Islak Kurabiye (Yenilendi)

Güzel bir hafta başında tüm dostları Allah’ın selamıyla selamlıyorum. Muhabbete girerken muhatabımın hal ve hatır faslında “Hep aynı bildiğin gibi.” demesi beni biraz gıcık eder. Öyle ya aradan zaman geçmiş hayatında hiçbir değişiklik olmadı mı? Ne bileyim sokakta yürürken yaşlı bir Alman laf atmıştır, market kasasında bozukluk vermeye çalışınca tipik Alman hareketi olan baş sallama ve “cık cık” seslerine muhatap olmuşsundur, yine memleketten kimse aramamıştır da hep sen arıyorsundur canın sıkılmıştır, bir şeyler olmuştur kardeşim. Aç işte şu sohbeti…söyleyecek hiçbir şeyin yok mu? Hiç değilse “ Geçen gün kanalın birin de…” diye lafa başla sen, gerisi elbette gelir. Tv kanalları çöplüğe dönmüş, ahlak namus paramparça desen bile ooo bunun üzerine 2 saat muhabbet olur.

Canım sıkıldı sesli düşünmem yetmedi bunları bloğa mı yazıyorum ne? Olsun blog ya bazen dertleşiyoruz ucundan kıyısından. Genellikle toplumsal mevzular da oluyor bu serzenişlerim malum kova insanıyım ve “Çekilin dünyayı kurtarmaya geldim.”:)) Şaka bir yana son zamanlarda yine aklıma yer eden konu geçen cuma yazdığım cuma yazısında işlediğim tv. Arsızlığı ve ayarsızlığı konusu. Ama gerçekten bu durumda tepkisiz kalmanın nasıl bir şey olduğunu tahayyül bile edemiyorum. Zira insan “Bu gidiş neye varır, sonu ne olacak, yani toplumda ahlak haya kuralları topyekun bitti diyelim de sonrasında ne olur?” diye hiçbir soruya muhatap hissetmez mi kendini? Nasıl bir baba kız çocuğuyla oturup kim kimin karısı belli olmayan, gülünç olsun diye batı kanallarının izinden giden eksik akıl komedyenlerin belden aşağı vurduğu program müsveddelerini ve dizicikleri izleyebilir? Ne zamandır bizim toplumumuzda af edersiniz gaz çıkarmak gibi utanılası durumlar gülünç oldu? Bakmıyorum, ama denk geldiğinde inanın dünyanın bu halini görüp de depresyona girmemek için hemen kanal değiştiriyorum. “İstemeyen kanal değiştirsin!” aymazlığı da midemi bulandırıyor artık. Ben değiştiririm de, ya değiştirmeyen ana babanın evladı ne olacak? O ana baba zaten epey bir şeyleri kaybetmiş olmalı ki, evladını ateşten, hayasızlık çukurundan korumuyor. Ahh… balık baştan kokuyor, kokuyu alan yok muuuu?…

 Aaa ben yemek tarifi verecektim! Yani tatlı tarifi… Tarifim eski tadı yeni, şu an dolabımda beni bekliyor. Aslında şeker parenin kakaolusu olup da yeni isim verilerek ıslak kurabiye adını alan nefis bir tatlı. Tatlının yapılışında bir konudan bahsetmek istiyorum: Eğer daha şekerli ve yumuşak seviyorsanız tatlının şerbetini sıcak kurabiyelerin üzerine dökün ve çekmesini bekleyin. Yok benim gibi daha az şekerli vakur duruşlu kurabiye isterseniz sıcak kurabiyeleri çatalla şerbetin içine atıp 20-30 saniye bekletip çıkarın.


MALZEMELER:

  • 125 g tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1/2 bardak şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2 kaşık kakao
  • Yumusak bir kurabiye kivamina gelen kadar un

Şurubu için:

  • 1,5 bardak süt veya su
  • 1 bardak şeker
  • Üzeri için bir kase hindistan cevizi

YAPILIŞI:

  • Önce şeker ve süt bir iki tasimkaynatılır, soğumaya bırakılır.
  • Yumurta, şeker çırpılıp tereyağ eklenir ve iyice bir birine yedirilir.
  • Vanilya, kabartma tozu ve un ilavesiyle ele yapışmayan bir hamur yoğurulur.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlak şekil verilir 175° de 30 dakika pişirilir.
  • Fırından çıkan kurabiyeler şurubun içine atılıp 20-30 saniye bekletilip çıkarılır.
  • Ilınan kurabiyelerin altından tutulup üst tarafları tekrar şuruba batırılır ve  hindistan cevizine bulanır.
26 thoughts on “Islak Kurabiye (Yenilendi)

  1. merhaba. Bu kurabiyeye yuvarlak kunta kinte diyorlar. Bende çok severim bunu en kısa zamanda yapıp bloguma eklemeyi düşünüyordum. O zaman size link vereyim. Bir çeşitide orada saklı diyeyim :)Ellerinize sağlık.

  2. Teşekkürler Betül, yorumun ve ince hareketin için.Daha sık görüşmek dileği ile…

  3. Selamınızı aldım , gelip iade-i ziyarette bulunmak istedim.

    Hasta hasta motivasyon oldu yorumunuz bana ..:)

    Lavantin ismi hiç yabancı gelmedi blogspotta ziyaret etmiştim sanki bloğunuzu..

    Fotoğraflar yemekler herşey mükemmel ellerinize sağlık arkadaşlarım sayfama ekliyorum daha sık görüşebilmek dileğiyle..

    selam ve dua ile..

  4. Rica ederim Rumma… Sayfan gercekten övgüye deger.
    Evet haklisin daha önce blogspot da idim…
    Ben de seni ekledim ve insallah siki bir takipcin olacagim.
    Selametle…

  5. Merhaba Lavantin,

    Daha önce icliköfte tarifinizi birebir uygulamamistim ve güzel olmustu,simdide islak kurabiyenizi denemek istiyorum,kisacasi sizin sayfaniza abone oldum.:)Fakat bir sorum olacak Almanyada yasiyorum ve genelde Türk marketlerinden alisveris yapiyorum.Eger karamelli pudingi bulamazsam hangi cesit puding ile yapmami tavsiye edersiniz?(kakaolu,findikli,cilekli,vanilyali daima var).Daha önce bu kurabiyeden yemedigim icin hangisinin yakisacagini tam kestiremedim.Yardimci olurmusunuz?tesekkür ederim

  6. Merhaba Asli, cevap gecikti kusura bakma lütfen…
    Kakolu puding veya vanilyalikullanabilirsin.
    Ben de Almaya da yasiyorum…

    Muhabbetle…

  7. Tesekkür ederim,yarin alip yapmayi düsünüyorum.Resimde harika gözüküyorlar tadininda en az görüntüsü kadar harika olacagina eminim.Elinize ve emeginize saglik

  8. Merhaba Lavantin;

    Karamelli pudingi buldum ve tarifini denedim,gercekten güzel oluyor,herkese tavsiye ederim,pratik ve degisik bir tat,yiyenler de cok begendiler.Tarifini bizlerle paylastigin icin tesekkür ederim.

  9. merhaba ! ben tarife nekadar puding ve un girecek anlamadim yanilmiyorsam malzemede yazmiyor

  10. Yase, iyiki böyle bir soru sordunuz, yoksa tarif eksik olarak kalacakti. Dün gece biraz acelece yeniledim ve karisiklik olmus. Bu kurabiyeyi ilk yaptigimda ev de kakao cok azdi ve yerine bir paket kakaolu toz pudunig kullanmistim. Pudung yazsisi oradan kalmis. Ister unu azaltip istediginiz bir pudung cesidi kullanin, isterseniz yumusak bir hamur olana kadar un ilavesi yapin, zevkinize kalmis.

    Selamlar…

  11. diziler konusunda haklısın….bazısını izliyorum…çocukların uyumasını bekliyorum mesela….ama bu tek gözlü tv canavarı evden gitmedikçe daha çok tedbir alırız…..ne onla oluyor ne onsuz……

    bu arada bu kurabiyeri çok severim..çok yaparım….ve yiyenlerde çok sever..ellerine sağlık..

  12. Islak kurabiyeyi severim.Böyle mini mini,bol hindistan cevizli olunca ekstra lokumdur benim için.Enfes görünüyor 🙂
    Ellerine,gönlüne sağlık Lavantin’ciğim.Sevgi ve selamlarımla

  13. of nasılda güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık..Az önce ıslak kurabiye tariflerine bakarken bir blogda senin 2 sene önceki yorumunu okudum:)..defalarca denemene rağmen şerbetini çektiremediğinden bahsetmişsin.O reçeten acaba sıvıyağlı olan- Ninonun reçetesimiydi -yoksa farklımıydı..Ben henüz hiç denemediğim için sormak istedim..Bunda sorun yaşamadın herhalde..Eeee bi de tecrübenin de katkısı var dimi:) sevgiler..sevilay..

  14. servis dışı olduğunu unutmuşum:) neyse bekleyeceğim ondan sonra deneyeceğim…sevgiler..

  15. merhabalar sevgili sukran hanim bir suredir sayfanizi sessizce takip etmeye calisiyorum bilhassa cuma yazilarinizi buyuk bir zevkle okuyorum duygularimiza tercuman oldugunuz icin tesekkuru de borc bilirim ayrica.soyle bazi ortamlarda hepimiz sikayet edriz bir cogumuz ayiplariz bu dizileri ama onlarin yayinlandigi gunlerde hayat sanki felce ugrar.mesela benim uydu antenim calismadigi icin gelmek istemeyen akrabalarimizin oldugunu solesem durumun vehametini anlatmaya yetermi acaba?guzel yazi ve tariflerinizin devami dilegiyle hoscakalin leyla

  16. Leyla hanim demek ki, aileler bu konuda ziyadesince suclu. Aileler bu tür rezilliklerin cocuklarina kadar ulasmasina engel olabilir. Insallah daha duyarli bireyler oluruz.

    Sizi tanidigim icin mutlu oldum, lütfen güzel yorumlarinizi yazmaya devem edin.

  17. Sevilay, kimin tarifi bilmiyorum ama sorunun icine koydugum daha dogrusu koymak istemedigim toz sekerden oldugunu fark ettim. Simdi o sorunu yasamiyorum artik. B recete tam kivaminda, gönül rahatligiyla deneyebilirsini.

    SEvgiler canim…

  18. Canım, bunda pudra şekeri mi var ..Son yorumun biraz kafamı karıştırdı…

    Harika görünüyor ,ellerine sağlık..

    sevgiler

  19. Şeker olarak hamuruna pudra şekeri mi koymuştun yani Şükrancım ..yukarda pek belli olmuyo da..Rummadan sonra benim de kafam karıştı:) sevgiler ..sevilay..

  20. Sevilay, yok canim normal toz seker. Sanirim sekerin nasil oldugunu da yazmak gerek, benim hatam.

    Kolay gelsin…

  21. ah ah başıma gelen..sen tut lavantinin tarifini yapma başka tarif uygula..orjinali hani şu meşhuuuur olanını -sen tahmin etmişsindir…benim hatırıma zorla yeselerde geri kalanını geri dönüşüme atıp kurtardım ev halkını:))ya nasıl tatlı oldular anlatamam..aklıma geldikçe içim bayılıyo..yapanlar aman harika demişler,övmüşler- ama kendi sitelerinde yayınladıkları tariflerinde şekeri yarı yarıya azaltmışlar.(?) tabi bunu sonradan farkettim..neyse sıra seninkinde artık..bi olmasın artık yorumlarımdan çekeceğin var:))sağlıkla kal..sevgiler..sevilay

  22. Sevilay, sen uygula olmas ise yakam yapis arkadasim.:)) Bir de ben her yapisimda serbet icin kullandigim surubun hepsini tatlinin üzerine dökmüyorum. Serbetin icine batirip cikariyorum ve genellikle yarim bardak kadar serbet ertiyor. Bence tadi da degismiyor.

    Kolay gelsin bakalim…

  23. :))Canımcım bende batırdım bi 5 sn tuttum çıkardım .Kıvamı ve şekli süperdi..ah bi de tadı az olaydı..ama senin tarifin garanti gibi duruyor..yapınca paylaşırım artık..Bugün bi tarif uyguladım harika oldu..sen kesin biliyosundur da..nasıl sana iletebilirim acaba..denemeni çok isterim.. selametle kal..

Bir Cevap Yazın

