Tavuklu Makarna

Allah’ın selamı tüm inananların üzerine olsun. İki saat öncesine kadar bitkin bir şekilde uzanmış kendi halime ah vah ediyordum ki, oğlum sabah Ibrahim Saraçoğlu’nun bitkinlik ve halsizlik karşısında verdiği doğal reçeteyi hatırlattı. Biraz mırıldanıp oğlumdan hazırlamasını isteyince sağ olsun çocuk suyu ısıtıp çayı karanfili yanıma hazır etti. Saraçoğu hocanın anlatmasına göre hemen etki yapan bu çayı içtikten sonra, saçların dibinden bir zindeliğin başlayacağını ve kısa sürede kendimizi daha dinamik hissedeceğimizi söylemişti. Siyah çayı 1-2 dak. Demleyip içine 10-15 adet kuru karanfilin atılarak şekersiz içilmesini salık vermişti ve antlattığı gibi yaptım. 2 bardak kaynar suya 1 tatlı kaşığı kuru siyah çayı atıp karıştırdım ve 2 dakika sonra hafif renk alan çayı bardağıma doldurdum. İçine 15 tane karanfil attım ve yudum yudum içtim. Ben denedim ve inan ki, daha yarım saat geçmeden mutfakta bekleyen işleri yapıyor hatta aylardır kızımın isteyip benim ertelediğim ıslak keki hazırlıyordum! Şu an da bu satırları yazıyorsam önce rabbimin izini, sonra onun yarattığı ve kulaklarımıza kadar duyurduğu bu çay sayesinde oldu.

Ayrıca Saraçoğlu hoca çay demleme ile ilgili çok faydalı kulaklara küpe bilgiler verdi. Çayın demleme süresine göre içindeki etkin maddelerin suya geçtiğini ve 1-2 dak. Demlenen çayın uyarıcı 4-5 dak. Demlenen çayın sindirim sistemine yardımı olacağını ve yemeklerden sonra bu şekilde içilmesini…8-10 dakika demlenen çayın ise keyif verici ve sakinleştirici etkilerinin olduğunu anlattı.

Resmini gördüğünüz bu nefis makarna benim rahmetli dedemin bana öğrettiği bir tarif. Onun ocak başında yemek pişiren hali hala gözlerimin önünde…rabbim mekanını cennet etsin. Onunla yemek yaparken yemeğin her aşamasını bir bir bana anlatırdı. Onu ne kadar çok özlüyorum…

 

Malzemeler:

  • 500 gr. Makarna
  • 1-2 tavuk budu veya ona yakın kemiksiz kuşbaşı tavuk eti
  • 1 tatlı kaşığı karışık salca
  • Kullandığınız tavuk etinin yağına göre bir miktar yağ
  • Tuz, karabiber, pul biber

Yapılışı:

  • Makarnayı bildiğiniz usulle haşlamaya koyun.
  • Tavuk etlerini tencerede kavurmaya başlayın.
  • Pişen makarnayı süzeğe dökün ve üzerine su tutmadan bir kenarda bekletin.
  • Tavuk etleri pişince içine salçayı katıp bir süre salçanın kokusu çıkana kadar kavurun ve pul biberini ilave edin..
  • Yeterince kavrulan malzemeye makarnayı koyup güzelce karıştırarak kavurun.
  • En son üzerine karabiber serpip servis yapın.

 

     
16 thoughts on “Tavuklu Makarna

  1. Gecmis olsun Lavantin, cay da aklimizda bulunsun. Hci akila geleyecek seylerde ne sifalar saklanmis degil mi?
    Sevgiler

  2. Tesekkür ederim Lama… gercekten daha isimize yarayacak ne cok bilgi vardir mahrum oldugumuz.

  3. Şükrancığım,
    geçmiş olsun diyeceğim ama zaten geçmiş,Rabbim şifasını göndermiş.
    Bahsettiğin Adil Saraçoğlu,bildiğimiz meşhur İbrahim Saraçoğlu mu?eğer o ise karanfil bahsini kaçırmışım ama siyah çayla ilgili kısmını ben de dinledim çok ilginçti,
    Allah dedene de Rahmeti ile muamele buyursun(amin)çok farklı bir tarifmiş,
    sevgilerimle…

  4. Sa canim,
    mevlam hastaligina sifalar versin, günahlarina kefaret eylesin ins.
    Cay tarifinide paylastigin icin Allah CC razi 0lsun. K0nusmaya hazir 0ldugun bir vakitte görüsmek üzere…..
    bir Hadis-i serifte 0kumustum…Hastalarin duasi kabul 0lur!!!!
    Duadan unutulmamak dilegi ile…

  5. Sagolasin canim benim… yorumu okuyunca cok güldüm.:) Gercekten kim bu Adil Saracoglu? Inan hala gülüyorum.:)))) Ibrahim kiiim adil kiiim? Allah insani sasirtmasin…amin…

  6. Sa Lavantincim cok gecmis olsun. Karanfil cayinin gercekten etkisini ben de farkettim, denemistim ben de Saracoglu’ndan duyup. Ne guzel bir nimetmis..Sadece beden yorgunlugu da degil zihinsel yorgunluga da birebir.
    Ellerine saglik canimmm… Dedene de Allah c.c ‘tan rahmet dilerim. Mekani cennet olsun. Sevgi ve muhabbetle..

  7. oncelikle gecmis olsun ablacim siyah cay yani bildigimiz turk cayi demi benimde ihtiyacim var boyle bi zindelik veren caya

  8. Evet Bahar bildigimiz Türk cayi…hatta Ibrahim bey sallama cay ile hazirlamisti.

    Allah sifalar versin…

  9. Sevgili kardesim,
    Yazinin basini su sekilde yazmissin,Allah’ın selamı tüm inananların üzerine olsun.
    Bence Allah’ın selamı herkesin üzerine olsun daha dogrudur.
    Bize insanlari ayirmak yakismaz…

  10. Merhaba ya çok severim tavuklu makarnayı bende kayınvalidemden öğrendim. Kayınvalidem makarnanın içine kemikli tavuk atar kanat gibi. Baharatlı salçalı nefis oluyor gerçekten. Birgün deneyip yazacağım bende inş. Ellerine sağlık sevgilerimle..

  11. Selamun aleykum canım
    Demek hasta oldun? Allah hayırlı şifalar versin.
    Bu pratik tarifi bizde çok severiz.Rabbim dedene rahmet eylesin.
    Allah’a eamnet ol canım…

  12. Lavantincim çok geçmiş olsun. Allah şifa versin. Karanfilli çayı ben de denemiştim daha önce. Ama bu şekilde yapılacağını bilmiyordum. Paylaştığın için sağol. Dedeciğine de Allah (cc) rahmet eylesin.

  13. Es-Selamu Aleyküm.Umarım daha iyi olmuşsundur,çok geçmiş olsun Lavantin’ciğim.Benim çayla pek aram yoktu.Kahvaltıda içerdim sadece.Karanfille denedim ve çok hoşuma gitti.Hakikaten mutlu kılıyor,lezzet veriyor ve tezkin ediyor.Takriben 4 senedir çayı böyle içiyorum.Karanfil bir iptila oldu bende:)
    Tavuklu makarna çok güzel görünüyor.Kızım da çok sever.Ellerine sağlık..
    Kalbi selamlarımla

Bir Cevap Yazın

