Pangasus Kavurması

 Allah’ın selamı layık olan herkesin üzerine olsun… Güzel bir günün sabahındayız. Bu gece mübarek berat kandili. Sesimin ulaştığı bütün Müslümanların kandili mübarek olsun.

Havaların sıcaklığından rahatsız olurken yine Almanya’nın boğucu ve kapalı havasıyla baş başa kaldık. Aslında çok kötü sayılmaz çünkü mübarek ramazan kapıda ve sıcaklığın düşmesi bu açıdan sevindirici. Bir taraftan Allah’tan gelen baş tacı derken, diğer tarafta da istemişken hazineleri bol olandan en iyisini istemek dua yaparken veya dilekte bulunurken azla yetinmemek gerek diyorum. İstediğimizin hiçbir zafiyeti eksikliği yok. İsteyin isteyebildiğiniz kadar… Yeter ki kul olduğumuzu ve istediğimizin de bizi halk eden olduğunu idrak edelim.

 Orta derecede balık sevenlerdenim. Her balık etini severek yemiyorum. Özellikle yağlı balıkları severim. Eşim sık sık dondurulmuş balık çeşitlerinden alır ve genellikle somon haricinde beğendiğim de yok. Geçen yıllarda tevafuk bir balık aldık ve o zamandan beri başka balık almıyorum. Pangasyus denen bu balığı ister kızartma, ister kavurma, isterse fırında yapın her haliyle güzel. Hatta unlu ve yumurtalı kızartınca tavuk etine çok benzetiyorum. Türkiye’de satılıp satılmadığını bilmiyorum ama Avrupa da kolaylıkla bulunan bir balık. Balıklardan hiç anlamam ve pangasyus hakkında ne kadar araştırma yaptıysam Türkçe ismi hakkında kesin sonuca ulaşamadım. Dil balığı diyen var, kedi balığı veya köpek balığının bir türü diyen var. O dediklerinin aldığım dondurulmuş balıkla ne kadar ilgisi var onu da bilmiyorum.

 

Malzemeler:

  • 500 gr. Pangasyus fileto
  • 1 baş kuru soğan
  • 2-3 tane yeşil biber
  • 1-2 tane patates
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz, karabiber
  • Zeytinyağı

Yapılışı:

  • Balığın buzunu çözdürdükten sonra 2 parmak eninde doğrayın.
  • Patatesi de küçük küçük doğrayıp soğan ve sarımsağı ince kıyın. Biberleri de ortama uydurun.
  • İki tane tava hazırlayın ve tavanın birinde biberleri az yağda soldurup bir kenara alın ve yerine patatesleri koyup pişmeye bırakın.
  • Diğer tavaya biraz zeytinyağı ve kıyılmış soğanı koyup soğan yumuşayana kadar kavurun.
  • Soğan kavrulunca sarımsak ve balığı ilave edip balıklar hafiften kızarana kadar kavramaya devam edin. Rengi değişip pişince diğer tarafta pişen patatesle ve daha önce kızaran biberle karıştırıp baharatlandırın. Balığı pişip pişmediğini tadarak kontrol edin.

Servisi ekmekle yapabileceğiniz gibi pilavla  da servis edebilirsiniz. Tek şartı güzel bir salata…

23 thoughts on “Pangasus Kavurması

  1. Sarımsağın girdiği her balık bence ayrı bir güzel oluyo,çocukluğumdan aklımda kalmış.Bu tarifte oldukça değişik ve güzel görünüyo elinize sağlık

  2. Canim bende sıkça yaparim bu balıgı,gerçekten çok lezzetli turkçe adini kedi baligi olarak biliyorum bende,ne kadar dogru orasini bilemem : )
    ellerine saglik tarifin çok lezzetli gorunuyor,baligi hersekliyle yerim herhalde,kizartma,bugulama simdi birde kavurma eklenecek bu seçeneklere 😉

    Berat Kandilin hayirli,nurlu,bereketli olsun insaAllah,
    selametle kal…

  3. canım benim güzel lezzetini paylaştığın için çok teşekkürler,ellerine sağlık…….
    Berat kandilin mübarek olsun Allah beraat edenlerden eylesin….amin
    sevgiler….

  4. Lavantinciğim,
    gecen hayrlara vesile olsun, ibadetlerini Mevlam kabul buyursun, dualarımız arşı alâda buluşsun inşallah.Beratını alanlardan olalım inşallah.amin.

  5. Estagfurullah canim niye yanlis anlayayimki 🙂
    bu ekmegi Kirsehirli komsum yapar devamli,onda yedigimde çok hosuma giderdi,hiç tarifini almadim ama biliyordumki mayali hamurdan yapiliyor,sormadanda yapabilirim havalarindaydim bir turlu tutturamadim tabiki,sonunda sormaya karar verdim 😀 bu sekilde anlatti bende uyguladim canim…
    Marasta lokantalarda bende yedim ama isminin Kubban ekmek oldugunu bilmiyordum,hangi yoreye ait oldugunuda bilmiyorum inanki gulum…

  6. Lavantin cim,

    Balık tarifi oldukça pratik ve güzel, ellerine sağlık canım. Salatasız bir balık ben de düşünemiyorum:) Sevgilerimle…
    Not; Sana kandil mesajı gönderdiğimi sanıyordum 😦 geçmiş kandilin mübarek olsun, Ramazan ı şerifi en güzel geçirmek nasip olsun inş.Sevgiler…

  7. prenses, tadi da olsa da yesek merak etme. Bulabilirsen denemeni tavsiye ederim.

    Muhabbetle…

    Sagol Rumma…

    Insallah almisizdir Rana…güzel dilegin icin sagolasin.

    Tesekkürler Muhterem…cevaplar gecikti ama gecmis kandilin mübarek olsun.

  8. Tesekkür ederim Utku”nun annesi…tuhaf bir hitap ama bir an Rabia arkadasim sandim ama o siz diye hitap etmezdi.

    Sevgiler…

    Mihriban kavurmasi cok güzel tavsiyemdir… Kedi baligi olarak da okudum köpek baligi olarak da…ben en iyisi pangasyus dedim.:)

    Selametle…

    Tesekkür ederim Lezzet marifetten yazan arkadasim, kusura bakma ismini bilmiyorum.(

    Selametle…

    Jibek, ne güzel beratini alanlardan olmak…insallah cümle Muhammet ümmeti cicin bu dileklerimiz.

    Sevgi ve selamlar…

  9. Sevgili Mihriban, kendi kendime havalar girmistim de ben yaptim diye ondan….:)) Ama gercekten asama asama deneme yanilma yoluyla sayfamda olan ekmegi yapmistim. Tamamlamam epey zaman almisti. Demek bu asamalari benden cook önce yapan olmus.:))

    Sevgiler…

    Mine’cigim, tesekkürler…rica ederim canim, önemli degil senin de hem gecmis kandilin mübarek olsun hem gelecek Ramazanin bereketli olsun.

    Sevgiler…

  10. Merhaba tatlım.Haklısın söylediklerin için ama benim ağır bir teknoloji özürlü olduğumu unutma lütfen.Nasıl ekleyeceğimi bilmiyorum.Yardım edersen düzeltirim.Şehr-i Bursa’dan sevgiler…

  11. Canim benim,zaten blog arkadaslarimin tariflerinden denediklerimi ismiyle yayimliyorum, kimseye boyle bir haksizlik yapmak istemem,yapmamda 😉

    benimde bir tarifim var ayva helvasi diye,ayva tatlisi yapayim derken basina bir çok sey gelen bu tarif sonunda helva olarak meydana çikti,bende kendimce degisik bir tarif buldum diye sevinmistim,herkes tarafindan çokta begenilmisti,ama arastirmalarim sonunda daha onceden tarif nette yayinlanmisti bile 🙂
    iste boyle canim…

  12. Selamlar sevgili Lavantin,

    Tariflerinizi en kısa zamanda deneyeceğim. Gıpta ettim ellerinize
    sağlık. Bu arada birşeyi de çok merak ettim yemek tariflerine eklediğiniz tüm fotoğraflar
    sizin mi? En az aşçılığınız kadar fotoğrafçılığınıza da hayran kaldım şayet sizinse hepsi.

    Size ekte bir link yolluyorum bu linkte bu tarifte verdiğiniz balığı
    bulmak mümkün etinin niye o kadar güzel olduğunuda anlaşılıyor tabi meğer etçil bir
    balıkmış ve bir köpek balığı türü imiş. Tabi siz belkide geçen süre içinde bu bilgilere
    ulaşmışsınızdır. Yine de bu bilgiyi size nakletmeyi çok istedim.

    Sevgi ve selamlar;

  13. Sevgili Aybüke, pangasius konusunda o bilgilere ben de ulastim ama yeniyor mu yenmi yor mu dini acidan saglikli bilgim yok. Zaten artik alma imkanim da yok, vatanima cok sükür döndüm ve burada sanirim yok.

    Resimlerin hepsi bana ait…blog yazmaya baslayinca yemek resmi konusunun ilgimi cektigini fark ettim ve bu ilgiyi degerlendirmeye calisiyorum. Senin gibi begenen okuyucularim olunca da ayrica mutlu oluyorum.

    Sevgi ve selamlarimla…

  14. Sizin yemek fotoğraflarınızdan sonra bende bir kaç tabak çekeyim dedim ancak sizinkiler kadar güzel olmadı. İşin sırrı nedir acaba paylaşır mısınız. Ben fotoğraf konusuna da epey bir ilgiliyim de…

  15. Aybüke, fotograf cekmenin püf noktasini hic düsünmedim. Sadece hep oldugu gibi yapabildigimin en güzelini yapmak, elimden geleni sonuna kadar zorlamak gibi bir tabiyatim var. Tabi eldeki imkanlar dahilinde. Insallah sen daha da güzellerini cekersin.

    Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

