Alman Pastası

Tüm dostları selamların en güzeli ile selamlayorum… Blog yazmaya ilk başladığımda her gün güncellediğim bloğuma hafta da bir yemek koyuyor olmak beni utandırıyor ama hayatta değişmeyen çok az şey var. Şimdilik inşallah daha sık yeni tatlarla buluşuruz diye temenni ediyorum.

 İlk Alman pastasını nere de yediğimi hatırlamıyorum ama geçmişte bir zamanlar tattığımı biliyorum. Kimi tariflerde mayalı kimi tariflerde kabartma tozu kullanılıyor ve tahmini olarak Alman pastasının özelliğinin mayalı olması olduğunu düşünüyorum. Yoksa diğer pastalardan pek de bir farkı olmayacak. Gerçi ben de kabartma tozu kullandım ama ev ahalisinin tekrar yapmam konusundaki istekleri karşısında en kısa zamanda tekrar yapacağım ve inşallah bu kez mayalı yapmayı düşünüyorum. Sade, basit ve hoş bir tadı var. Ayrıca hazırlaması çok kolay olduğundan pasta krizi tutanların acilen ev deki malzemelerle yapabileceği bir seçenek.

Malzemeler: (kek için)

  • 2 yumurta
  • 1 çay bar. toz şeker
  • 1 çay bar. süt
  • 2,5 çay bar. elenmiş un
  • Yarım paket kabartma tozu

Muhallebisi için:

  • 2 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tereyağ
  • 1 paket vanilya

Yapılışı:

  • Kek için Fırını 170° ye açın.
  • Şeker ve yumurtayı kar gibi olana kadar çırpın, tabi beze gibi katılaşmasını beklemeyin.
  • Çırpılan malzemeye sütü ekleyin ve elenmiş un ve unun üzerine kabartma tozunu dökerek iyice karıştırın.
  • Hamuru istediğiniz bir kalıba dökerek üstü kızarana kadar pişmek üzere fırına koyun.
  • Muhallebi için yumurta ve tereyağı hariç bütün malzemeleri karıştırıp kısık ateş de koyulaşana kadar pişirip ocaktan alınca yumurta ve tereyağını ekleyip çırpın.
  • Pişen kekin ve muhallebinin tamamen soğumasını bekleyin ve kekin kenarlarından keskin bir bıçak yardımıyla 1cm. içe girecek şekilde kesin. Bıçakla tamamen kesmeyin eğri olabilir. Sadece ipin orantılı kesmesi için kekin etrafına çizik atmış olacaksınız.
  • Daha sonra bu çizige temiz ve sağlam bir ip geçirerek yavaşça kendinize doğru çekinve keki ortadan ikiye bölün.
  • Dikkatlive üst parçayı kaldırın.
  • Orta kata soğuk muhallebiyi yayın ve kasilen parçayı tekrar üste yerleştirin.
  • Bir kaç saat buzdolabında beklettikten sonra üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.
10 thoughts on “Alman Pastası

  1. Es-Selam..
    Kremalı kahve eşliğide gidebilecek en güzel tatlardan biridir benim için Alman pastası.Çok güzel görünüyor,afiyet,bereket,muhabbet olsun.
    Sevgi ile

  2. Ellerine sağlık, hiç üzülme haftada bir tarif koyuyorum diye ben de çok sık koyamıyorum ama napalım hayat meşgalesi, haftada bir de olsa ben senin tariflerini çok özel ve güzel buluyorum önemli olan da bu bence, sevgiler…

  3. acikcasi Alman pastasini pek sevmem ama her zamanki gibi resmin istah aciyor,gozlere bayram.Yapsam mi diye icimden geciyor hatta:)

  4. Esselamu aleykum canım kardeşim,
    yeniden bloga geçmen beni çok şaşırttı.Anlaşılan sitede çok rahat değil;
    Ben de hiç taşınmak istemezdim ama mecbur kaldım,çünkü wordpress de ki resimlerim ya hiç açılmıyor veya geç açılıyordu.Aynı zorluğu ben de yaşıyorum.Ve bu yönde duyumlar alıyorum.Problemi gidermek için elimden gelen her şeyi yaptım ama değişen bir şey olmadı 😦 Bu yüzden de blogspot a geçmeye karar kıldım ama taşınmak çok zor; çok zamanımı alıyor.Hala bitiremedim.Giden zamanıma acıyorum.Rabbim günah yazmasın{amin}.
    Taşınma işi yüzünden pek kimseye de uğrayamıyorum.

    Senin de yeni sayfan hayırlı ve problemsiz olur inş.Teman da çok güzelmiş.Sağlıkla ve hayırla kullan.Sevgilerimle

  5. Sevgili Şükran,bende senin gibi sitenin ne olduğunu görünce,blogun en iyi yer olduğuna karar kıldım.3 senedir blog yazıyorum ve sadece bana ayrılan alanın yüzde 10 unu kullanmışım.yani 27 yıl daha blog yazabilirim 🙂
    Ablamında dediği gibi şablon çok güzel.Güle güle kullan canım…

  6. Hayırlı günler, tariflerinizi büyük bir beğeni ile takip ediyorum. Bu tarifiniz ile yaptığım pastayı da müsadenizle kendi bloğumda yayınladım. Ama tarif için link verdim.

  7. evet çok lezzetli görünüyor ama aranızda deneyip yapan yok galiba..:( neyse ben deniyorum bakalım nasıl olacak 🙂

Bir Cevap Yazın

