın çevremden böyle bir şikayet almadım.Sevgiler…Süheyla’cığım, evde yapılan herşey daha güzel oluyor değilmi?Denersen bende görmek isterim.Sevgiler…

  10. merhaba lavantin… ellerine sağlık bu simitlerden yapmayı bende çok istiyorum. Canım bu ölçülerle kaç tane simit çıktı?

  11. Betül, sen sorunca ben “eyvaah” dedim, çünkü hamurun tamamını simit yapmadığım için tam sayı veremem. Ama sanırım 10 taneden fazla oluyor.Sevgiler canım…

  12. sevgili Lavantin, ellerine saglik gercekten simitler nefis görünüyor…almanyada oturdugum yerde tek bir firinin simitleri Türkiye simitinin tadini almama sebep oluyordu orasida kapandi artik ve cok üzüldüm, is basa düstü simdi bu tarifini deniycem iyi bir hafta gecirmen dilegiyle Özlemwww.blogcu.com/oezlem

  13. Sağol Özlem, tadınca biedaha bırakamassın eminiin. Dışarda satılanlara pek güvenmiyorum ben. İçinde kullandıkları malzemeleri soruyorum, cevap dahi veremiyorlar. Oysaki kendi üretimleri.Sevgiler canım…

  14. sevgili lavantin,bloglari gezerken senin simitlerini gördüm, nasil icim gitti anlatamam….tarifi ne güzel yazmissin, muhakkak deniycem…ellerine saglik,sevgiler,canan

  15. Canan, teşekkür ederim, beğenmene sevindim. Denersen eminim çok hoşuna gidecektir, Tıpkı Türkiye’dekiler gibi.Selamlar…

  16. Gercekten hazir simitler gibi duruyor. ben de bir aralar epeyi ugrasmistim. Ama tutturamayinca, vazgectim. Bir de bunu deyecegim:))

  17. Ayy, simitci gelmiş ver 2,3,8,15 tane 🙂
    Bende denedim bu tarifi nefis oldu ellerine saglık cano. Dostun umran;-)

  18. Hazir yiyecekler diyince katki maddeleri benide deli ediyor en basit bir yogurtta kac cesit kimligi belirsiz madde var,elimden geleni kendim evimde yapiyorum ama ya gelmeyenler? yedigimiz sebzeler keza aynen hangisi aceba gdo lu diye düsünmek insanin istahini kesmeye yetiyor ama yasamak icin yemek gerek ne kadarda dikkat etsek yine atladigimiz göremedigimiz seyler bir dolu Allah yardim eylesin!
    Ayrica simit nefis görünüyor ellerine saglik…
    Sevgiler

  19. s.a.sevgili lavantin hazır gıdalardan hepimiz şikayetçiyiz ama neye el atsak altından katkı maddeleri çıkıyor Allah yardımcımız olsun.simitler nefis görünüyor biz ailece simiti çok severiz inş en kısa zamanda denerim ellerine sağlık.emine
    sevgiler..

  20. Canim uzun bir aradan sonra merhaba,gercekten ugradigima degmis .Harika simit tarifini aldim,umarim bende senin gibi yapabilirim.Sevgilerimle
    Gulenay

  21. bu tarifle simit yaptim.gercekten cok güzel oldu.simdiye kadar yaptigim en güzel simitti.Allah razi olsun.

  22. Merhaba hemşerim ben malzemede takıldım suda eklicezdemi yazmamissiniz da kafam karıştı su mü süt mü iyi yayınlar

  23. Merhaba Fatıma…uyarın için teşekkür ederim. Düzelttim bakabilirsin. Aldığı kadar su olacak, yani hamur suyla yoğurulacak.

    Muhabbetle…

  24. merhaba ben size Simitte bulunan katkı maddelerini soracağım . bir müddetten beri yakınımızda bulunan fırından simit alıyordum. Bu simidi yedikten 2 veya 3 saat sonra midemde büyük bir kaynama ve ekşime meydana geliyordu. Artık bu simidi veya diğer simitleri alıp yemiyorum. Bu simitlerin içinde ne gibi katkı maddeleri var bilginiz dahilinde lütfen yardımcı olunuz . teşekkürler.

  25. Sami bey, genel olarak Türkiye genelinde halihazırda ekmeklerde -yasal düzenlemelere rağmen-bile onlarca katkı maddesi kullanılıyor. En başta homojenleştiriciler ve çeşitli yağlar… Simit konunda yağ kullanıldığını üreticisinin ağzından duydum. Konya da olmam itibariyle Adese marketler zincirinin ilgili yerlerinden aldığım cevap Ülker bizim yağ kullandıklarıydı. Tavsiyem çekinmeden yediklerimizin içeriğini yekililere soralım. Şahsen tatmin edici cevap alana kadar soruyorum, yahut alışverişimi kesiyorum.
    İnşallah bir faydam olmuştur. hayırlı bayramlar dilerim.

Bir Cevap Yazın

