Laz Böreği

Haftanın bu ikinci gününde, kısa bir aradan sonra geri dönmenin sevinciyle herkesi selamlıyorum. Kısa ayrılıklarda bile sevenler ve dostlar tarafından aranmak, sorulmak ne güzel…hatırımı soranlara teşekkür ediyorum.

Tarifim harika, süper, muhteşem bir tatlı börek olan laz böreği…ama öyle sıradan bir börek değil bu. Hiç tatmayanların baklavanın içinde muhallebi mı olur diye düşüneceğini sanıyorum ki, ben de ilk duyduğumda aynı şeyi düşündüm. Ama mutfakla ilgili bu tür her ön yargımda tatlar beni epey yanılttığından, sanırım artık işkembeye bal konacak dense bile bir bildikleri vardır diye düşüneceğim.:))

Laz böreğini İnternet’e araştırınca farklı tariflerle karşılaşmak mümkün. Ben daha önce de denediğimden az çok bir fikre sahiptim. Bazıları tereyağsız yapıyor ama bunun olayın özüne aykırı olduğunu düşünerek ben baklava gibi yaptım ve nefis bir şey oldu. Tek eksisi tazeyken yenmesi gereken bu böreği kalabalık değilseniz iki en fazla üç porsiyondan fazla hazırlamayın. Özellikle yapıldığı gün yenmesi makbul ama ikinci günü de yenebilir.

Muhallebisine vanilya konuyor ve isteyen limon kabuğu rendesi ekliyor. Ben sade vanilyalıyı tercih ediyorum ama tepsinin bir kenarına da limon kabuğu rendesi serperseniz iki çeşidin de tadına bakma imkanınız olur.

 Hamur malzemeleri:

  • 1 yumurta
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 kaşık sirke
  • Bir fiske tuz
  • Yeteri kadar un
  • Araları ve üzeri için 200 gr tereyağı
  • Açmak için bir kase nişasta

 Muhallebi malzemesi:

  • 1 lt. süt
  • Bir bardaktan 2 parmak eksik toz şeker( İsteğe göre artırabilirsiniz.)
  • 3 yumurta
  • 2 kaşık un
  • 1 vanilya

Yapılışı:

  • Önce muhallebiyi hazırlayıp soğumaya bırakın. Bunun için sürren yarım bardak ayırıp ocağa koyun ve kaynama aşamasına geldiğinde geride kalan yarım bardak süte iki kaşık unu katarak çıtpıp süte ekleyin.
  • Sürekli karıştırarak şekeri ilave edip muhallebi kıvama gelince ocaktan alıp vanilyayı katın.
  • Muhallebiniin ilk sıcaklığı çıkınca yumurtaları kırıp iyice çırpın ve gerisini zamana bırakın.
  • Hamur malzemelerini kullanarak yumuşak bir hamur yoğurun. Bu tür hamurları sert yoğurursanız nişastayla açarken hemen kuruyor ve açmak işkenceye dönebiliyor bu püf noktaya dikkat!
  • Tereyağını tavada kavurup rengi dönünce ocaktan alın.
  • Hamuru 10-15 dakika dinlendirip 20 beze hazırlayın.
  • Fırını 180-190 °ye açın.
  • Bir bezeyi tabak büyüklüğünde açıp bir kenara koyun ve ikinci bezeyi de açıp aralarına nişasta serperek ilk bezenin üzerine koyun ve ikisini birlikte nişasta yardınmıyla açın ve tepsininizin büyüklüğüne geldiğinde yağlanmamış tepsiye ilk katı serin. Ben 35 cm. çapında  yuvarlak bir  tepsi kullandım.
  • İlk on katı bu şekilde hazırlayın ve her kata yarım kaşık kadar kavrulmuş tereyağı gezdirin. En son kata gelecek yufkayı tepsiden biraz büyük açıın ki muhallebi döktüğünüzde muhallebi yufkanın içinde kalsın ve kenarlara taşmasın. Ayrıca tereyağının köpüklerini ara katlara gezdirmeye özen gösterin çünkü en üste köpüklü döktüğünüzde pişerken bu köpükler yanarak siyah çirkin bir görüntü oluşturuyor.
  • İlk on kattan sonra ılık muhallebiyi daha büyük açtığınız son yufkanın üzerine dökün ve eşit olarak yayın. Bu aşamada isterseniz bir bölüme limon kabuğu rendesi serpebilirsiniz.
  • Diğer katrarı da daha önceki gibi aralarına yağ serperek hazırlayın.
  • Sonra sabrınızı gözden geçirerek elinize keskin bir bıçak alın ve baklavaya nispeten daha büyük olacak şekilde dilimleyin. her seferinde bıçağı temiz bir bezle silerseniz kemesniz kolaylaşır. Bundan sonrası gerçekten sabır işi kolay gelsin…
  • En üste kalan tereyağını gezdirin ve eğer tereyağını katlara çok kullandıysanız biraz daha ileve etmelisiniz. Bu yüzden katlara yarım kaşık veya iki yufkada bir tereyağı gezdirmelisiniz.
  • Tepsiyi fırına verin 30-40 daika tamamen kızarana kadar pişirin.
  • Ilıyınca pudra şekeri serperek servis yapın. Bu böreği aç karnına yerseniz tepsinin kalanı tehlikeye girer o yüzden yarı aç yemenizi tavsiye ederim.
12 thoughts on “Laz Böreği

  1. Karadenizde bir lokantada ikram gelmişti.
    bende farkında olmadan baklava sanarak yemiştim bu böreği sonra baktım içinde fıstık,ceviz yok ,Bir öğrendim ki yediğim laz böreği ama güzeldi tadı..
    Ellerine sağlık..
    sevgiler

  2. Slm,harika gorunuyor cnm ellerine saglik.bir alo desende svindirsen beni. diyorum hani sen sevinclisin ya. onun icin

  3. bende hep denemek istiyorum…çoğu yerde içinde karabiberde var diye biliyorum…tatlı olmasına rağmen karabiber özelliğiymiş…ellerine sağlık nefis görünüyor..

  4. Biliyorum bu böreği ,genelde herkes tarafından sevilir karadenizlilerde ama ne yalan söyleyeyim ben sevemedim, hamur muhallebi ve şerbet ağır gelmişti bana
    Gerçi senin böreğinde şerbet yok bunu severim belki de ,ellerine sağlık, selamlar

  5. Bir Edirne’li olarak laz böregine bayilirim dogrusu 🙂 Limon kabugu koyma fikri güzel ins bir daha ki sefere deneycem 🙂
    Ellerine saglik cnm…
    Selam ve dua ile,hayirli Cumalar…

  6. Lavantin cim,
    Zor ama nefis bir börek olmuş. 10 adet hamur açmak gerekiyor, hamurlar ince mi oluyor? ellerine sağlık :))
    Hayırlı cumalar…

  7. Mine, bildigin baklava hamuru gibi. Bana zor gelmedi, tabi hamur yumusak olmali. Bu isin sirri mi bilmeme ama ben yumusak hamuru daha kolay actigim icin tavsiye ederim.

  8. Sa Sükran hanim,
    sitenizin sessiz takipcisi olarak ( bilhassa cuma yazilari icin) sizinle tanismak istemistim fakat bir türlü buna cesaret edemedim taaki efendimden destek gelene kadar. Elbetteki bu kadar takipcilerinizin arasinda bize cevap veyahut tanismak nasib olurmu onuda niyyetimi bilene havale ederek, gayenizde daim hakki gözetip veren olma temennisi ile Allah`a cc emanet olun.
    Sa
    not: önceki yorumsuz mail icin özür dilerim

  9. Vealeykümselam Ayber…isminiz hem hanim hem erkeklerin kullandigi bir isim oldugundan kusura bakmayin cinsiyetinizi bilemedim. Inanin bana benim icin gelen yorumlar oldukca degerli. Hemen hepisine cevap yazmaya gayret gösteriyor, hatta zamani gecmis ise e postayla gecikmis cevaplari gönderiyorum.

    Güzel temennininz icin cok tesekkür ediyorum.

    Selam ve dularimi gönderiyorum.

  10. Sa,
    kusuruma bakmayin Sükran hanim…..elbetteki hemcinsiniz oldugumu söylemem gerekti :((
    Heyecanima bagislayin ;))
    Mevlam muininiz olsun.
    Sa

  11. Aleykümselam Ayber…estagfrullah ortada bir kusur yok.

    Artik sesiz kalmayarak yorumlu takipcilerimden olmani dilerim.:)

    Sevgi ve selamlarimla…

  12. Çok görüyorum bende ve işin kötü yanı yakınlarımızdan da hep duydum ama tadamadım bir türlü.
    umarım birgün bende hem yemek adına hemde yapabilmek adına deneyeceğim.
    ellerinize sağlık..

Bir Cevap Yazın

