Fırında Biber Dolması

 Takip edenlerin uzun süre kapuska görmek istemeyeceklerini tahmin ederek yeni tarif yayınlamaya karar verdim.:) Bu uzun aranın sebebi biraz rahatsız olmam ve vakit bulamamdan dolayı yoksa blogu bırakmış filan değilim. 

Yemeğimiz blog arkadaşlarımda görüp denediğim fırında biber dolması. Yemekleri anlatırken biraz mübalağa yapıyormuşum gibi geliyor bana   ama aslında öyle değil tabi.  Bir şeyi güzel bulduğumda onu söylemek gerekir diye düşünürüm. Arkadaşlarımızın, çocuklarımızın ve çevremizdeki başka insanların,  yaptıkları ahlaki güzel hareketlerin hoş olduğu vurgusu yapılırsa, onları bu konuda teşvik etmiş oluruz. Yemekleri de bu konuda teşvik edemediğimize göre ben de bu lezzetleri anlatmakla bu işi çözüyorum. Rabbım bize nimeti vermiş,  akıl fikir, yapacak  sıhhat, kabiliyet de vermiş ve ortaya güzel şeyler çıkmış, neden anlatmayalım ki?

Yani anladınız dolma çok güzel olmuş. Bir şey  de ancak bu kadar dolaylı anlatılır.:)) Bu güne kadar yediğim en güzel dolma. Bu dolmayı bu kadar lezzetli yapan nedir diye çok düşündüm ama diğer dolmalardan tek farkı fırınlanması. Sanıyorum fırında olmasından dolayı çok yavaş pişmesi ve biberin haşlanmak yerine kızararak pişmesi. Bu kadar farklı olacağını aklıma getirmemiştim ama bundan sonra normal dolmayı yapmak istemem herhalde. Yine canım istedi yarın yapsam mı acaba? 

Malzemeler:

  • 10 tane dolmalık biber
  • Her biber için ortalama iki yemek kaşığı pirinç ( Biberlerin büyüklüğüne göre ayarlayın, benimkiler öksüz doyuran cinstendi:)
  • 1 büyük soğan
  • 5-6 diş sarımsak
  • 1-2 yemek kaşığı karışık salça
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 çay kaşığı yeni bahar
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 yemek kaşığı limon tuzu
  • 1 bardaktan eksik zeytinyağı
  • Tuz

Yapılışı:

  • Bildiğiniz usulle dolma harcını hazırlayın. Zeytinyağının birazını üzerine gezdirmek için ayırın, limon tuzunu da harcına koymayın suyuna konacak.
  • Biberlerinizi doldurup kenarları yüksek bir fırın kabına yerleştirin.
  • Limon tuzunu biraz suyla eritin ve dolmaların üzerine dökeceğiniz suya karıştırın. Üzerine biberlerin yarısına gelecek kadar su koyun.
  • Fırını önceden 180° de ısıtılmış fırında pişirin.

Dikkat edin biberlerin kabuklarından yanıp siyahlaşan bölümleri yemeyin! İnancımıza göre, ayrıca sağlık açısından sakıncalıdır.

22 thoughts on “Fırında Biber Dolması

  1. Merhaba Sevgili Lavantin,
    Biber dolmasını (hele de Antep usulü bol salçalı olursa) çok severim. Ellerinize sağlık. Yalnız yanmış biber inancımız için neden sakıncalı onu anlayamadım. Bilmediğim bir kural var galiba. Açıklayabilirseniz sevinirim. Sevgiler.

  2. Bir sorum daha vardı, unutmuşum:) Antep’te biber tohumlarının dolma harcına doğrandığını öğrenmiştim. Bir de harcın doldurulmadan önce az bir suyla pişirildiğini-şişirildiğini. Siz de böyle mi yapıyorsunuz?

  3. Sevgili Aslihan, bildigim duydugum kadar zanik öeyleri yemek mekruh hatta haram diyenlerde var. Ihtiyaten hep dikkat ediyorum. Zaten saglik acisindan da kansorejen biliyorsundur…

    Antep de zeytinyagli dolmanin harci kavrularak hayirlanir bu asamada su da konur. Biberin tohumlari yemeklede kullanilmiyor ama tohumlarin bulundugu etli bölüm tohumlari ayiklandiktan sonra salca da da baska yerlerde de kullaniliyor. Tabi bu bir gelenek degil israf etmemek adina yapiliyor.

    Sevgilerle…

  4. Canım harika görünüyor dolmalar ben denemedim ama kardeşim çok güzel yapar kulakları çınlasın..:)

    ellerine sağlık , hayırlı huzurlu bir hafta diliyorum senin için..

    sevgiler

  5. Yanık yemenin kanserojen olduğunu biliyordum ama mekruh ya da haram diye hiç duymamıştım. Şaşırdım açıkçası. Hatta bir söz vardır “yanık yiyen okur” derler. Eskiden beri bu sözün hep yemeğin-pastanın yanan kısımlarını çocuklara zorla yedirmek için söylendiğini düşünmüşümdür 🙂 Eğer öyleyse azami dikkat etmekte fayda var tabi ki.
    Ben Antep usulü zeytinyağlıyı yaptığımda biberin tohumları da ayıklanmadan doğranacak zannıyla doğramıştım 🙂 Ama süper de olmuştu doğrusu. Zaten tarifi Antepli yapraksarma Zeynep Ablamdan almıştım (yapraksarma.blogcu.com). Bize farklı gelen bu dolma, bizim yaptığımızdan daha lezzetliydi. Antep yemekleri bol salçalı oldukları için gerçekten çok güzel oluyorlar. Biz zeytinyağlıyı hiç salçasız yapardık 🙂 Eklememde bir sdakınca var mı bilmiyorum ama linki de şu (uygun değilse okuyunca silin isterseniz)
    http://urfatutkunu.blogcu.com/antep-dolmasi-yapraksarma-dan/6740058

  6. Cevabınız için teşekkür eden bir yorum yollamıştım ama basmamla kaybolması bir oldu. Nasıl oldu anlamadım. kaybolan yorumları görebiliyorsanız ne âlâ. Yok değilse burada tekrar teşekkür etmiş olayım inş 🙂

  7. Ellerine sağlık… Çok hoş görünüyor. Bende denemek isterim ama fırında ağzı kapaklı mı açık mı pişiyor onu merak ettim 🙂

  8. Sevgili Lavantin, çok geçmiş olsun, inşallah herşey yolundadır.

    Fırında dolma için teşekkürler, birgün ben de denerim inşallah.

    Sevgiler..

  9. ellerinize sağlık, fırınlanan tüm yemeklerde ayrı bir lezzet oluyor zaten
    Ama kapuska da güzeldi, ben denedim sarımsaklı üzerine de pul biber gayet lezzetli oldu, yalnız limon tuzunu atmayı unutmuşum , o da bi dahaki sefere inş. 🙂

  10. Dolmanin firinlanmisiniz bende cok severim.Mis gibi bir kokusu olur ve lezzeti daha bir guzel gelir bana.Ellerinize saglik.
    Sevgiler,
    Sefa

  11. Tesekkür ederim Rumma… Denmemissin ama tadini biliyorsun, bir ara denersin sen de…

    Sevgiler, selamlar´canim.

    Tesekkür ederim Nuray…

    Aslihan, nreden duydugumu hatirlamiyorum ama yanik yemenin sakincasi zaten var.

    Elbette link vermende sakinca yok, daha iyi bakariz biz de… Antep dolmasi dedigin gibi bol salca, sarimsak, muhtesem olur dogrusu, bak canim istedi.:)))

    Muhabbetle…

  12. Fatma, önemli ve benim atladigim bir konuyu sormussun canim. Agzini önce kattim ve hafif pismeye baslayana kadar kapali kalid. daha sonra ctim ve kizattim.

    Naile, yeme de yaninda yat dersem anlarsin. Nefis bir dolma. Aile boyu hastalandik ama cok sükür gecti.

    Tesekkür ederim canim…

  13. Ümmühan, afiyet olsun, begendigine sevindim. Limin tuzu olmazsa eksik olu, limonla idare etseydin.:))

    Selametle…

    Tesekkür ederim Sefa… Benim ilk denememdi ama artik diger dolmalri begenmeyecegim galiba.

    Hayirli vakitler…

  14. Sevgili Lavantin,
    Yağlı kifteyi beğenin için teşekkürler. Allah kabul etsin. Hakkını helal et oruçlu oruçlu canını çektirdik. Ama Ümmühan değil Aslıhan 🙂

  15. Aslihan sen den önce Ümmühana yazdim za da senden sobnra yazacaktim, kafam karismis.:))

    Olsun canim köfte yapmadigim birsey degilki. Zaten 4´5 gün önce yeyip de doyamayan kizim isteyip duruyor.:)
    Sevgiler…

  16. Selamun aleyküm Lavantin,
    açıkçası ben de hiç duymadım yanık yememe mevzuunu ama bunu da öğrenmiş olduk, ne hikmetler var içinde kim bilir, kanserojen olduğunun belirlenmesi sadece biri olabilir..

    Yemekler fırınlanınca gerçekten daha lezzetli oluyor. ah bir de eski tip mahalle fırınlarına şöyle toprak çömlek-güveç içerisinde göndersek yemeklerimizi orada odun ateşinde pişseler de yesek ne güzel olur değil mi, ama nerede şimdi büyük şehirlerde öyle..Hele yurt dışında hiç böyle bir şans olduğuunu sanmıyorum. Evimizdeki fırınlar da bana suni geliyor, modern yaşamın tüm dayatmalarından teker teker soğuyorum.. Bir köye yerleşmek isteğim her gün daha da kabarıyor.. Allah ne nasib eder bakalım..

    Ellerin dert görmesin Lavantin gözlere şenlik bir fotoğraf sunmuşsun bize, yiyenlere afiyetler olmuştur, şifa olsun..

    Selametle efendim hoşçakalın..

  17. Selamün aleyküm kardeşim,
    Öncelikle söylemeliyim çok ilginç bir tarif.Dolmayı fırında pişirmek hiç aklıma gelmemişti.Denemek lazım..
    Birde yanıkla ilgili haram demek yanlış olur fakat Peygamber efendimiz
    yenmesini uygun görmemiş.Buda yıllar sonra anlaşılmış ki kanserojen etki yapıyor.Elbet her emri,her yasağında sayısız hikmetler gizli.Allah’a emanet ol bacım…

  18. Once kapakli sonra kapagini cikarip pisirin diye not dusermisiniz tarife ya,benim hic aklima gelmedi boyle birsey yapmak,pirinclerim kitir kitir ,yorumlara bir bakiyim boyle birseyle karsilasan varmi dedim ,cevabimi aldim ama benim icin cok gec artik,simdi aluminyum folyo kapadim, bakalim birseye benziycekmi.

  19. Şükrancım birkaç gün önce tarifini kendi damak tadımıza uyacak şekilde hafif değişiklik yaparak denedim..nasıl güzel kokulu,nasıl albenili oluyorlar gerçektende ..sonuç: ben de bundan sonra bu şekilde yapıcam artık biber dolmasını.teşekkür ederim senin de ellerine sağlık..etlisini denedin mi? sevgiler.sevilay

Bir Cevap Yazın

