Kızarmış Kabak Piyazı

Dünkü tarihi referandumun sonucu beklentilerimiz dahilinde gerçekleşti. Ben Türkiye de mevcut olan sağlıktan hukuka bir çok sistemin kör topal ilerlediğini düşünen biriyim. Yasaların bir çok eksiklik ve adaletsizlik barındırdığı da hepimizin malumu. Hal böyle olunca bu devam edemeyecek bir düzen idi ve çok şükür iyiye doğru büyük bir adım atıldı. İnşallah bundan sonrası herkes için hayırlı olur ki, olacak inşallah.

Facebook icat oldu blogculuk bozuldu.:) Artık paylaşımlar face üzerinden yapılıyor ve bloglar geri plana itildi. Bu benim şahsi kanaatim ama, görünen köye kılavuza ne hacet? Neyse bunlar yarı şaka yarı cidde latife, biz gelelim güncellenmeyen bloğumun son tarifine: Tarifim annemin hemen her kabak kızartması yaptığında kabağın bir kısmıyla yaptığı kabak piyazı. Ben bayıla bayıla yiyorum ve eminim siz de çok seveceksiniz. Kahvaltılarda bile tercih edilebilecek lezzetli ve kolay bir seçenek. Annem den farklı olarak resimlediğim piyaza haşlanmış buğday eklemiştim. Yani içine farklı malzemeler de katabilmeniz mümkün.

 

 Malzemeler:

  • İstediğiniz kadar kabak
  • Kızartmak için zeytinyağı
  • Piyaz için taze soğan, maydanoz, isteye göre kuru soğan
  • Bir avuç haşlanmış buğday ( Bu malzeme isteye göre ekleniyor, dediğim gibi annem koymazdı.)
  • Limon
  • Pul biber ve tuz

Yapılışı:

  • Kabakları halka veya yarım ay şeklinde doğrayıp zeytinyağında bildiğiniz gibi kızartı.
  • Yağı süzülen kabakları kıyılan piyaz malzemesiyle harmanlayıp diğer malzemeleri ekleyin.

Afiyet olsun…

16 thoughts on “Kızarmış Kabak Piyazı

  1. Dün bizim icinde bir hayli yogun bir gündü hem referandum hem basketbol maci derken gözümüzü tv den ayimadik bir türlü,sonucun Türkiye icin hayirlara vesile olmasini diliyorum, insallah her sey cok cok iyi olur…
    Salata nefis görünüyor zira kizartmayi sadece yogurtla tüketenlerdim salata türünde tüketmek güzel bir alternatif olacak benim icin en kisa zamanda deneyecegim,ellerine saglik…

  2. Şükürler olsun Rabbime hayırlı ve aydınlık günlere doğru gidiyoruz, inşallah bu süreç hızlanır.. Rabbim hakkımızda hayırlısını versin herşeyin.

    Salata pek leziz görünüyor, ellerine sağlık canım.

  3. Çılgınsın kızım sen.Sayende Rabia beni öldürecek. Sende her gördüğümü istiyorum diye.Neyse geçmiş bayramınız mübarek olsun.Eminim ekimde kulakların bol bol çınlayacak.Şehr-i Bursa’dan sevgiler.

  4. SA lavantin,
    ozlemisim sayfani. tam benlik bir tarif.son donemde kabagi firinda kizartiyorum nasilsa, mutlaka denerim.
    sevgiler

  5. İlk defa sni sayfanda şahid oldum böyle bir güzelliğe denemek gerek. Benim gibi gıda alerjisi(bugday ve türevleri) olan biri için çok güzel bir çeşit.

  6. Rana zaten ben de annem den baskasinda görmedim. Ayrica bu piyazi kizarmis patates kullanark da yapabilirsin.

    Afiyet olsun…

  7. Sagol cigdem’cigim…cilgin olan ben degilim, annem.:)) Hem bu kolay Rabia sana kizmaz merek atme sen.:)

    Belki bir gün benim elimden yersin.

    Hayirli vakitler…

  8. Sagol Mine… Herkes ayni seyi yazmis ama haklari var. Cok hafif ve lezzetli bir piyaz.

    hayirli cumalar…

  9. Insallah Papatya insallah… Tahir büyük Körükcü Hoca ( Büyük bir muhabbet duyarim kendisine..) Sohbetlerinde ” Güzel bir gün görecegiz insallah !” der. Mübaregin bu sözü benim icin hep ümit vari olmustur.

    Hayirli cumalar…

  10. Hepimiz icin heyecanli ve hos bir gün oldu. Sonu hayirla biter insallah.

    Hayirli cumalar Seval…

  11. Çok harika bir blog.. Ben de blogumda Antep yemeklerine yer vermeye çalışyorum. Eee ne de olsa Antep ten gelme bir kökenimiz var.. Lavantin Antep yemeklerini tanıtan harika bir blog.. TEBRİKLER…

  12. Merhaba!
    Bu tarifinizi denedim ve cok begendim. Sizin blogunuza baglanti vererek kendi blogumda da yayinladim. Cok tesekkurler! Ellerinize saglik!

Bir Cevap Yazın

