Limon Pelteli Pey Kek

Pey kek yapmaya uzunca bir ara verdim hayret! Hayret diyorum çünkü arkadaşlarım bile “Yine mi?” demeye başlamıştı.:) Daha dikkatli yemeye de başlayınca, baktım yaptığımın yarısın iki gün içinde kendim yiyorum, ara vermenin en doğrusu olacağını düşündüm.
Limon peltesi çoğu tatlıya yakışıyor bence ve bunun alanını daha da genişletmeyi düşünüyorum. Bakalım, limonlu pelteyi uygulama sınırını nerelere kadar zorlayacağım. Bir gün limon peltesi dolgulu içli köfte filan dener miyim ki?:)) 

 

Malzemeler:

  1. 1 yumurta
  2. 2 kaşık tereyağı
  3. 2 kaşık şeker
  4. 1 paket vanilya
  5. Yeterince un

Dolgusu için:

  1. 500 gr. quark (bulunduğunuz ülkeye göre kullanılan krem peynir vs.)
  2. 150 gr. yoğurt
  3. 1 kutu sahne 200 gr. lık (krema)
  4. Yarım bardak süt
  5. 1 paket toz puding veya Käsekuchenhilfe Hic biri yoksa 2 kaşık nişasta
  6. 3 yumurta
  7. 1 bardak şeker
  8. 1 vanilya

Peltesi için:

  1. 2 bardak su
  2. 1 bardak limon suyu
  3. 2 kaşık nişasta
  4. 2 paket vanilya
  5. 4 kaşık şeker

Yapılışı:

  1. Her zaman yaptığım pey kek hamurunu hazırlayın kalıba normalinden daha yüksek olacak şekilde – en üste peltenin de payını düşünerek – yaydım. Bu ayrıntıya dikkat edin. (Dolgu malzemesini hamurun üzerine döktüğümde, hamur malzemeden 1 cm. daha yüksekti.)
  2. Yumurtaların beyazıyla sarısı ayrılıp, beyazı bir miktar şekerle kar olana kadar çırpılır.
  3. Yumurta sarısı, yoğurt, süt, quark, vanilya, geriye kalan şeker, sahne mikserle iyice çırpılır.
  4. Puding eklenip çırpmaya devam edilir.
  5. Yumurta akları ilave edilip yavaş yavaş malzemeler bir birine karıştırılır.
  6. Kalıptaki hamurun üzerine dökülüp,170° de 1 saat pişirilir, fırın ısısı 150° ye düşürülüp 10-15 dak. daha fırında tutulur.
  7. Pelte malzemelerini karıştırıp sürekli karıştırarak pişirin ve ılıması için bir kenara koyun.
  8. Fırından çıkan sıcak pey kekin üzerine ılınan -sıcak olması da sorun olmaz- pelteyi dökün.

Bundan sonrası buzdolabında bekletmek ve afiyetle yemekten ibaret.

25 thoughts on “Limon Pelteli Pey Kek

  1. Lavantin,tatlin nefis görünüyor, hele resim bir harika arka plandaki çiçeklere de bayıldım..:)ellerine saglik canim!Bol limonlu pelteli tatlilarda buluşmak dileğiyle..Bu arada seni linklerime ekledim canım, sende sayfama link verirsen çok çok memnun olurum…;)Sevgilerle

  2. Canımcığım merhabalar. Biz bu aralar şifayı kapmış geziyoruz Utku ile. Peykek harika duruyor. Zaten limonlusu bana hep seni hatırlatır. Bak yine limonlu yapmışsın. Naile de limonlusunu seviyor. Ben ise henüz denemedim, ah tembel ben. Canım Cuma yazıların gerçekten çok anlamlı. Selam ve sevgi ile.

  3. Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor.Tatlandırıcıyla yapılması beni şaşırttı.İlk fırsatta denemek lazım sevgiler

  4. Ben İtalyanların ricottalı cheesecake’ini daha çok seviyorum. Daha hafif, daha rahat yenir bir tatlı. Amerikan tarzı olan krem peynirlisi ise çok ağır geliyor. (Adaletsizlik konusunda haklısın, ben de öyle düşünüyorum ama hiç bir şeyi olmayan insanların vermeyi bilmesi çok şeyi olup da veremeyenlere örnek olur mu dersin?)

  5. Tesekkür ederim Ayse. Benim gibi mavi delisi olunca dekor olarak sari cicekler güzel bir secenek oluyor.:)Insallah canim en kisa zamanda eklerim.Rabia’cigim Allah sifa versin. Biz cok sükür atlattik.Peykeki limonlu yapmadiysan güzel birseyleri kacirdin demektir.:) Sevgili Acelya’da denedikten sonra hep yapar olmustu.Sevgiler ben den canim…

  6. Tesekkür ederim Seda. Genellikle dogal beslenme tercihim olur ama, su tatlandirici kullanma huyumdan da vazgecemiyorum. Daha dogrusu birinin beni sagliksiz oldugu konusunda ikna etmesini bekliyorum.:)Genellikle sütlü tatlilarda ve pelte benzeri tatlilarda kullaniyorum.Sevgiler…Sevgili Tijen, haklisin krem peynirli hic denemedim ama hoslanacagimi sanmiyorum. Kullandigim quark denen türkce karsiligini bulamadigim bir malzeme. Ve daha cok yogurdu andiran hafif bir tadi var. Ve zaten tamamen yagsiy olanlari tercihim oluyor.Ah keske örnek olsa…Gelismis ülkeler cok yemeye bagli obezite gibi hastaliklarla mücadel ederken, az gelismis ülkeler aclikla basacikmaya calisiyor. Kendinde olani paylasmalarini birak, o halklarin dogal kaynaklarini sömürmeseler o bile yeter. Sevgiyle kal…

  7. Ellerine saglik canim son yazilarini okumamistim simdi okudum tek yorum yaziyorum.Ayrica cuma yazin yine cok anlamliydi.Pelteyi tam anladim ama arsive tikladim yine bu sayfa acildi yani kek tarifine ulasamadim,bendemi bir yanlisliki var?sevgilerimle,Allaha emanet ol

  8. Bu arada käse kuchen cok seviyorum,annemlere yapmak istedim quark´i arastirdim,lor peyniri imis.

  9. Canim ellerine saglik paykek nefis görünüyor,ben bir kac defa paykek yapmama ragmen su lor denen seyin Almanca karsiligini bulamadim bende senin gibi quark kullandim hep ama daha arastirmayi bitirmis degilim halada marketlerde arastiriyorum yakinda bulurum insallah:))sevgiler…

  10. Lavantin bişey sormak istiyorum izninle. Bu lezzetli yiyecekleri yapmanın bir gereğide yiyen bir kitlenin olması bu mevcutmu yeteri kadar?:))

  11. Tesekkür ederim Dut agaci. Cuma yazilarinin güel yorumlar almasi beni cok mutlu ediyor.Canim, ayani sayfa acilmiyor, acilan yeni sayfanin basindaki tarif ayni oldugu icin öyle sanmissindir. Asagiya dogru kazdirisan limonlu peykek taifine ulasabilirsin.Lor peynirinin almancasini ben bulamadim ama arstirdiysan Alman’lar da zaten kesekuchen icin quark kullaniyor. Türkiye’de bulunmadigi icin loru secenek olarak kullaniyorlar.Selamlar…Seval, hic ugrasma ben de bulamadim. Ama zaten kesekucen Türk tatlisi degil ki. Dolayisiyla Alman’lar asil malzeme olan quarki kullaniyor. Lor aramana gerek yok.Dut agacina yazdigim gibi, Türkiye de secenek olarak lor kullaniliyor. Cikis noktasinin Avrupa oldugunu tahmin ediyorum, yani quark zaten dogru malzeme degil mi?Bilgin varsa paylasirsan sevinirim.

  12. Aymen, yok canim sandigin gibi bir kitle yok aslinda. Esim ve iki cocugum. Ama istahli bir aile degiliz. Günlük yaptigim yemekler. Ve az yaptigim icin kücük kitlelere de hitap edebiliyor.:)Selamlar…

  13. Merhaba Lavantin, uzun bir zamandan sonra seni ziyarete geldim. Limonlu peykek eminim cok ferah ve de hafif bir lezzet olmustur, resimden de belli oluyor zaten, ellerine saglik diyorum. Selam ve sevgilerimle..

  14. canım bendede bu aralar hindistan cevizli bi karışımı herşeye kullanma çabası başladı….taktıkı takıyorum….yap yapki bizede değişik tarifler öğret..ellerine sağlık….görüntü harika…

  15. Lavantin yine harka bir görüntü olmuş ellerine sağlık arkadaşım limonlu tatları çok seviyorumm

  16. Canım benim, blog alemindeki 1. yıldönümünü kutlamak istedim,ilk tarif eklediğin tarih 11 aralık 2006,inşallah yanılmıyorumdur.Daha nice yıllarda bizimle tariflerini,cuma yazılarını paylaşırsın inşallah,bil ki sen yazdıkça biz de burada seni takip ediyor olacağız.Sevgi ve muhabbetlerimle.Nazife…

  17. Kevser’cigim, tam dedigin gibi ferahlatici harika bir tadi var. Siddetle tavsiye ederim.Sevgiler…Rica ederim Disal’cigim benim ki paylasim. Sizler zaten cok maharetli hanimlarsiniz.demek ki hanimlar da bu takinti meselesi yaygin bir sekilde. Etrafimdan da duyuyorum cünkü.:)Sevgiler…

  18. Seda’cigim, al ben den de o kadar. En sevdigim tatlilar limonlular. Her gün olsa bikmadan yerim.:)Selamlar…Nazife’cigim, canim benim, senin gibi birini tanidigim icin cok sansliyim. Hatirlatmasan yildönümü mü bäle unutuyordum.:) Cok dikkatlisin masallah. Sen ve senin gibi güzel dostlarim oldugu sürece insallah ben de daha uzun yillar hayirlisiyla burada olurum.Sicak sevgiler Kastamonu’ya…

  19. lavantinciğim,harika bir görüntü.Ellerine emeğine sağlık,Afiyetler olsun.
    Ablacım bayramınızı kutluyor ve sevgilerimi gönderiyorum…

  20. ben de yaptım ama henüz yayınlamadım.gerçekten muhteşem bir lezzet..ellerine sağlık.çokta güzel resimlemişsin .tebrik ederim..
    iyi bayramlar diliyorum..sevgiyle kal..

  21. Bencede bu peykek fena yediriyor:)
    Bu arada bayramınızı tebrik ederim inşAllah rabbim tebessüm dolu bir bayram ve idrakine varabildiğimiz ehemmiyetine nail olabildiğimiz bir bayram nasib eyler..
    Hayırlı bayramlar ola!

  22. Canım sanada iyi bayramlar…

    İtiraf ediyorum bende bu fotoğrafla büyülendim…

    Yani pelteden ziyade fotoğrafa odaklandım..:) Arka plan , kadraj kompozisyon hepsi dört dörtlük..

    Işığın bol olsun selam ve dua ile..

  23. merhabalar. ben bu fotoğrafa bayılım doğrusu. Şimdiye kadar gördüğüm en güzel peykek fotoğrafı tebrikler. tarifide denemek istiyorum inş.

Bir Cevap Yazın

