Antep'in Sarımsak Kebabı

  Gelelim fasulyenin faydalarınaaa… Yok aslında konu fasulye değil elbette resimden malum olduğu üzere.  Taslaktaki resimle uğraştıktan sonra şimdi sıra tarifinde demek istedim ama benden başka kimse de anlamdı elbet.:)

Antep de bilenler bilir her şeyden ekmek arası dürüm yapıldığı gibi hürmetli atalarım her sebzeden, hatta  sebzeyi de geçin meyveden kebap yapmış ve Antep mutfağının günümüze en zengin mutfaklardan biri olarak gelmesine katkıda bulunmuş.  Yenidünya kebabı, keme( Bir mantar türü) kebabı, patlıcan kebabı, sebze kebabı, sarımsak ve soğan kebabı bunlardan adı en çok duyulanlar…

 Türk bakkallarının bizim gibilere acıyarak taze sarımsağı buralara getirmesiyle hasretini çektiğim bazı tatlarda kavuşmuş oldum.:)  Bu arada hala şivediz yapacak kadar kalın sarımsaklar gelmiyor belki sesimi duyan birileri olur.

Sarımsak kebabı baharda sarımsakların baş verdiği kısa bir dönem de yapılabilen bir kebap. Kuru sarımsaktan denemedim ve de deneyeni görmedim. Kanaatimce daha ağır olacaktır. Sarımsak sevenlerin beğeneceği sevmeyenlerin de yanından geçmemesi gereken bir kebap ( Onlar diğer kebapları denesinler…)

  Malzemeleri:

  • 8-10 baş taze sarımsak başı
  • 400 gr. orta yağlı kıyma
  • Tuz, karabiber
  • Varsa bir mangal ve kömür yoksa bir fırın tepsisi ve onun girebileceği bir fırın.:)

Yapılışı:

  • Sarımsak başlarını yıkayın, başındaki püsküllerini hafiften oyarak çıkartın ve üst katlarındaki kabuğu soyun. Dikkat edin kabuklar sarımsak dişleri görünecek kadar derin soyulmasın, kabuk pişmesine yardım edecek.
  • Sarımsakları ortadan dikey olarak resimdeki gibi ikiye yarın ama tam koparmayın.
  • Kıyma ve baharatları karıştırıp yoğurun.
  • Kıymadan aldığınız parçaları sarımsakların yarıklarına koyup kıymalı tarafı üste gelecek şekilde tepsiye dizin.
  • Malzemenin üzerine yarım bardak kadar su gezdirip üzerini folyo veya başka bir tepsiyle kapatıp 200 ° de ısınmış fırına koyun. 30. 40 dak. sonra kapağını açıp bakın, sarımsaklar yumuşamışsa kapağını açıp üstünü kızartın.

Serviste ayran ve kübban ya da açma ekmek yani Antep de evlerde yapılan ev ekmeği …

16 thoughts on “Antep'in Sarımsak Kebabı

  1. Canım anlamaz olur muyum? bilmezmiyim o resimler nasıl uğraştırır:((
    bir sürü tarifim resmim var ama bana bir editör gerek:)
    bu kebabı hiç yemedim.Ama kesin çok severdim.
    Evet anteplilerin dürümleri meşhurdur.Benim ortanca oğlan Antep doğumlu ve dürüme bayılıyor.Bazen”iyi ki Antep’liyim”diyor:))
    Ellerin kolların dert görmesin canım benim,hayırlarla kal…

  2. Kendi bloğumda bir taşınma yaşıyordum ve nihayet bu taşınma işini tamamladım elh. Taşınma esnasında bazı siteleri de şablonuma ekledim, birisi sizinki 🙂 Bu nedenle son yazımda sayfanıza link verdim. sevgiler.

  3. soğasn kebabı olurda sarmısak kebabı neden olmasın yalnız o büyüklükte sarmısağı nereden bulacağım ellerine sağlık arkadaşım

  4. ilk defa sevgili arkadaşım hemşehrin nailenin sitesinde görmüştüm.Çok nefis görünüyor.Tabi mangalda tadı daha bir başka olur.Ellerine sağlık…

  5. İnanın herşeyi kebaba bulaştıran toprağımın insanını seviyorum:)
    Bu sene memleket topraklarını gezerken midemizde gönlümüzde bayram etti açıkçası.
    O yüzden çok iyi yapmışlar böyel güzel tatları bize bırakmışlar.
    ellerinize sağlık oralardan bunlarıda yapmaya çalışıyorsunuz ya daha fazla ellerine sağlık lafzını hakediyorsunuz.

  6. Soganin kebabini yapiyorum ama,sarimsak kebabini ilk defa duydum,
    eminimki guzel olmustur,
    ellerinize saglik olsun sevgili lavantin,
    sevgiyle kalin…

  7. Kayseriliyim ama Urfada dogmus buyumus gibide kebaba düskünlügüm var her cesidini bayilarak yiyebilirim gercekten.Sarimsaklisini ise duymustum ama ne deneme nede tatma firsatim olmamisti su Türk bakkallarini birde ben kolacan edeyim bakalim bu sarimsaktan bulabilecekmiyim ama bulursamda bu benim icin inan bu lezzeti tatmak icinde firsat olacak paylasimin icin tesekkürler,ellerine saglik…
    Su soguk kis günlerinden sicacik sevgiler…

  8. Ya senin blogunu takip etmekten vazgeçeceğim, ya da rejimden. İkisi birlikte olmuyor)) Şakası bir yana bu tarifinde harika. Dün akşam yemekte senin tarifinle hazırladığım tandır vardı. Süper oldu tabiki.Galiba yarınki menüde belli oldu. Sevgiler,

  9. Lavantin’ciğim, sarımsak kebabı, belki de kısa bir dönemde yapılabildiğinden çok fazla rağbet görmüyor ama bende birkaç yıl önce merak edip özellikle yemiştim. Benim için soğan kebabı ve patlıcan kebabını geçemez ama sarımsak sevenler deneyip tadarsa fikirleri farklı olabilir tabi 🙂

    sevgiler..

  10. Canım harika görünüyor da fırında tadı olur mu bunun bana közde harika olur gibi geliyo..:)

    ama denenmesi gereken bir lezzet gerçekten ellerine sağlık..

    Hayırlı cumalar

  11. kardeşim ben antebi ve yemeklerini çok severim.soğan kebabını tatmıştım.sarımsağıda bütün olarak başka birşey karıştırmadan yapılan turşusunu yemiştim hala tadı damağımdadır. ellerine sağlık

Bir Cevap Yazın

