Hindistan Cevizli Kurabiye Nam-ı Diğer Coco Star Kurabiye

 Cümle blog alemi bu nefis kurabiyelerden yapınca doğal olarak benim gibi hindistancevizi sevenlerin dikkatini de çekmiş oluyor. Aslında dikkatimi çekeli epey oldu ama taslak olarak bekliyordu.

Hakkında uzun cümleler kurmaya gerek yok bence. Ana malzemenin kakaolu kurabiye hamuru ve hindistan cevizi olması insana ‘”Her şey orta da.” dedirtiyor.  Siz ne dersiniz  her şey apaçık orta da değil mi?:))

 

Hamurunun malzemeleri:

  • 2 yumurta ama birinin akı dolguya konacak
  • 100 gr. tereyağı
  • 1,5 çay bardağı pudra şekeri
  • 1/2 çay bardağı acı kakao
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 vanilya
  • Aldığı kadar un
  • Üzerini süslemek içim çikolatalı glazür

Dolgu malzemeleri:

  • 1 bardak+2 kaşık hindistancevizi
  • 1 bardak +2 kaşık pudra şekeri
  • 1 yumurta akı ( Hamur malzemesinden alınan…)

Yapılışı:

  • Hamur için malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Dolgu malzemelerini de karıştırıp hazırlayın.
  • Hamurdan küçük parçalar koparıp elinizle -küçük resimdeki gibi şekil verin.
  • Hazırladığınız hamurun çukuruna kafi miktarda dolgu malzemesinden koyun ve uçlarını orta da birleştirerek güzelce kapatın.
  • Kapatılan yeri alta gelecek şekilde tepsiye dizin ve 180° de pişirin.
  • Kurabiyeler tamamen soğuyunca glazürle süsleyin. ( Bu tamamen görüntü içindir olmasa da olur.)
12 thoughts on “Hindistan Cevizli Kurabiye Nam-ı Diğer Coco Star Kurabiye

  1. Lavantin’cim,sen yapınca cidden başka oluyor.Ellerin dert görmesin bacım.Benim makina çok felaket çekiyor,bozulmadan da almak işime gelmiyor.Anlaşılır olsun yeter diyorum şimdilik.Allah’a emanet ol canım,hayırlı bir hafta dilerim…

  2. Canım bunlar nasıl kurabiyeler böyle maaşallah bende denemiştim ama senin tarifin daha bir güzel geldi gözüme nedense..:)

    Kahve kreması ,tam olarak süt tozu değil sanırım nescafe ile birlikte kullanılıyor tadını yumuşatmak için ama içerik olarak aynımıdır bilemiyorum..

    Aslında o önemli bir unsur değil kek için ilk yaptığımda unutmuştum eklemeyi tadında bir değişiklik oluşturmadı…

    Bu kekin tadı normal kekten daha güzel bence..ama tabiyki bu beğeniceğin manasına gelmiyor istersen misafirin gelince denersin beğenmezsen ziyan olmaz..:)

  3. Sevgili Lavantin
    cahide ablaya katiliyorum,gerçekten çekimleriniz ve tarifleriniz çok guzel,ellerinize saglik olsun,tarifini vermis oldugunuz bulgar ekmegini denedim tadi çok guzeldi goruntusude fena olmadi ama 🙂 sizinkiler gibi durmadilar nedense 😉
    sevgiyle kalin…

  4. sayfanı açar açmaz aklıma ilk gelen bu hanımın yaptığı başka oluyor düşüncesiydi….

    aynısını hepimiz çoğumuz yaptık ama sende başka duruyor canım..ellerine sağlık…

    valla yeniden deneyesim geldi…kıskandım yani fotoğrafını:)şaka 🙂 🙂

  5. Sevgili Lavantin, bence de herşey ortada:))
    o kadar harika görünüyorki, insanın kalkıp yapası geliyor, pişmemiş aşamasını fotoğraflaman da çok iyi olmuş…
    bu kurabiyeleri ilk gördüğümden beri hep yapmak istiyorum, senin de dediğin gibi o kadar çok arkadaş yaptıki.
    Aslında malzemelerdeki yağ oranı beni frenleyen, hatta yağın yarısını sıvıyağ kullanarak denemeyi düşünmüştüm, öyle kaldı,gördümki sen de yarım ölçü yapmışsın, gayette güzel olmuş:)
    şimdiden bayramın mübarek olsun, sevdiklerinle birlikte sağlıklı, huzurlu, mutlu bir bayram geçirmen dileğiyle…

  6. kurabiyeler kendini gösteriyor. Gel beni ye diyor 🙂 Ellerine sağlık.

    Ayrıca yaklaşmakta olan bayramını da kutlarım.

    Sevgiler..

  7. sizi takip ediyorum. zelikle son zamanda resimleriniz profesionel gözüküyor. bu konuda mesela reklamcilardan teklif aldiniz mi hic? sizi kesfetmek gerek bence. iyi günler…ben arkadaslarima sizin reklaminizi yapiyorum

  8. Cahıde Tesekkür ederım canım…
    Fotograf makınası konusunda senı cok ızı anlarımö bu tğr sorunları ben de cok yasaarım. Birşeyi isterim ama gerçekten ihtiyaç mı diye çook düşünürüm. Sayfa da olduğu gibi.

    Sen yine de ya makinanaı verecek birini bul ya da bozmak için gazret gister.:)))) Şaka tabi…

    Muhabbetle…

    Rica ederim Rumma kendine ve resimlerine haksızlık ediyorsun.

    Kahve kremasının olmaması bir değişiklik yapmıyorsa sorun değil. Ama sanırım yoğunlaştırlmış süt den bahsediyorsun, şimdi anladım. O kolay burada kilolarca bulunur.:)

    Bilmiyorum bir gün denerim…

    Sevgiler…

  9. Estağfurullah Miriban, eminim ki seninkı de çok güzel olmuştur.
    Demek Bulgar ekmeğini beğendiniz.
    Afiyet olsun…

    Yok canım, size güzel geliyordur, hepinizin çok güzel resimleri var var tarifleriniz de harika.

    Bloglar birbirinin yaptığına heveslenir kıskançlık değildir zaten bu…

    Seviler canım…

  10. Senin de gelecek bayramın mübarek olsun Hatice…

    Birçok tarifdeki yağ miktarı benim için de hep caydırıcı sebep olur.
    Ama bir denemeden birşey olmaz, yoksa olur mu?:))

    Selametle…

    Teşekkür ederim Naile… Yorumun beni çok mutlu etti. Seni en kısa zamanda aramızda görmek isterim. Nete girince ilk baktığım sayfa senınkı, bekliyoruz…

    Senin de bayramın mübarek olsun.

    Teşekkür ederim Melike…
    Henüz teklif filan almadım ama gerçekten yetenekli miyim bilmiyorum. Takipçilerden resimlere yönelik güzel yorumlara alıyorum ama tabi bu konuda teklif filan büyük işler…

    Ayrıca bedava reklam için de teşekkür ederim.:)

Bir Cevap Yazın

