Alişke Çorbası

Yine bir hafta başı ve okullu okuluna çalışan işine başladı… Özellikle kış günleri çalışan biri olmadığım için şükrederim. Sabah erken saatlerde dışarı çıkmak her ne kadar zindelik verse de bütün gün dışarıda olmak o zindelikten kat kat fazla eziyet olurdu herhalde benim için. Bu biraz da alışkanlık ve şartlanmışlıkla ilgili sanırım. Kendimi bildim bileli çalışan biri olmayı hayal dahi etmedim.:) Eh rabbim de ona göre imkanlar lütfetti elhamdülillah.

Bu gün Tatar mutfağından nefis bir çorba paylaşacağım inşallah. Tatar mutfağı hamur işi hakimiyetinde olan bir mutfak. Bu güne kadar Tatar mutfağından denediğim her tadı çok sevdim. Alişke çorbası da benim sık yaptığım bir çorba. Doyurucu ve lezzetli olmasına rağmen yapımı da gayet kolay.

Çorbanın içindeki hamurlar daha küçük olmalı ama benimki biraz devasa olmuş.:)

Malzemeler:

  • 5-6 bardak tavuk suyu
  • 1 bardak kadar un
  • 1 yumurta
  • 1 orta boy patates
  • 1 küçük soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Karabiber, tuz
  • Sıvı yağ

Yapılışı:

  • Soğanı minik minik doğrayıp yakmadan pembeleştirin, salçasını katıp biraz kavurun.
  • Üzerine tavuk suyunu ilave edin ve minik küpler halinde doğradığınız patatesi ilave edin.
  • Çorba kaynarken un, tuz ve bir miktar suyu karıştırıp kek hamuru veya bulamaç kıvamlı bir hamur hazırlayın. Bu hamur kaşık kaşık çorbanın içine atılacak ve çabuk pişmesi için kıvamının akıcı olması gerek.
  • Kaynayan çorbaya çay kaşığı yardımıyla fındık büyüklüğünde parçalar atarak hamuru bitirin.
  • Hamurlar çabucak pişip çorbanın yüzüne çıkacaktır. Çorbanın tadına bakın ve pişmişse ocaktan bir kenara alın.
  • 1 yumurtayı iyice çırpın ve sıcak çorbanın içine incecik ip gibi akıtın. Yumurta bitince çorbayı şöyle bir karıştırıp ağını kapatın.
  • 5 dakika sonra baharatlarını katarak servis yapın.
8 thoughts on “Alişke Çorbası

  1. sevgili şükran ben çalışan biri olarak inan hele kışın sabahları kalkarken dahada bir zorlanıyorum .
    hele bu hafta güya 2,5 gün tatil yaptım nerede
    daha çok yoruldum evde
    her yanım dökülüyor ve bu sabah yorgun olarak haftaya başladım
    nasıl biter bu hafta bilmiyorum :((
    bende artık çalışmak istemiyorum…
    Çorbanda gercekten nefis olmuş ellerine sağlık
    not ettim denemek isterim
    sevgiler

  2. Çorbanın ismi çok değişik geldi. Tarife baktım da, çok besleyici ve lezzetli. Ellerine sağlık.

    Çalışma konusunda da, hani denir ya, Allah dağına göre kar verir diye. Ne güzel bak senin durumun da öyle olmuş. Kışın uyanıp işe gitmesi biraz zor oluyor hakikaten =) Sevgiler Lavantincim.

  3. Tam sevdiğim gibi!
    Ellerine sağlık canım.Hamurların boyutunu bence böyle çok daha güzel,dişe gelir 😉
    Cici cumalar diliyorum..

  4. Gerçekten tebrikler.Ayn annemin çorbası gibi görünüyor.Dediğiniz gibi biraz hamurlar küçük olabilirdi ama lolsun.Ben bile daha yapmadım bu çorbayı bir tatar olarak:)Ellerine sağlık.

  5. Rumma, inan ki en kolay kısmı orası, çook basıt bir karısım ve dökmesı de bir o kadar kolay.

    Sen yap, olmassa bana haber ver yardıma gleyım.:))

  6. lavantacım ne güzel etmişsin çalişmamakta.çalişan annelerın mutlu oldugunu sanmıyorum bir çalişan emeklisi olarak.çoktan çok harçanıyor azdan az önemlı olan mutluluk ve huzur.yok efendim sabahın köründe kalk koş işe koş eve birde çocuklar varsa hadi ayikla pirinçin taşını neymiş çalişiyorum kendi ayaklarımın ustunde duruyorum vs olmuyor çok zor çok.ALLAHA emanet ol

Bir Cevap Yazın

