Patlıcan Biber Kavurması

Malzemelerinin gelişigüzel doğranıp zeytinyağının sere serpe yayıldığı yemekler oldum oluşu ilgimi çeker.  Bu tür yemekler köy yemekleridir benim için. Hani malzemenin hem taze hem  bol, vaktin az olduğu yaz akşamları evin hanımı çabucak  patlıcanı domates doğrayıverir ve o özensiz zannedilen yemekteki tat insanı şaşırtır…

Akdeniz tarzıdır belki bu, belki Doğu, belki Anadolu… Kökü nereden olursa olsun ekmeği batırıp yemek, hatta yedikçe yemek içindir bu yemekler…

Ben yemek planlarken yanında ekmeği de düşünürüm. Her yemeğe her ekmek olmaz. Somon yerken Antep’in Kübban ekmeği, bu yemeğin yanına da buns hiiç yakışmaz. Zaten alıştım artık iki gün de bir kübban ekmeklerim Allah’ın izniyle mutlaka pişiyor. Unun içine tam buğday unu da karıştırıyorum, hem kolay, hem ekonomik, hem sağlıklı, hem lezzetli en önemlisi de siyah ekmek yemek sünnete uygun… Yani artısı çok eksisi bence yok.

Bir gün akşam yemeğiniz de tarifi sayfamda mevcut olan kübban ekmek ve bu güzel yemek olsun…

Malzemeler:

  • 2 tane GDO suz patlıcan (Bütün malzemelerin de GDO suz olanlarını tercih edin diyeceğim ama nasıl olur bilmediğimden böyle iddialı bir cümle kurmayayım.:) )
  • 1 kırmızı biber
  • 2 yeşil biber
  • 3 domates
  • 4 diş sarımsak
  • Sızma zeytinyağı
  • Tuz, karabiber

Yapılışı:

  • Bir tavaya önce biberleri sonra patlıcanları irice doğrayın.
  • Onların üzerine domates ve sarımsakları doğrayıp yağını gezdirin.
  • Orta ateşte kaynamaya başlayınca altını kısıp pişmeye bırakın.
  • Arada bir çok hafif zedelemeden karıştırın.
  • Pişmeye yakın tuz, karabiber ilave edip sıcak veya soğuk servis edin.

Ertesi günü daha lezzetli olduğunu fark ettim, ben den sözlemesi…

Malzemeler:

  • 2 tane GDO suz patlıcan (Bütün malzemelerin de GDO suz olanlarını tercih edin diyeceğim ama nasıl olur bilmediğimden böyle iddialı bir cümle kurmayayım.:) )
  • 1 kırmızı biber
  • 2 yeşil biber
  • 3 domates
  • 4 diş sarımsak
  • Sızma zeytinyağı
  • Tuz, karabiber

Yapılışı:

  • Bir tavaya önce biberleri sonra patlıcanları irice doğrayın.
  • Onların üzerine domates ve sarımsakları doğrayıp yağını gezdirin.
  • Orta ateşte kaynamaya başlayınca altını kısıp pişmeye bırakın.
  • Arada bir çok hafif zedelemeden karıştırın.
  • Pişmeye yakın tuz, karabiber ilave edip sıcak veya soğuk servis edin.

Ertesi günü daha lezzetli olduğunu fark ettim, ben den sözlemesi…

5 thoughts on “Patlıcan Biber Kavurması

  1. Canım yemeğe tam puan da, anlatımın öyle iştah açıyorki resimde peynir ekmek te olsa yenir..:)

    Ellerine sağlık sevgiler

  2. Tesekkür ederim Funda…

    Rumma, bunu son zamanlarad cokca duyar oldum.:) Bundan sonraki tarifim peynir ekmek mi olsa?:)

    Muahbbetle…

    Tesekkür ederim betül… Ayni kafadayiz demek, denemeni tavsiye ederim.
    Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

