Et Suyuna Şehriye Çorbası

Hepimizin yeni haftası hayırlı olsun inşallah… Benim için son aylarda hafta başı hafta sonu pek fark etmiyor. Hayatımın en tembel, en boş vermiş dönemini geçiriyorum adeta. Beni mutfaktan bile uzak tutan bu hale anlam veremesem de onunla barışık olmaya çalışıyorum.

Son dönemlerde kendi keşiflerimden olan bu çorba kolaylığı ve lezzetiyle bu dönemde beni yemek derdinden kurtarıyor. Şükrediyorum ki ben den kelli felli sofra bekleyen eşim yok. Annemin paça çorbasına duyulan özlemin benim imkanlarımda şekillenmiş hali. Elinizde tavuk veya et suyunun ve haşlanmış nohudun bulunması kafi. Sofralarımızda Bir kaç çeşit yemek tüketme alışanlığımız olmadığından elhamdülillah çorbayla doyulamaz iddiasının aksine biz gayet güzel doyuyoruz.

Dışarıda kar, sofrada sıcak çorba ve ekmek gözü tok karnı aç olana yeter de artar…

Malzemeleri:

  • 5 bardak tavuk veya et suyu
  • Yarım bardak şehriye
  • Yarım bardak haşlanmış nohut ( Konserve değil ev de haşlayıp buzluğa koyuyorum.)
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı karışık salça ( Salçanız katı kıvamlı değilse kaşık ölçüsünü yemek kaşığı olarak ayarlayın.)
  • Biraz yağ
  • Pul biber, karabiber
  • Tuz, limon

Yapılışı:

  • Tencereye bir miktar yağ koyup salçayı kokusu çıkana kadar kavurun.
  • Üzerine et suyunu ilave edip kaynayınca şehriyeyi ekleyin.
  • Şehriyeden sonra haşlanmış nohudu da tencereye atıp şehriyeler yumuşayana kadar pişirin.
  • Çorba kıvama gelince ocaktan alıp baharatlarını sarımsağını ve limonunu katıp sıcak servis yapın.

.

4 thoughts on “Et Suyuna Şehriye Çorbası

  1. Seni seviyorum canım kardeşim!
    Kim demiş çorbayla doyulmaz diye? Bizimde bugün sofrada bir çorba vardı.Elhamdulillah!Adam olana çok bile.
    Hicri yılbaşını en içten dileklerimle kutlar,hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Rabbim gönlümüzden muhabbetini eksik etmesin.
    Muhabbetlerimle…

  2. Merhabalar Lavantin.
    Tam benim Utkuya göre bir çorba. Ben de evdeki malzemelerle hazırladığım çorbalarla büyüttüm utkuyu. Ama içinden eksik olmayan sarımsak ve limonuydu. Kocaman adam oldu limonsuz yaptığım çorbalara kendi limon sıkarak yiyor artık. 🙂
    Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle…

  3. Benimde cogunlukla basvurdugum bir menü cocuklar biraz sikayet etselerde bu durumdan yinede yetinmeyi ögrenmeliler kucuk yasta degilmi,ellerine saglik bu arada corba nefis…
    Sevgiler

  4. Esselamu aleykum,
    Şükrancığım,
    gerçekten sadece bir çorba bile aslında bir ziyafet,sahabe efendilerimiz bir sirkeyi,bir tuzu katık olarak görüyorlarmış,ya bizim halimiz!bir çorba da kaç katık var,Rabbim şükür gayreti içinde olanlardan eylesin hepimizi(amin).
    En emine emanet ol,sevgilerimle…
    Cuman hayır olsun inşaAllah…

Bir Cevap Yazın

