Lavantin'den Tahıllı Tarhana

Ben öyle anadan  nineden tarhana bilen biri değilim en başta onu yazayım. Hatta bu tür tarhanayı Almanya da tanıdım. Ama mutfak kurdu insanın içine düşmeye görsün mutlaka tarifler kurcalanıp ekleme ve çıkartmalarla yeni denemeler yapar insan. (Mutfak kurdu tabiri bana aittir kullanandan telif isterim ona göre.:))

Tarhanayı ilk denemeye karar verdiğimde neden belirli malzemelerle sınırlı olduğunu düşünmüştüm ve konabilecek uygun malzemeleri düşünmeye başlamıştım. Sonuç olarak benim tahıllı tarhana dediğim bur tarhana tarifi çıktı ortaya. Tarhana yapımına aşina  arkadaşlarım normal tarhana dan çok daha lezzetli olduğunu söylüyorlar. Benim damak tadım bu konuda uzman olmadığından onların fikirleri benim için belirleyici oldu. Ve tarhanayı hep böyle yapmaya başladım.

Klasik tarhanalardan daha çeşnili bir tat arayanlar için buyurun tarifi:

untitled

Malzemeler:

  • 2 kırmızı biber,
  • 3 domates,
  • 2 kuru soğan,
  • 1 patates,
  • 5 diş sarımsak
  • 1 avuç kuru fasulye, 1 avuç nohut, 1 avuç kırmızı mercimek, 1 avuç yeşil mercimek, 1 avuç bulgur, 1 avuç pirinç, 1 avuç yarma, 1 avuç irmik
  • 1 demet maydanoz, 1 demet dereotu, 1 demet taze nane, 1 demet kereviz sapı
  • 1 kase yoğurt
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 çay kaşığı maya
  • Aldığı kadar un
  • 2 yemek kaşığı tuz

Hazırlanışı:

  • Bir gece önceden nohut, fasulye ve yarmayı suya ıslayın.
  • Ertesi gün ıslanan malzeme, kırmızı ve yeşil mercimek, bulgur, pirinç karıştırılıp üzerini biraz geçecek kadar su koyarak düdüklü tencere de haşlayın.
  • Malzemeler haşlanırken yeşillik ve sebzeleri doğrayıp robottan geçirin.
  • Haşlanan malzemenin suyunu süzün ve yeşillik ve sebzelerle karıştırın.

111111

  • Bütün malzemeyi yeterli miktarlarda robota koyup hep bereber bir kez daha çekin.

100_6002

  • Un konmadan önce böylesi iştah açıcı görünüyor.
  • Un hariç bütün malzemeleri karıştırıp  gerektikçe un ilavesiyle ele yapışmayan bir hamur yoğurun.

100_6006

  • Ağzı kapatılan hamuru kabardıkça yoğurarak ekşimeye bırakın.
  • Bu süre kısa veya uzun olabilir ama 2-3 gün beklemenizi tavsiye ederim.
  • Ekşiyen hamuru havadar bir yere serdiğiniz bezlerinüzerine yassı ve küçük parçalar halinde serin.
  • Parçalar kontol ederek ters düz edin ve daha kolay kurumasına yardımcı olun.

100_6010

  • Elle ovalanacak kıvamda kuruyan tarhana hamurunu biraz ovalayıp  robottan geçiririn. Bu aşamada tarhana yeterince kurumamaışsa makinada çekilirken zorlana birlirsiniz ama telaşlanmayın. Bez üzerine alarak bir süre daha havalandırabilirsiniz.

wer

  • Bulgur iriliğinde çektiğiniz tarhananın son aşaması olan kurutma işlemini ister büyük bir tepsiye yayarak 70-100°  de isinan firind,a isterseniz  doğal yolla kurumaya bırakın. Ben yer sorunum olduğundan hep fırında kurutmayayı tercih ediyorum. Bu yöntemle daha çabuk kuruyup bir an önce tarhana telaşının bitmesini sağlıyor.

Gerisi sizin tarhana pişirme tarzınıza veya tarifinize kalmış. Ben pişirme tarifini eklemiyorum, bir ara belki onu da koyarım.

20 thoughts on “Lavantin'den Tahıllı Tarhana

  1. ellerıne saglık ve kocamann masallah… benım tarhana yapmaya cesaretım yok lavantıncım yapanlara gıptayla bakıyorum..

    sevgılerımle..

  2. tarif çok güzel ama kullandığın foto çerçeveleride ayrı bir güzellik katmış..

    ellerine sağlık….çok güzel açıklayıcı bir tarif olmuş…

  3. selam,

    sizi yeni kesfettim.
    kaliteli resimler…yetenek bir
    güzel net bir anlatim ve ince bir espiri ayni anda zekisiniz…yetenek iki
    ressamlik…yetenek üc

    sizi devam takip edecem…favorilere ekledim lavantin kardes

  4. Selamlar, tarhanayla aşure arası bişey mi ne 🙂 40 çeşit var herhalde Nuhun gemisinde ne varsa eklemişsin ve ortaya nefisss tam benim damak tadıma uygun bişey çıkmış. Kokusu burnuma geldi. Tabiiii pişmiş çorba kokusu , o hazırlama aşamasındaki ekşi koku değil:)
    Bu arada karışıma ilave olarak çok az kuru fesleğen ve havuç rendesi de çok yakışıyor.
    Ama ben senin kadar kurtlu değilim 🙂 Bu kadar uzun süreli şeylere tahamül edemem sonucu hemen göreceğim işlere girişiyorum.

  5. Saliha, Oktay usta “Mutfak cesaret ister.” der. Ben de deo cesaret fazlasiyla var.
    Bir zamanlar hazir satilan cikolata gofret benzeri seylere merak salmistim. Onlrin yaninda cok daha masum kaliyor. Laf aramizda insallah tekrar öyle bir kurt icime düsmez diye de düsünüyorum.
    Sevgiler…

    Tesekkür ederim Naile… Antep tarhanasinin tadi bambaska olsa da bu da lezzetli oluyor. Ben arada bir tercih ediyorum alisik olmadigimdan. Yapimi ve isi bitirmis hazzi beni daha cok doyuruyor;))

  6. Sagol Disal… Sagolsun esim meraklidir bu konulara.
    Muhabbetle…

    Birsen hanim, ince yorumunuz icin tesekkür ederim. Takip etmeniz beni mutlu eder.
    Selamlar…

  7. Cahide, sen de var ya o mutfak kudundan. Sana hic fisildamadi mi?:))
    Ama mutlaka denemeni tavsiye ederim. Begeneceksin insallah.
    Muhabbetle…

    Buket, cok dogru bir yakistirma yapmissin.:) Aslinda asure tarhana mi deseydim acaba?:)
    Bak simdi hayiflandim, havuc aklima hic gelmedi.:)
    Bir dahakine insallah.
    Selametle…

  8. Bravo lavantincigim,zoru basarmak buna denir herhalde:)Bende yaparim evde tarhanayi her yil yaparim ve her yapisimda da bir dahakine az yapavam derim en az bes veya alti kilo olur.Tahilliyi neyse ki az yapmistim:)Hatta bu tarhanayla ilgili bir anim bile var.Annemle denemistik tahilli ee Türkiye’nin sicaginda hamur elimizden akiyordu sererken,bir yandanda babam kiziyor “hic ugrasmayin atin hayvanlar yesin”diye biz bir yandan sermeye calisiyoruz.Anliycan anamizdan emdigimiz burnumuzdan gelmisti:)
    Eline saglik cnm,kisin sogunda sicacik bir corba herkese iyi gelir:)

    Selamlarimla,Serap.

  9. Serap, annenle yaşadığınıy can sıkıcı durumu anlayabilizorum. Bazı erkekler malesef kadınların işine biraz fazla karışıyor.

    Azmin elinden kurtulan olmaz ya benimkı de çyle işte.:))

  10. Tesekkür ederim Ece… Eminimki cok hosuna gidecketir. Deneyenler hep begendi.
    Sevgiler…

  11. lavantin hanım yaaaaa ben dün yaptım tarhana yı ama hic kabarmadı hamurum.ben yinede arada bı karıstırıyorum.bozulmaz demi acele cevap lütfen…ben 22 yasında bi ev hanımıyım pek bi özenerek yapmıstım ama…

  12. Bengü, kabarmama sebebi saniyorum ki havalardan… Biliyorsundur tarhana sicak havayi sever. Hem kabarir hem kurumasi kolaylasir, hem de eksiyerek tatidna tad katar.
    Ancak panik yapma! Herseyin bir kolayi bulunur. Hamurunu oda isisina al ve icine bir miktar mayayi suda eritip ekle. Civik olursa bir miktarda un katarak tekrar yogur ve sicak ortamda bekletmeyi unutma.

    Gelismelerden bei haberdar edersen, sevinirim.
    Kolay gelsin…

  13. slmlar tarhanamın akıbetını kısaca anlatayım; hamurumu sofrayla sarıp oda sıcagına aldım ve 1 cay kasıgı da instant mayayı sulandırmadan katıp yoğurdum iyice artık cok güzel kabarıyo bende karıstırıyorum süreklı.ben ve komsularım sonunda nasıl olacak heyecanla beklıyoruz 🙂 3 gün oldu bu arada ama benim hamur ele yapisıyo un ilave etsemmiki bilemiyorum.
    Lavantin hanım benim esimde Gaziantepli bende Kahramanmaraşlıyım ama kıbrısta oturuyoruz.
    Kıbrıstan selamlar,sevgiyle…….

  14. Bengü, ilk sorunu giderdigine sevindim…

    Diger sorun icin de un eklemen de hic bir sakinca yok. Veya un eklemek yerine bolca un kullanarak ufak parcalara ayirarak bez üzerine serebilirsin artik. Ilk asamada sererken ellerine yapisabilri, hatta isin icin den cikmak cook zor gibi gelebilir. Ama serdikten bir süre sonra kendini toparlamaya baslar zaten.
    Tarhananain akibetini tekrar haber verirsen sevinirim.
    Kolay gelsin…

  15. merhaba lavantin hanım,tarhanamı kuruttum ve cektım robotta ama hepsi ufalanmadı bende eledim büyük parcaları tekrar kurumaya bıraktım simdi.bi kere naneli ve sarımsaklı,bide naneli, tuzotlu ve azcık limonlu pişrdim cok lezzetli oldu.bu güzel tarifiniz için cok tesekkür ederim artık yapacam inşallah her yıl. SEVGİLERLE…

  16. Bengü, senin adina cok sevindim. Insallah artik hazir tarahanalar muhtac olmassin.

    Afiyetle tüketmenizi diliyorum…

  17. Aynı tarif. İlk gün kabardı , üçüncü gündeyiz kabarmıyor .Üstelik acı gibi,akışkan ve de sakız gibi uzuyor.Tavsiyelerinizi sabırla bekliyorum.Teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

