Bulgurlu Kabak Dolması

Tüm dostları selamların en güzeliyle selamlıyorum.  Hz. Hamzaların öldüğünü sananlar, büyük yanılgıdasınız. Dün sabaha karşı İHH genel başkanı  Bülent Yıldırım Ağabeyimiz dinleyenlere  merhamet timsali ecdadı, demir bilekli sahabe efendilerimizi anımsattı.  Konuşmasındaki hakkaniyet, vakar ve iman ateşiyle dünyaya gerçek Müslümanın nasıl olacağını gösterdi.  Peygamber şefkatli ağabeyimizden ve yanındakilerden rabbim razı olsun. Helal olsun size kardeşler, mücahitler helal olsun!..  Ben artık yeni Osmanlıyı görebiliyorum…  Ne şehitlerimizin kanı boşa döküldü,  ne de çekilen zahmet karşılıksız.  Rabbimin katındaki değeri bir kenara, o aslan yürekliler dünya da söylenmeyenin söylenmesine, seslerin ilk kez bu şekilde yükselmesine sebep oldular. Anlamakta güçlük çekseler de kimi satılmış beyinlerin dışında, Türk insanı sağcısıyla solcusuyla, açığı ve kapalısıyla, her düşünceden, her görüşten insanıyla gerektiğinde tek yumruk olarak karşılık verecek kapasiteye sahiptir. Zaten kendi kanından olanı satan cibilliyetsizler de inşallah tez zamanda içimizden ayıklanır. Kalbinde imanı olan her yürekle omuz omuza yürüyeceğiz inşallah. Adalet ve merhametin yeşerdiği her insan dini dili ne olursa olsun, insan vasfını taşıyor. İnsanlıktan nasip alamayanların nasıl olduğunu da elhamdülillah rabbim tüm dünyaya gösterdi. Dindaş olmadığı halde “İnsanlık!” diyen herkesi de gönülden tebrik ediyorum. Bu vesileyle dünya da İslam’a olan ilgi ve sempatinin arttığını da yakın çevremiz den müşahede ediyoruz.

Buradan TV. Net’i de canı yürekten kutluyorum…  kimse ilgi göstermeden önce normal yayını dışında bu rezilliği gündemde tuttuğu ve yaptığı adalet taraflı yayınlar için…

Doğal olarak girizgah gündemle alakalı. Eğer iki çift kelam edip de bunu duyurma imkanına sahipsek, olaylar karşısında üç maymunu oynamak bize yakışmaz. Nitekim sayfam yemek sayfası olsa da canımın yandığı, gönlümün coştuğu zamanları buraya yazmaz isem iki yüzlülük etmiş olurum. Tabi yanan bir yüreğim varsa…

 Bulgurlu kabak dolması, Antep’in, memleketimin lezzetlerinden. Firikle yapmak için gösterdiğim tüm çabalar sonuçsuz kalınca sadece bulgurlu yaptım ama firiklisi de nefis olur. Altı aydır firik bulmak için bilmem kaç yere sipariş verdim, Türk ve Arap bakkallarını didik didik ettim yok! Vuslat inşallah yakın bir dostumun izine gitmesiyle gelecek.

 Malzemeler:

  • 5-6 tane sakız kabağı
  • 100 gr. Yağlı kıyma
  • Her kabak için 1 yemek kaşığı bulgur
  • 1 baş kuru soğan
  • 7-8 diş sarımsak
  • 1 kaşık karışık salça
  • Kıymanın yağına göre biraz tereyağı veya zeytinyağı
  • Karabiber, tuz
  • Limon tuzu

Yapılışı:

  • Kabakları yatay olarak ortadan ikiye kesin.
  • Kestiğiniz kabakların içini tatlı kaşığıyla oyun ve içlerine tuz karabiber karışımı sürün.
  • Diğer taraf da iç harcını bilindik usulle hazırlayın.
  • Oyduğunuz kabaklara harcı doldurun ve kestiğiniz domates dilimleri veya kapak olacak başka bir malzemeyle kapatın.
  • Tencereye bir kabağın dibi diğerinin ağzını örtecek şekilde dizin.
  • Üzerine ihtiyaca göre biraz yağ ilave edin ve kabakların 1 parmak altında kalacak şekilde tuzlu su koyun.
  • Kabakları ocağa alıp kaynayana kadar harlı ateş de kaynadıktan sonra üzerine cam bir tabak kapatarak kısık ateş de pişmeye bırakın.
  • Yaklaşık yarım saat sonra sulandırdığınız ekşiyi de tencereye ilave edip 5-10 dakika daha kısık ateş de pişirin ve tencereyi ocaktan alın.
  • 10 dakika dinlendirip dolmayı servis tabağına çıkarın.

Ev ekmeği ve ayranla afiyetle yiyin.

15 thoughts on “Bulgurlu Kabak Dolması

  1. Merhabalar..
    Uzun zamandır sayfanızı takip ediyorum,maşallah barekallah..
    Öyle duru , öyle içten yazıyorsunuz ki..
    Sunumlarınız da en az duygularınız kadar hoş. .

    Daha önce de birkaç defa yazmıştım,erinmemiş sorulamı içtenlikte cevaplamıştınız..

    2-3 gün önce nasip oldu biz de bloglandık,hayırlara vesile olur,sizler gibi tatlı yüreklerle kaynaştırır inşaAllah..

    İlk mesajımı size yazıyorum.. 🙂

    Ellerinize , emeğinize , yüreğinize sağlık . .

  2. Tv net gibi, Habertürk’de en baştan itibaren sürekli canlı yayında gündemi korudu. Ben tv net çekmediği için haber türk izledim sürekli.

    Çok şükür döndüler ve artık biliyoruz ki daha iyi şeyler olacak biiznillah.

    Rabbim gidenlerden razı olsun, ölenlere rahmet eylesin.
    **

    Dolma da pek nefis görünüyor, ellerine sağlık..

  3. Ne diyebilirm ki?
    O kadar hoşuma gitmiştiki sizden aldığım yorum birde sayfanızda gördüğüm bu yazı daha bir perçinledi sevincimi.
    Ve ben inanıyorum ki siz yüreğiniz yandığı için kelimelerinizle bunu açık ve net ifade edebildiniz bu sebeple endişelenmeyin kesinlikle samimi duruşunuza fazlasıyla vakıf olabildiğimi belitmek isterim..

    Ve yemek blogu olmak meselinde aklımdan geçenleri çokte güzle ifade edebilmişsiniz.Yemek blogu isek dünyadan kopuk değiliz bilakis dünya ile olan bağımızın da göstergesidir yaptıklarımız.Bu sebeple dünyaya sadece yenilen içilen eğlenilenden değilde ne oluyor ve çevremizde birileri yada dünyanın diğer ucunda birileri bizle aynı yada yakın standatlarda mı diye derte debilmekte belkide hemde baya olarak en çokta bizim elimizde olmalı!
    neyse sözü uzattım sözcükleriniz için önce Allah sonra biz razıyız..

  4. Kelebek kardasim, aramiza ve sayfama hosgeldin, sefalar getirdin. G,nül yanindakinde degil aklen yanindakinde olandan tat aliyor. Insallah sik sik görüsürüz.
    Sevgiler…

    Amiiiin Prenses, amin…

  5. Serap, benimkilere mars dinletiyorum, onlarda birkac gün ev de taranvayda, sokakta mars söyleyip geziyorlar. Bir de Almanlar anlasalr ne güzel olacak.:))

    Sevgiler…

    Zeynep, beni en cok ne mutlu ediyor biliyor musun?…hic tanimadigim insanlarin bana degerlerimle ilgili yazdiklari yorumlar… Ayni derdin insalnlarinin kalbi ayni zamanlarad cosuyor, birlikte agliyor.

    Sevgi ve muhabbetlerimi gönderiyorum…

  6. Ellerine saglik olsun sevgili Lavantin,
    memleketlerimiz komsu ama ben hiç bulgurla dolma yemedim daha once :)en kisa zamanda deneyecegim insaAllah,

    Bir sorum olacakti,bildigim kadariyla Almanyada yasiyorsun,Almanyaya ait olan Aldi ve Lidl magazalari boykot ediliyordu iki sene once cumartesi gunu yapilan hasilatlarini israile yardim olarak gonderiyorlar diye,bunun hakkinda bilgin varmi?

    sevgiyle kal…

  7. Tesekkür ederim Mihriban…

    Ben Aldi ve Lidl ile ilgili o boykotlardan önce bazi duyumlar almistim ve o dönemde de tekrar gündeme gelince aslinin olduguna kanaat getirdim. Bu benim sahsi fikrimdir ama 2 yildir cok sükür kapilarindan bile girmedim. Bu saye de ivir zivira harcadagimiz miktarda epey bir azaldi. Bir tasla iki kus misali.

    Yani bilgilerim senin bildiginden öte degil malesef. Hatta sen de yeni birseyler duyarsan bana da haber edersen sevinirim.

    Hayirli vakitler…

  8. Sevgili Lavantin,
    duygularını ne güzel ifade etmiş, hislerimize tercüman olmuşsun; Allah razı olsun.
    Tvnet’i bizde izliyoruz.Verdikleri haberlere güveniyoruz.Ama beni ziyadesiyle üzen bir konu var ki bu da televizyon dünyasına adım atan hemen her kanalın bünyesine bulaşıcı bir virüs gibi müptela olan İslami değerleri bir kenara atan, parayı ön plana çıkaran reklamlar.Bu sebepten şimdilerde hilal tv de dahil hiç bir kanalı ben yanlarında yokken açıp çocuklarımı televizyon başında bırakıp yanlarından ayrılamıyorum.
    Allah onlarıda bizleri de ıslah etsin,hatalardan dönmeyi nasip etsin{amin}.
    Keşke her şey şu nefis kabak dolman kadar güzel olsaydı…
    Sevgilerimle hayırlı geceler…

  9. Canimmm, simdi de sen dugularima tercüman oldun.:) Yumurcak tv. nin reklamlarini dahi cocuklarima izletmemek icin gayert sarfediyorum. Barbiler, sacma sapan arabalar, oyuncaklar vs… O reklamlar benim bile beynimi bir kac dakikada allak bullak ediyor. Hos sadece reklamlar mi? Cocuk kanallarindan önce benim izleyerek sectigim bazi cizgi filmlerin disinda onlarin basinda bile birakamiyorum. En azindan ki benim icin en fecisi, Avrupa ve özellikle Amerikan kültürünün empoze edilmesi. O insanlarin cocuk filmlerine bile tahammülüm yok, bu bati hayrani nesil o cocuk filmlerini izleye izleye anasini atasini begenmez hale geldi.

    Muhabbetle…

  10. Çok doğru söylüyorsun,aynen katılıyorum,

    Elhamdulillah evde çizgi film neredeyse hiç izlenmiyor,izleme çağında ki oğlum için en güzel ve zevk aldığı şey kitap okumak,çizgi filmlerden yıldı,izin verdiklerimi de izlemiyor.

    Ama sınırlı sürede bilgisayarda oyun oynuyor,

    Rabbim hepsini de hayırlı evlatlar eylesin(amin),sevgilerimle…

  11. Canımın içi güzel arkadaşım.Ellerine sağlık.Frigi sana nasıl ulaştırabiliriz bir düşünelim.Allaha emanet ol.Şehr-i Bursa’dan sevgiler..

  12. selamun aleykum:)

    avrupada yasayipta,avrupali olamayan din kardesim.biraz once o guzel mesajinizi okudum.cok tesekkur ediyorum.sitenizi bir suredir takip ediyorum,ama ozellikle uzak kalmaya calisiyorum:)))yemekleriniz oyle guzelki,inanin agzimin suyu akiyor.canimi cekmesinden korkuyorum.cunku yemek yapamiyorum bu aralar.insALLAH ilerki aylarda midemin bulantisi gecipte,istahimin acildigi zamanlarda daha SIKI takip edecem insALLAH.

    goruntusu kadar lezzetide guzeldir bundan eminim:)yorum birakmak icin ozellikle bu yemegi sectim:))cok severim dolmalari.antep yemklerini,dogumun yemeklerini,ic anadoluda dogmus biri olarak hep gipta ederek bakarim.umarim birgun oralarida gezmek nasip olur.

    cenem coktur benim.:)))rahmana emanet olun.hayirli huzurlu gunler diliyorum.

  13. Vealyküm selaaam… “analayamazsin” desen de anladigim arkadasim.:) Insallah en kisa zamanda emanetini kucagina alirsin ve tekrar mutfak maceralarin baslar. Ben ilk aylarda mutfagin önünden burnumu kapatip gecerdim.:)

    Bulgurlu dolmalar en az pirincliler kadar güzel oluyor. Insallah kismet olur ve gidip yerinde tadarsin bu lezzetleri…

    Sevgi ve selamlar…

Bir Cevap Yazın

