Nefis Ispanaklı Börek

 Antep’ de öyle tepsi tepsi incecik yufkalı börekler pek yapılmaz. Hamur işlerimiz daha çok fırınlarda hazırlanırdı ve bizler hazıra konardık… Benim yufkalı börek tecrübem evliliğimden sonra başlamıştır. Sanırım bu yüzden olacak ki, hem lezzetli, hem kolay,  pratik isterim böreği.   Yani ana tarifim olacak ve beni utandırmayacak.

Çok düşünmüşümdür evde  açılan yumuşacık börekler nasıl oluuur? Şu köylerdeki maharetli hanımların açtığı koca tepsilerdeki nefis börekler… Bilmiyorum naslı yapıyorlar, havasından mı suyundan mı? Bir sürüde tarif denedim ama sonuç hep fiyasko oldu. Aslında hamur işine ne kadar çok yağ koyarsan o kadar lezzetli olur bilirim ama bu işin normal ölçüde yağ kullanılarak yapılanı yok mu? Haa bilen varsa rica ediyorum paylaşsın, benim gibi börek cahilleriyle.

Bir arkadaşla  börek konusunu   konuşurken o bahsetti bu börekten ve gittiği bir davette yeyip  tarifini almış. Hemen denedim. Bu güne kadar yediğim en lezzetli börek hamuru. ( Milföy, talaş böreği tarzı börekler ayrı bir kategori onları kastetmiyorum.) Hamuru diyorum çünkü iç malzemesi haricinde hamuru kıtır kıtır ağızda dağılıyordu.

Hala ümitliyim ama yumuşak hamurlu – kastım hazır yufka börekleri gibi yumuşak olanlar- böreklerin var olduğu ve bir gün benim de becereceğim konusunda.:))

  Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 çay bar. yoğurt
  • 1 çay bar. Sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un

İç malzemesi:

  • 400-500 gr. doğranmış ıspanak
  • 100 gr. beyaz peynir.
  • 2 kıyılmış kuru soğan
  • Karabiber

Yapılışı:

  • Önce sıvı malzemeler karıştırılıp yavaş yavaş un eklenerek orta yumuşaklıkta bir hamur yoğurulur.
  • Hamur 4 bezeye ayrılıp 10 dak. dinlendirilir.
  • İç malzemesi karıştırılıp harç hazırlanır.
  • Fırın 200° de ısıtılır.
  • Bezeler açılabildiği kadar açılıp ortadan ikiye kesilerek iki yarım daire elde edilir.
  • İç harcı dairenin kesilen tarafı boyunca yayılıp sarılır.
  • Sarılan yufkalar yağlanmış tepsiye ortadan başlanarak yerleştirilir.
  • Sıcak fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.
  • Diğer yufkalara da aynı işlem uygulanır.
22 thoughts on “Nefis Ispanaklı Börek

  1. sa,
    siteniz kurulali abonenizim,
    sessiz takipci olarak kalmak istemistim fakat börek SIKINTINIZI anladigimdan dayanamayarak benim daimi tarifimi paylasmak istemistim :).
    1 kg un, 1 cay bardagi sivi yag, 2 yemek kasigi tereyag, 1 yas maya, ilik su, tuz… deneyin.
    Ben her börege kullaniyorum.
    Allah muinimiz olsun

  2. Ellerine sağlık canım börek nefis görünüyor.Eminim sen bu börek mevzusuna da ayrıntılı bir giriş yapar ve harika bir tarifle karşımızda olursun:))) bekliyorum…

    sevgiler…

  3. SELAMLAR ARKADAŞIM İKİMİZDE BU GÜN ISPANAĞI KULLANMIŞIZ SELAMLAR ELLERİNE SAĞLIK

  4. Börek nefis görünüyor lavantin’cigim,sen arar bulur yaparsin ev yapimi böregi:) Ellerine saglik cnm.Ama benim gözüm halaa tulumbada:)))

    Selamlarimla,Serap.

  5. Hayırlı geceler Lavantin,tadını bilmem ama gayet güzel görünüyor ellerine sağlık canım.Bende geçende kendi uydurduğum tarifimle bir börek yaptım o da çok güzel olmuştu.Yakında yayınlarım inşaallah.Allah’a emanet ol…

  6. Isimsiaz yorumcum, sessizliginizi bozmaniza sevindim. Sizlerin fikirleri benim icin cok önemli cünkü.

    Mayali hamurlar konusunda sikintim olmuyor aslinda. Bir de hamura maya konursa bildigimiz usul ince yufkalar oluyor mu? Kabarir veya dokusu daha farkli olur diye düsünüyorum ama… Sen deneyen biri olrak daha iyi biliyorsundur.

    Paylasimin icin tesekkür ederim.

    Sevgiler…

    Fatma, döktürmüsün deyince kendimi hamarat birsey gibi hissettim.:))
    Bak ben hala böregin püf noktasini bile bilmiyorum.:))

    Sevgiler canim…

  7. Tesekkür ederim Zehra abla… Sanal ikram bu buyur desem…

    Selamatle…

    Tesekkür ederim Sweet Kitchen…

    Hayirli vakitler…

    Bengisu, öyle mi dersin?… dalarsam pek memnun olurum, bu beceriksizlikten kurtulurum belki.

    Sevgiler canim.

  8. Tesekkür edeim Dilek… Sen ne yaptin hemen bir göz atayim insallah…

    Selametle…

    Ece, yumurtanin hepsi hamura konuyor, üzerine sürülmüyor. zaten sivi olarak yag ve yumurtanin olmasi hamurun dokusunu cok cok güzel yapiyor.

    Sevgiler…

  9. Serap, son zamanlarda cok tembelsin, kollarini siva mutfaga gir. Tulumbanin tadi seni kendine getirir.

    Sevgiler…

    Rumma ici bilindik ama hamuru kayda deger. Cik hos bir kivami var.

    Muhabbetle…

    Tesekkür ederim Elif, tavsiye ederim, nefis bir börek adi gibi.

    Selametle…

    Cahide, bu uydurma tariflere bayiliyorum. Merakla bekliyorum tarifini.

    Selamlar canim.

  10. Merhaba,
    Börek tam anlamı ile nefis görünüyor, ellerinize sağlık.
    Böreğin ıspanaklısına kimse hayır demiyor.
    Peynir yemeyenler, kıymalıyı ağır bulanlar, ıspanaklıyı afiyetle yiyor.

  11. Kesin nefis!
    Helede aç bakılınca bu fotoğrafa ekrana elini atıp almak içni dua eder oluyor:)
    ellerinize sağlık olsun..

  12. Sa, börek SIKINTINIZI okudum da :)) yazayim dedim. Benim de öyle bir problemin vardi ta ki annem kendisi cok güzel yufkalar acar ” kizim firindan cikar cikmaz uzerine yavas yavas her yerine gelecek sekilde su (cesmeden) gezdir” diyene kadar tabi ki hemen denedim 🙂 ve sonuctan cok memnun kaldim hakikaten yumusacik oldu. Ben internette de biraz arastirdim yufkacilar da yufkaya sadece un su tuz katiyor bende oyle yapiyorum. Bence sivi yag kitirlastiriyor yufkayi. Isterseniz un,si,tuz ile

  13. bir hamur yogurun mesela 4 +4 her yufkanin arasina erimis tereyagi gezdirin dorduncu yufakin ustune istedigin ic harci tekrar dort yufka acip aralarina teteyagi gezdirip pisirebilirsiniz. Sonra da Su 🙂

Bir Cevap Yazın

