Kumpir

Haftadan haftaya bir tane yemek tarifiyle blog dünyasında kötü bir çizgim olduğunun farkındayım ama hala düzeleceğim konusunda ümitlerim var.:) Allah ümitsiz bırakmasın.

Daha önceleri kolay gelen şeylerin artık daha zor geldiğini fark ediyorum. Bunlardan biri de beğeni yorumlarına cevap vermek…aslında kafam da karışık bu konuda. Arkadaşlar şimdi herhangi bir sorunun veya cevap bekleyen bir konusu olmayan beğeni yorumlarına ezbere cevap yazmak mı gerekir yoksa… İlk baştan beri hep yorumlara cevap verilmesini savunmuştum hatta bu konuyu konuştuğum sevgili arkadaşım Ümran, eminim bu yazıyı okuyunca kızacaktır ama insanın fikirleri değişebiliyor. Bu konudaki beklenti ve fikirlerinizi lütfen paylaşın da beni şu sıkıntıdan kurtarın. Herkes gibi yemek blogcusunun ana beslenme damarlarından biri yorumlardır, yanlış anlaşılmasın. Her yorum benim için değerlidir. Ama demek istediğimi siz anladınız.

Kumpiri öğrendiğim ilk günden beri imkan buldukça yapıyorum ve hem pratik hem güzel bir yemek. Önceki resmin miadı dolduğundan resmi değiştirmişken tarifi de önlere alayım dedim.

Kumpir normalde büyük porsiyonluk patateslerle hazırlanoyor ancak bu patatesler her zaman elimizin altında olmyabilir. O zaman normal patatesleri haşlayarak tabaklarda tek kişilik porsiyonlar hazırlayabilirsiniz.

 

MALZEMELER:

  1. Patates
  2. Mısır konservesi
  3. Kornişon turşu
  4. Bebek mısır turşusu (Bu kez kullanmadim ama çok güzel oluyor.)
  5. Tereyağı veya kaşar peyniri
  6. Mayonez
  7. Keçap
  8. Karabiber, tuz

YAPILIŞI:

  1. Patatesleri ister suda haşlayın işter buharda isterseniz de fırınlayarak ezilecek kıvamda pişirin.
  2. kabuklarını soyduğunuz  patateslerin içine bir miktar tereyağ veya rendelenimiy 2-3 kaşık kaşar peyniri, tuz ve karabiber koyup çatalla iyice ezin.
  3. Kornişon turşuyu ister halka halka isterseniz minik minik doğrayın.
  4. Mısır konservesini ve doğradığınız kornişonları tabaklara servis ettiğiniz ezilmiş  patateslerin üzerine serpiştirdim.
  5. En üste mayonez ve keçap dökün.

Gerçek kumpir böylemi yapılır bilmem ama, biz bu tadı çok sevdik. Ayrıca sosis kullananlarda var ama ben bu sosisi sevmiyorum ve kullanmadım, tercih size kalmış.

29 thoughts on “Kumpir

  1. Lavantin’ciğim, bu ne harika bir görüntü tadıda kesinlikle muhteşemdir.Ellerine sağlık afiyet olsun.Ablacım çok istememe rağmen kurabiye etkinliğine katılamadım.Seni yanaklarından çok öpüyorum.Sevgilerimle…

  2. Lavantin’ciğim, bu ne harika bir görüntü tadıda kesinlikle muhteşemdir.Ellerine sağlık afiyet olsun.Ablacım çok istememe rağmen kurabiye etkinliğine katılamadım.Seni yanaklarından çok öpüyorum.Sevgilerimle…

  3. merhaba lavantin çok güzel olmuş ellerine sağlık ben evde hiç denemedim. Ama çok güzel görünüyor ortaköyde yedikten sonra evde yapmaya cesaret edemedim, bana cesaret verdin bende yapacağım inşallah 🙂

  4. merhaba lavantin çok güzel olmuş ellerine sağlık ben evde hiç denemedim. Ama çok güzel görünüyor ortaköyde yedikten sonra evde yapmaya cesaret edemedim, bana cesaret verdin bende yapacağım inşallah 🙂

  5. Lavantinciğim ben de nezamandır kumpir yapayım diyordum. Kumpirin içine istediğin malzemeyi koyuyorsun. İstersen rus salatası hazırlayıp onu da koyabilirdin. Ayrıca sosisde koyan oluyor. Eğer İStanbul’a gidersen Ortaköy’de yemeni tavsiye ederim. Oranın kumpiri çok ünlüdür.sevgiler..

  6. Lavantinciğim ben de nezamandır kumpir yapayım diyordum. Kumpirin içine istediğin malzemeyi koyuyorsun. İstersen rus salatası hazırlayıp onu da koyabilirdin. Ayrıca sosisde koyan oluyor. Eğer İStanbul’a gidersen Ortaköy’de yemeni tavsiye ederim. Oranın kumpiri çok ünlüdür.sevgiler..

  7. Ablacığım, teşekkür ederimi güzelsözlerin için.Gelecek aya inşallah nasip olur.Selamlar, kucak dolusu sevgiler gönderiyorum buralardan.

  8. Hayırlı günler.Dün akşam blogunuza girip yorum bırakmış ve okulunuzu merek ettigimi belirtmiştim.Bugün tekrar blogunuzu dolaştım bu arada yorumlardan birinde maklube nin geçtigini gördüm çok sevindim.Maklubeyi bilen birileri ile tanışmak çok güzel.Her şey gönlünüzce olsunDilek

  9. Betül’cüğün sağol, ben hiç dışarda yemediğim için cesater ettim belkide. :))Selamlar…Naile, sosis sevmediğm tatlardan ama Rus salatası iyi fikir. İstanbul’da bir kaç kere bulunmuşumdur ama, yemek kısmaet olmadı. İnşallah bu sefer gidersem denerim.Sevgiler kuş annesi. :)))

  10. Dilek hanım, maklube konusunda çok yeniyim, zaten resimleri görmüşsünüzdür. Ama yinede teşekkür ederim. Kusura bakmayın ama yorumunuzda neden bahsettiğinizi analayamadım. Acaba bir yanlışlık mı var diye düşünüyorum. Okul sorduğunuzu yamışsınız ama ben öyle bir yorum almadım. Konuya açıklık getirirseniz sevinirimSevgiler…

  11. Lavantin ben çok severim ama hiç evde yapmadım seninki nefis olmuş ellerine sağlık

  12. Selamlar ilk önce ziyaretiniz için teşekkürler.Daha sonra geçen okul mevzusu için hakkını helal edin.Ben dün akşam sizin blogunuza başka bir blogda bırakmış oldugunuz yorumdan dolayı ziyarete geldigimi söylemişti.O blogdaki arkadaşların yurtdışındaki okullarıiçin düzenlemiş oldugu kermes vardı.O okul u sormuştum kendisine.Lütfen hakkınızı helal edin karışıklıktan dolayı, boşu boşuna kafanızı meşgul ettim.gece çok geç saatde olunca böyle oluyor galiba.Sevgiyle kalın.Dilek

  13. Lavantinciğim, hamile iken kumpir krizim tutardı. Neyseki yakınlarda biyerler vardı da giderdik. Belki de oraya gitmek için tutardı kirizim kim bilir. Evde deneme işine giremedim ama yeni mikrodalga aldım. Onda yapabilirim galiba. Dün geldi henüz ne nasıl yapılır bilmiyorum. Zararlıdır diye almamıştım bunca zaman ama pratikliğe de ihtiyacım var. Sadece Utkudan uzak tutacağım.Benim kumpir krizim tuttu yine. Öpüyorum sizleri.

  14. herne sekilde yapilirsa yailsin ben kumpir’e bayilirim 🙂 bende deneyecegim..cok guzel gorunuyor ellerine saglik..

  15. Seda’cığım buralarda herşey alınıp yenmediği için ki zaten kumpiri bilmezler, satılan mamülleri hep evde yapmayı deniyorum. Türkiye’de olmanın nimetlerinden faydalanıyorsunuz ne güzel.Selamlar…Dilek Hanım, tam tahmin ettiğim gibi olmuş. Lütfen kendinizi üzmeyin, herkesin başına gelebilecek küçük bir karışıklık.Tekrar görüşmek üzere, Allah’a emenet olun.

  16. Rabia, senin yine yakınlarında olan şeyleri istermişsin. Ben Antep yemeklerine aşerimiştim. :)) Ama ben değil bir başkası yapacaktı. Sırf bu sebepten 4 aylık hamileyken eşim sağolsun sırf yemek yemek için beni Antep’e götürmüştü. Mikrodalga konusunda daha rahat olmalısın. Her yemeği onda yapmadıktan sonra yeterince kullanmanın verwceğini sanmıyorum. Ben 10 yıldır kullanıyorum ve çok memnunum.Selamlar…Teşekkür ederim Hale, bende artık kumpir sevenlerdenim.Salıcakla kal…

  17. Sevgili Lavantin, Ellerinize saglik, sayfanizda ve arsivinizde keyifli ve lezzetli bir yolculuk yaptim. Hersey cok leziz, ellerinize saglik.Sevgilerimi gonderiyorum.

  18. İstanbul’dan merhabalar canım.Nihayet dönedildim evime güzel anılarla.Kumpir benim ufaklıkların en sevdiği yiyecek.Dışarıdan almakla başa çıkamayınca evde yapmayı öğrendik :)Çok da lezzetli oluyor.seninki de çok güzel görünüyor,ellerine sağlık…Selamlar….

  19. Aybike teşekkür ederim yorumun için ve güzel sözlerin için.Selamlar…Serinmavi, teşekkürler canım. Senin nasıl yaptığını merak ettim, nede olsa satın aldığına göre yaptığında onlara yakın bir tat olmalı.Selamlar, sevgiler…

  20. Oluşan güzel dostluk için teşekkürler.Size bahsettigim blog zehra60 idi.Ben size oraya bıraktıgınız yorum ulaşmıştım.O akşam 2 blog dolaşmıştım 2 blogun ikisinide çok begenmiştim.Zehra60 ın blogunda yapmış oldukları kermesin görüntüleri vardı.Profilini okudugum zamanda kendisinin Hollanda da yaşadıgını ögrendim.Onun için okulun adını merak ettim.Bende sizin sandıgınız gibi düşündümde okulun mahiyeti hakkında ama emin olmak belki de tasdiklenmek istedim galiba.İnsanın gönül dostlarını görmesi inanın çok güzelmiş.Rabbim herşeyi gönlünüzce nasip etsin inşallah.Dilek

  21. Dilek hanım, beni kırmayıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Bu dostluk benide ziyedesince mutlu ediyor. Özellikle buralarda çocuk yetiştirmek çook zor. Bu sebepten oğlumu eğitimine güvendiğim bir okula göndermek en büyük arzularımdan. Çocuğum henüz ilk okul öğrencisi ama benim verdiğim eğitimi destekleyici bir okul aramaya şimdiden başladım. Allah’ın rahmeti ve bereketi üzerinize osun.

  22. Lavantincim birde söylemeyi unutmuşum çatalla baharatları ve tereyağını patatesle birlikte ezerken birde kaşar peyniri karıştırmak iyi olur…

  23. Lavantincim birde söylemeyi unutmuşum çatalla baharatları ve tereyağını patatesle birlikte ezerken birde kaşar peyniri karıştırmak iyi olur…

  24. Lavantin,ben evde kumpiri şöyle yapıyorum.Kabuklarla uğraşmamak için patateleri soyup gelişigüzel dilimleyerek yetecek kadar suyla haşlayıp püre yapar gibi eziyorum.Tereyağ tuz ve kaşar rendesi ile karıştırıp kaselere alıyorum. Dilimlenmiş kornişon turşu,garnitür,american salata,mısır taneleri,sosis,dilimli zeytin,doğranmış mantar konserve gibi çeşitlerden istediklerimi veya elimde olanları hazırlayıp tek kişikil kaseye aldığım patatesin üzerine dizip isteğe göre ketçap ve mayonezle servis ediyorum.Hazırından hiç farkı olmuyor.seninki de çok güzel görünüyor canım,ellerine sağlık:)

  25. ELLERİNE DE KALEMİNE DE SAĞLIK BEN KUMPİRİ ÇOK SEVERİM… TARİFİNE GÖRE YAPACAĞIM..KÜÇÜK YERDE OLDUĞUM İÇİN BURDA YAPMIYORLAR….TARİFİN ÇOOOK GÜZEL VE KOLAY ELLERİNE SAĞLIK…BİRDE YOĞGURTLU İÇLİ KÖFTE YAPMIŞSIN YA BEN SANA ŞÖYLE DİYEYEİM ANALI KIZLI DERLER İÇLİ KÖFTESİ DAHA KÜÇÜK OLUR BİRDE KIZLARI KÜÇÜK BULGUR TOPLARI YAPĞARLAR BİLİYORSUNDUR AMA DİYEYEİM… TARİFLERİN ANLAŞILIR.. EVDE OLAN MALZEMELRE TEŞEKKÜRLER

  26. Boncuk, teşekkür ederim. Bu benim ilk kumpirim ve kesinlikle bağmlılık yaptı.:) Bu akşam yine kumpir yapmıştım.Anlaşılır tarifler olmasına dikkat ediyorum ki, her kes murtaf konusunda deneyimli olmayabilir.Analı kızlıyı çok duydum ama hiç denemedim. Merakımı uyandırdun ve denemeye karar verdim.Selamlar…

  27. Sa canim,
    benim yorumum “her yoruma cevap vermelimiyim, vermemelimiyim” e, karinca kararinca sunu demek isterdim:

    Derlerki:
    Monitörden veya TV den olusan görüntünün (ehli bilirki) daimi bir resim olmadigini, saniyenin icerisinde mesala 1258 MHz `den bahsedilir, o resmin saniyede 1258 defa yanip söndügünü ve bizlerde sabit bir resim varmis, duruyormus gibi zannederiz ( ki, herseyi biliyoruz, farkindayiz ya).
    Bundan dolyidir ki
    ” ALLAH ü TEALA HER AN SANDADIR, HER AN TECELLIDEDIR”in binlerce manalarindan birtaneside insanin heran yeniden varoldugundan, kainatta, bedenimizde ve bununla beraber akilimizin, duygularimizin vs. her an yeniden yaratildigindan, düsüncelerimizinde buna göre herdaim ayni kalmadigindan, elbetteki dün dedigimizi bugün degistiririz.
    Onun icin zamani gelir melegim, yazmama gerek yok dersin, zamani gelir, cevap gerkli dersin.
    Durum o anki tecelliye baglidir.

    Mevlam görelim neyler, neylerse güzel eyler…..demisler.

    Bunun icerisinde en önemlisi ise bizim YARADANA olan niyyetimizdir.

    Mevlam indindeki hakikatleri yine razi olacagi sekilde idrak edip yasamayi nasib eylesin.

    Bilmem anlatabildim mi ?!

    Selametle…

  28. bende eskiden yorumlara karşılık yazıyordum….bazen gerekiyor bazen gerekmiyor….sorulara mutlaka cevap yazıyorum..çünkü başka kişilerde o soruyu soracaksa cevabını altta görmeleri tarifi yapıp yapmamaları konusunda yardımcı olur…..(ne karışık cümleler kurdum böyle:)))

    neyse işte yorum çok olunca karşılık yazma zorlaşıyor:))

    ellerine sağlık..bu arada kumpir nefis..çok severim zaten…

Bir Cevap Yazın

