Kuruluk Dolması (Kış Dolması) Kuru Patlıcan, Biber ve Haylan Kabağı Dolması

Mutfakla arama giren kara kedilere kış demenin vakti geldi geçti. Artık komşu mutfaklarda pişen yemek kokuları bana hoş gelmeye ve kim ne pişirmiş diye düşünmeye başlayınca kendi kendime dedim:”Artık bu gün ev halkına da kendine de merhamet et de kalk bir yemek pişir.”:)) Demeyin ki, ne yeniyor sizin ev de?.. Uydurmasyon ne olursa o pişiyor. Makarna, pilav, çorba vs… Bunları küçük görmüyorum haşa, ancak Türk kültürü icabı allı-kırmızılı salçalı-sulu yemekler yemeğe alışığız. Yoksa pilav da çorba da makarna da baş tacı. 

İşte cilası yerinde bu mevsim yemeği böylece pişirildi ve : “Aman ne de güzel yapmışım, annemin ablamın dolmalarına benzemiş mmm…”diye diye dolmaları götürdüm. Ablamın kulağını çınlatayım, her gidişimde mevsimin dolmasını yapar ve yemeğe doyamam. Hatta geceleri bile kalkıp acaba bir gören olur mu diye diye dolaba yollanırım. Maşallah çok güzel yemek yapar kendisi, ne de olsa benim ablam.:)

 

Malzemeler: 4-5 kişilik

  • 6 tane kuru patlıcan
  • 4 tane varsa kuru haylan kabağı ( Antep de yetişen bir kabak türü.)
  • 3-4 tane kuru biber
  • Her dolma için 1 yemek kaşığı pirinç
  • 1 dolu kaşık karışık salça
  • 5-6 diş sarımsak
  • 1 baş soğan
  • Yarım bardak zeytinyağı
  • 2 limon suyu
  • Karabiber, tuz

Yapılışı:

  • Kurulukları kaynar suda tırnağınızın geçeceği kadar haşlayın. Tırnağınızı batırınca zorlanmadan geçebilmeli.
  • Pirinci yıkayıp soğan ve sarımsağı incecik kıyın.
  • Zeytinyağının bir kısmıyla soğanı öldürüp pirinci katın, sarımsağın yarısını ekleyip bir süre kavurup salçasını koyarak ocaktan alın. Malzemeleri tamamen çiğden de kullanabilirsiniz.
  • Baharatlarını ve kalan sarımsağı ilave dip karıştırın.
  • Ilıyan harcı yarıya kadar gelecek şekilde kurulukların içine doldurun ve bir dolmanın dibi diğer dolmanın ağzının üzerine gelecek şekilde dolma tencerenize dizin. Bu şekilde dizince dolmalarınız açılmaz.
  • Dolmanın üzerini hemen hemen geçecek kadar suyla ocağa koyun.
  • Kaynamaya başlayınca üzerine dolma taşı veya bir tabak kapatarak harlı olmayan ama kısık da olmayan ocakta 30 dak. Pişirin.
  • Tencerenin kapağını açıp limon suyunu ilave edin ve 10 dakika daha pişirip ocaktan alın. Ağzı kapalı bir süre dinlendirip servis kabına alın.

 

Yanına ayranı unutmayın…İnşallah bilinçli aileler sayesinde gazlı, şekerli içecekler gün geçtikçe olmaması gereken sofralarımızdan çekiliyor. Onun yerine hoşaflar, limonata, ayran, doğal meyve sularıyla hazırlanmış sofralarımızın olması dileğiyle…

14 thoughts on “Kuruluk Dolması (Kış Dolması) Kuru Patlıcan, Biber ve Haylan Kabağı Dolması

  1. Ama canımsın,Antep’te buna birde kuyruk yağı koyuyorlar bilirsin.gerçi sen fazla yağı sevmiyorsun ama öylede tadı harika oluyor 🙂
    Ellerine sağlık mahirem…

  2. Şükrancığım,
    dolmalar nefis olmuş,biberlerde acı ise tadına doyum olmaz,evde tek ben sevince nadir yapıyorum,eşim sever ama o da bu sene iş gereği il dışına sık çıkınca benden başka seven kalmıyor,yalnız başına da tadı olmuyor,gelsemde senin dolmalardan mı yesem acaba 🙂

  3. Lavantincim ellerine sağlık. Nasil güzel görünüyor dolmalarin ımmmmm… Ben de geçenlerde babaannemde gördüm. Ama dokunamadim bile. Halam bir tabak getirdi orta masaya sonra da hala kabaktan alabilir miyim dedim. Hayir hayir o çok kıymetli dedi. Yengen getirdi onu Antapten büyük halan hiç yemedi dedi. Kaldim kalakaldim.
    Ben de saniyorum ki hamileyim hürmet görürüm:(
    Sonra eve gelene kadar kızdım kendime yemesen ne olur ne istersin…

  4. Ay Betüül canim…cook kizdim senin haline hürmet etmeyene! Imkan olsa da sana bir tencere yedirsem.

  5. arkadaşım anteplisin anlaşılan, bende hataylıyım.hemşeri sayılırız.kuru ndolmaya bayılırım helede hakiki zeytinyağıyla yapılırsa,değmeyin keyfime
    sizin dolmalarınızda harika görünüyor tam bizim oraların dolması içlerinde en çok sevdiğimde haylan dolması ellerinize sağlık.

  6. Ingiltere’ye gelmeden once bilmedigim bir lezzetti. Yasadigim sehirde sagolsunlar varolsunlar Antepli ve Kilisli bir suru arkadasim var. Onlar sayesinde tattim bu harika lezzeti…Cok begendim ve vazgecilmezlerim arasina girdil..
    Ellerinize saglik cok guzel gorunuyorlar..
    Sevgi ve muhabbetle..

  7. Sa canim,
    ellerine saglik, epeydir görüsemedik… galiba c0k y0gunsun ins. bir yaramazlik y0ktur.
    mevlam muinimiz 0lsun….
    Selametle

  8. Ve aleykümselam Ayber abla… malesef hem yogunluk hem üzerine afiyet halsizlik beni her seyden bir süre de olsa uzaklastirdi. Seni rahatsiz etmek istemedim ama konusmayi da cok özledim. Bu gün aramissin ama bütün günüm yatarak gecti, cocuklar söylediler bana da. Insallah baska bir gün konusuruz.

    Muhabbetle…

  9. Merhabalar,
    Öncelikle elinize sağlıkço güzel böyle yöresel tatları paylaıyor olmanız 🙂 Ben Karadenizliyim ama yemek konusuna düşkünüm ve yöresel yemekleri bulup yapmayı çok seviyorum.Bir seferinde patlıcan kurusunun kıymalısından yemiştim ve inanılmaz güzeldi.
    Size sormak istediğim bu dolmayı kıymalı nasıl yapabilirim, hangi tür kıyma ve bu tarifte verdiğiniz malzemelere oranı ne olmalı?
    Çok teşekkürler 🙂

  10. Teşekkür ederim Seda hanım. Dolmamızın kıymalısını da aynı malzemelere 100-150 gr. kadar tam yağlı kıyma ekleyerek yapabilirsiniz. Patlıcan konusunda eğer imkan bulabilirseniz Antep de hazırlanıp satılan kuru patlıcanı kullanın. Diğerleriyle tat olarak çok farkı olduğunu göreceksiniz.
    Afiyet olsun.

Bir Cevap Yazın

