Enginar Dolması

 Haftadan haftaya tarif vermek hoş olmasa da bu  geçici bir dönem olduğundan kendimi sıkmıyorum.  Vakitsiz kalmadan vakit nimetinin kıymetini daha iyi bilmeliyiz demek ki.

Bu dolmayı seneler önce İzmirli bir arkadaşta yemiştim. O benimkinden farklı olarak bilindik kuş üzümlü fıstıklı dolma harcıyla hazırlamıştı. Yemeği bir İzmirliyle bir Anteplinin yapması elbette farklı olacaktır. Ben klasik Antep dolma harcının içine nane, yenibahar ve tarçın ilavesiyle hazırladım. Çok severek yedim. Yedim çünkü evdekiler yemesini zor bularak yemek istemedi. Ancak enginarın kokusuyla yaprakların üzerindeki pirinç tanelerini sıyırarak yemek gerçekten çok nefisti. Göbeğinin tadını da saymıyorum…

Ekleme: Arkadaşlar, meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmeye çalışan biri olarak açıklama yapmak zorunda hissettim. Enginar dolması yeni değil.  Daha önceden yapmıştım…

Malzemeler:

  • 4 tane büyük enginar
  • 1 – 1,5 bardak kadar pirinç
  • 1 büyük soğan
  • 5-6 diş sarımsak
  • 1 kaşık karışık salça
  • Yarım bardaktan az zeytinyağı
  • 1 kaşık limon tuzu
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı tarçın ve bir çay kaşığı yenibahar
  • Karabiber, tuz

Yapılışı:

  • Enginarların dış yapraklarını bir kat soyun, sapını kesin ve içindeki yaprakları temizleyin. Ortasındaki tüyleri bir kaşık yardımıyla çıkarıp limon suyu sıkarak bir kenara alın.
  • Pirinci yıkayıp limon tuzu hariç diğer malzemelerle bilindik usulle dolma harcını hazırlayın.
  • Dolma harcını önce enginarın içine doldurun. Daha sonra her yaprağın arasına bir miktar harç koyun ve  her yaprağın içine harç konmuş olsun.
  • Enginarı elinizle biraz sıkıştırın ve dik olarak tencereye dizin.
  • Üzerine enginarların yarısına gelecek   şekilde limon tuzlu ve tuzlu suyla doldurun.
  • Üzerine biraz daha zeytinyağı gezdirin ev ateşe koyun. Kaynayana kadar harlı ateşte kaynadıktan sonra kısık ısıda ağzı kapalı pişirin.
Enginar Dolması” üzerine 14 yorum

  1. mevsimler çok şaşırdı değilmi arkadaşım bende geçen hafta gördüm pazarda enginarı halbuki çıkmazısna daha çok var…
    bu haliyle hiç yapmadım…yemedimde..bende kuşüzünlü değilde acılı salçalı baharatlı dolma sevdiğim için bende yapsam aynı senin gibi izmirlilerin izniyle değiştiririm:)) ellerine sağlık arkadaşım…

  2. slm çok değişik bir tarif tabi bizim buralar için malatyada enginar yeni yeni tüketilmeye başladı ellerinize sağlık

  3. engınarı cok severım ama bende bu sekılde yemekte zorlanıyorum:)çok özlemişim sayfanı:)ellerine sağlık antep usulü enginar nefisss:))))

  4. evet İzmirliler aslında tüm ege için enginar vazgeçilmezdir…
    yerken çok zevk alırlar …
    sizde güzel yapmışsınız eminim lezzetide öyledir ..
    enginar çok ta sağlıklıdırözellikle karaciğer için ..
    elinize sağlık.
    sevgilerle.

  5. Merhaba arkadasim,
    Nasilsin, uzun zamandir haberlesemedik. Bizim telasimiz cokca idi, simdiden sonra biraz duruluruz belki:)
    Enginar deyince, Egede buyumus biri olarak soz sahibi hissettim kendimi. Hmm, nefistir, ellerine saglik, pek de guzel olmus.
    Sevgilerle

  6. Sevgili Lavantin,
    Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, çok da severim enginarı; bahçemizde yetiştiği için şanslıyım ama mayıs haziran ayını beklemek zorundayım,sen konserve mi aldın yoksa dondurucudan mı çıkardın? Enginarı dondurucuya atmıştım ama sonuçtan çok memnun kalmadım, renkleri kararmıştı.Ben enginarı düdüklü tencerede yapıyorum, lokum gibi oluyor:)Sevgilerimle…

  7. Canım yine harika bir tarif ellerine sağlık, çok faydalı , karaciğer dostu bir sebze malum, bol bol tüketmek gerek..

    sevgiler

  8. ****
    bu ayki YE ETKİNLİKLERİ ev sahibesi benim..Davet yemekleri konulu etkinliğime katılımını mutlaka bekliyorum….

  9. Sevgili lavantin annem küçükken yemeğini çok yapardı.bizde çiğ olarak yapraklarının diplerini kemirmeye bayılırdık:)malesef buralarda bulmak imkansız:(
    harika bir görüntüsü var ellerine sağlık.benim bütün tariflerimi çalan bir sitede peynir anlatımına rastladım.Yine sana insaflı davranmış fotoğraflarını almamış.haberin olsun dedim canım…selametle kal…

    http://www.cekirdeksanat.com/index.php/tag/peynir-yapimi/

  10. of of of cok güzel görünüyo ellerınıze saglık.bende yapıyorum bu dolmayı bır bucuk yıldır yanı evlendığımden berı,kıbrısa gelınce öğrendim.benim memlektte k.maras ta bilinmez pek.cok güzel ve saglıkllı bı sebze.ben enginar dolmasına sarımsak koymuyorum,kıyma koyuyorum tavsıye ederım cok daha lezzetlı oluyo

Bir Cevap Yazın

