Acılı ve Nişastalı Tavuk Kızartması

  Bol karlı bir hafta başında tüm takipçilerimi Allah’ın selamıyla selamlıyorum…  Eskisi gibi blogumu yenileyemesem de – bu geçici bir dönem- düşe kalka devem ediyorum. İnşallah takipçilerim beni anlayışla karşılanıyordur.

Yemeğimiz nefis bir tavuk yemeği. Hani malum olan bazı yerlerde satılır ve tadını ben hariç bir çok insanın bildiği tavuk kızartması vardır. Sırrını kimse bilmez vs… Tabi sırrını çözdüm diyemem tadına hiç bakmadım çok şükür. En başta o tür yerleri sevmiyorum ve kullanılan malzemenin helalliğinden emin değilim.

Tarif araştırmalar sonucunda ulaşılarak, geliştirilmiş bir tavuk kızartması. Birkaç yıldır yapmıyordum, zaten kızartma yemeklerini az yapıyorum. Geçenlerde değişikli olsun diye yaptım. Eşim ve çocukların halleri çok komikti. Ertesi güne tekrar istediler ve artık sürekli o tavuktan yapmam için baskı yapar oldular. Hele çocuklar, daha önce tavuğu yemek istemeyecek kadar da nankörlük yapıyorlardı. Oğlumun dediğine göre üç öğün olsa yermiş…

Malzemeler:

  • Yarım  tavuk (Parçalanmış  kemiklerinden ayrılmış veya az kemikli. )
  • 1 yumurta
  • 2 kaşık un
  • 2 kaşık nişasta
  • Yarım çay bardağı su
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Tuz, karabiber
  • Acı toz kırmızı biber
  • 2 kaşık tavuğu batırmak için un
  • Kızartmak için yağ

Yapılışı:

  • Un, nişasta, su ve baharatları karıştırıp üzerine yumurtayı kırın ve çırpın.
  • 2 kaşık unu palstik torbaya koyun ve tavuk parçalarını ikli üçlü parçalar olarak torbaya atıp sallayın. Un etlerin heryerine yapışsın.
  • Tavuk parçalarını fazla ununu silkeleyerek torbadan alıp hazırladığınız karışıma batırın ve oradan çıkarı orta ısılı yağa atın.
  • Kemikli parçaları daha düşük ısıda pişirip çıkarmadan ısıyı yükseltinki kıtır olsun.
  • Bütün tavukları aynı şekilde hazırlayıp salatayla ve ayranla servis yapın.

Asitli içecekleri aklınızdan bile geçirmeyin artık herkes ne kadar sağlıksız ve zararlı olduğunu biliyor.

10 thoughts on “Acılı ve Nişastalı Tavuk Kızartması

  1. Bu tarz tavuklar benim de çok hoşuma gidiyor ve gerçekten ben de 3 öğün yiyebilirim 🙂 birkaç denemem olmuştu ama inşallah bu acılı tavuğu da deneyeyim ilk tavuk aldığımızda, biz de çok sık almayız da.
    Ellerine sağlık Lavantin, fotoğraflar da şahane hep olduğu gibi 🙂

  2. Sevgili lavantin,

    Çok güzel ve değişik bir tarif, ellerine sağlık. Hazır tavuk hemen hemen hiç almıyoruz, köy tavuğu da her zaman bulmak mümkün değil, böyle olunca tavuklu tarifleri nerdeyse unuttum diyebilirim.Ama ilk fırsatta senin tarifi denemek isterim.Muhabbetle…

  3. hemen listeme kaydediyorum…
    (artık pratik yemekler için benim de bir listem var:)
    beceriksiz olsam da yılmak yok;bir gün hepsini yapacağım:))
    öğrenciler için de kolay ve lezzetliye benziyor,selemetle..

  4. Görüntüsü ne kadar güzel olduğunu anlatıyor zaten.Ellerin dert görmesin canım.Sanki biraz çıtır çıtır olur gibi geldi bana öyle mi?

  5. Gerçekten güzel bir reçete..dün denedim ve memnun kaldım.nişastalı karışım sayesinde dışı kabuk gibi oluyor,bu şekilde tavuğun suyunu kaybetmesini ve pişerken kurumasını engelliyor.Yalnız ben tavukları tuzlu ve şekerli salamura suyunda 4 saat kadar bekletip sonra suyunu süzüp senin reçetini uyguladım.Salamura, tavuğun daha sulu sulu olmasını sağlıyor.denemek istersen 1lt. su için 50 gram tuz ve 30 gram şeker kullan.bu da benden:) selametle kal..sevilay..
    Şükrancım sana tarif atacaktım- tam yazdım elektrikler kesildi.:))ama aklımda..

Bir Cevap Yazın

