Oruçluyum Mutluyum Huzurluyum Diyen Kaç Kişiyiz? :) Lorlu Kurabiye

Başlık facebook tan çok hoşuma gittiği için kullanmak istedim. Ben kendi adıma rahatlıkla “Oruçluyum,  mutluyum, huzurluyum.” diyorum ya siz?

Ramazan olunca iki insanın birbirine ramazan tebriğinden sonra ilk sorusu: “Ramazanla aran nasıl?” gibi sorular oluyor. Rabbim verdiği zorluğa kolaylık yaratmaz mı? Elbette yaratır…hem de biz layık olmasak bile. Mübarek oruç sabrıyla birlikte günlerimizi şereflendirdi. Facebook ta paylaşılan şu cümle çok hoşuma gitti:  Oruçluyum, mutluyum, huzurluyum! Gerçekten de midelerimiz, tüm bedenimiz rahatladı. Tabi bu rahatlığı  zikir, tefekkür, ve sabırla – özellikle gıybet  gibi bir belaya karşı-  süslemek gerek.

 Ramazan da ne kadar kurabiye yapıyorsunuz bilmiyorum ama bu kurabiyeler insanın rüyasına girer. Peykek benzeri olan lorlu kurabiye, özellikle tazeyken kıtır bir kurabiye tabakasının içinde pişmiş tatlı lor tadıyla bir taneyle yetinilmeyecek kadar lezzetli.

Malzemeler:

  • 100 gr oda ısısında tereyağı
  • 100 gr. sıvıyağ
  • Yarım bardak yoğurt
  • 400 gr. un
  • Üzerine serpmek için pudra şekeri

İç harcı için:

  • 250 gr. tuysuy lor
  • 250 gr. toz şeker

Yapılışı:

  • İç harcın malzemelerini karıştırıp şekerin erimesi için bir gece buz dolabında bekletin. ( Ben bekletmeden de yapıyorum.)
  • Fırını 190° derecede ısıtın.
  • Hamur malzemelerini kullanarak kurabiye hamurunu yoğurun.
  • Hamurdan ceviz kadar parçalar koparıp tezgah üzerinde merdane ile açıp inceltin ve ortasına bir tatlı kaşığı kadar lorlu harçtan koyup büzüştürerek kapatın.  Hamuru açarken dikkat edin çok ince olmasın ki, lor konunca patlamasın.
  • Ek yeri üste kalacak şekilde tepsiye dizin.
  • Sıcak fırında hafif pembeleşene kadar pişirin. Ilıyınca üzerine pudra şekeri dökerek servis yapın.
7 thoughts on “Oruçluyum Mutluyum Huzurluyum Diyen Kaç Kişiyiz? :) Lorlu Kurabiye

  1. Lavantin hanım, kurabiyelerinizi denemek istiyorum. Kabartma tozu konmuyor mu? Kaç kurabiye çıkıyor? Başarılar

  2. Lezzetmarifet, ne mutlu böyle diyebilene…
    Muhabbetle…

    Hande hanim, bu hamurla kac kurabiye cikiyor tam olarak bilemiyorum. Kurabiye hamurunda kabartma tozu kullanilmiyor. Baska soracaklariniz olursa seve seve yanitlarim.

    Hayirli iftarlar…

  3. Canım,
    benim bildiğim lorlu kurabiyelerde, lor hamurun içine katılıyordu, seninkiler çok değişik ve güzel olmuş, ellerine sağlık…
    Hayırlı iftarlar…
    Oruçluyum, mutluyum, huzurluyum ve sağlıklıyım…

  4. Lavantincim Ramazan’ın mübarek olsun. Yeni siten de hayırlı uğurlu olsun (sanırım daha evvel tebrik etmemiştim). Bir hayli gecikmiş bir kutlama oldu ama malum, sağlığımla uğraşmaktan dolayı buralarda değildim.

    Bu yıl oruçla ilgili yorum yapamayacağım, çünkü tutamıyorum. Doktor yasakladı. İnş şifaya kavuşunca artık. Dualarını bekliyorum. Allah’a emanet.

  5. Sevdim bende bu sözleri:)
    Burada(ingiltere)kaldığım yerde yabancı arkadaşlarla beraberiz ramazan başladığından beri her birinin sorusu nasıl,zor mu,uzun süre aç kalıyorsun mutlu musun gibi sorular ve her birini emi bir şekilde evet diye cevablayabilmek çok güzel!
    Çünkü hakikaten Ramazan başka birşey Allah insana fazlasıyla yardımcı oluyor ve bunu hissettiğin zaman inancınla aranda daha farklı bir bağ oluyor..
    Umarım Rabbim başka insanlarada bunu hissettirsin ve böyle düşünenler çoğalsın..
    Selamlar..

    Küçük bir not:Türkiyeye döndüğüm gibi deneyeceğim bu kurabiyeyi ve hemen yazacağım merak ettim ve de özledim mutfakta çalışmayı:)

Bir Cevap Yazın

