Empanada

Empanadayı gördüğümde bizim poğaça gibi bir şey diye düşünmüştüm. Zaten hafife aldığım tarifler beni hep yanıltır. Bu da öyle oldu… İç dolgusundaki malzemelerin çeşitliliği ve hamurun içerdiği yağ miktarından kıtır kıtır ağızda dağılan harika bir yemek oldu. Belki benim gibi düşünerek bu iç dolgusuna bir de yağlı hamur ne kadar ağır olur diye de düşünebilirsiniz ama yanılırsınız.

Gerçekten çok lezzetli ve yedikçe yemek istediğim bir tadı vardı. Gerçi biz hanımlar ne yesek yedikçe yemek istiyoruz, o da başka bir konu.:)  Ama “Ucundan accık yerim.” diye kendinizi kandırıp denemenizi tavsiye ederim. Nasılsa azla yetinemeyeceksiniz ama yapana kadar kandırın işte kendinizi.:))))

Ekleme: Empanada nın vatanı olarak tek bir yer söylemek zor. Kökeninin Arjantin – hatta ismini  Arjantin’in Salta şehrinden alır-  olduğu tahmin edilse de, özellikle Güney Amerika, Meksika, Porto Riko,İspanya ve Filipinler’de içi doldurularak yapılan bir börek türü olarak yaygın olarak tüketilir. Ancak yapıldığı yerlerde iç malzemesinde farklılıklar gösterir. Benim yaptığım sanıyorum ki, Arjantin Emanadası

ert jpg

Hamur malzemeleri:

  • 350 gr. un
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 100 gr. tereyağı
  • 1 tane yumurta
  • 1/3 bardak su (250 gramılık)
  • 2 kaşık sirke

İç malzemesi:

  • 100 gr. kıyma
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 2 tane yemeklik doğranmış kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 dolmalık biber
  • 1 tane defne yaprağı ( Ben koymadım.)
  • 2 orta boy patates
  • Kekik ve tuz (Kekik de sevmediğim için kullanmadım.)
  • 3 dilim sucuk ( Yorum yazan hemen herkes sucuk meselsini sorunca fark ettim ki, sucuk yazmayı unutmuşum.:))

Üzerine sürmek için suyla çırpılmış 1 yumurta

Yapılışı:

  • Minik minik doğranmış sucukları bir tavada şöyle bir çevirip bir kenara alın.
  • Sucuğu tavadan aldıktan sonra kıymayı  rengi değişene kadar hafifçe kavurun ve onu da bir kenara alın.
  • Aynı tavaya zeytinyağıyla soğanları koyup, soğanlar yumuşayana kadar kavurun.
  • Minik küpler halinde doğranmış biber, sarımsak ve tuzu (Kekik ve defne yaprağı kullanacaksanız bu aşamada onları da katın.) tavaya ekleyerek kavurmaya devam edin.
  • Biberler pişince minik küpler olarak kesilen patatesleri de katarak patatesler hafif diri kalacak şekilde pişirin.
  • Sucuğu ekleyin ve defne yaprağını çıkarıp soğumaya bırakın.
  • Hamur için verilen malzemelerle orta yumuşaklıkta bir hamur yoğurun ve 12 bezeye ayırın.
  • Fırını 200° de ısıtın.
  • Bezeleri 12 cm. çapında açın ve soğumuş olan harçtan bir tarafına koyun.
  • Hamurun boş tarafını dolu tarafın üzerine katlayıp kenarlarını kıvırarak kapatın.
  • Diğer bezeleri de aynı şekilde hazırlayıp yağlı tepsiye altı tanesini dizip suyla çırpılan yumurtayı üzerilerine sürün.
  • Her tepsiyi 25 er dakika veya iyice kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun…

18 thoughts on “Empanada

  1. Selamun Aleykum

    empanada cok nefis olmus, kiymali böregin bir degisigi…

    Demek citir citir oldu, hmmm afiyet olsun :))

    ellerine saglik

    hoslukla kal

  2. Ellerine sağlık Lavantin,nefis görünüyorlar.Gerçi senin tariflerinin hepsi harika görünüyor.

    Bir de iç malzemede kıyma mı sucuk mu kullanılıyor?Malzeme listesi ile yapılışındakiler faklı sanki.

    sevgiler…

  3. offf resme ve anlatımına resmen ağzımın suyu aktıııı. En kısa zamanda deneyeceğim inşallah. Ama sucuğu malzeme listesine yazmayı unutmuşsun sanırım. Bir de hamurda kabartma tozu falan yok mu?

  4. Nefis bir tarif olmus ellerine saglik cnm,ben hic almayayim diyorum cünkü hepsini ben yerim:)

    Selamlarimla,Serap.

  5. Bu tam bir atom olmuş bacım,çok lezzetli olduğu görüntüsünden belli oluyor.zaten bizim milletin öyle hafif yiyeceklerle pek arası yoktur.Hele Güneydoğuluların az yağlı yemeleri mümkünatsızdır.
    Ellerine sağlık canım ama nereye ait bir yemek olduğunu yazmamışsın,merak ettim doğrusu.Allaha emanet ol….

  6. tamda yazıda dediğin gibi düşündüm ama yazının devamını okuyunca anladım…

    denemekte fayda var..zaten fotoğraf çok güzel görünüyor..
    tadını düşünebiliyorum…

    ellerine sağlık canım….
    sevgiler…

  7. Ece, hata yapmisim, kiyma ve sucuk ikisi de var.

    Tesekkür ederim Aysel… Kiymali börek gibi degil aslinda, hamuru cok baska. Denemeni tavsiye ederim.
    Selametle…

  8. Bengisu, tesekkür ederim canim.
    Sucuk yazmayi unutmusum düzelttim… Denenesi hos bir tarif.
    Muhabbetle…

    Sagol Asli’cigim…
    Gercekten de tadi cok güzeldi…
    Sevgiler…

  9. Naile, yag ve yumurta sayesinde hamurun herhangi bir kabartici malzemeye ihtiyaci olmuyor.
    Sucuk sadece iki 3 dilim kullaniliyor zaten, nu da düzelttim.:)
    Sevgiler canim…

    Serap, haklisin cünkü kendini tutmak biraz zor oluyor.:)
    Sevgiyle…

  10. Cahide, ne de güzel anlatmisin bizleri.:)) Gecen kayinvalidem de yagli köfte yaptim ve bir tava zeytinyagini görümcemin saskinligi icinde köfteye bosaltinca hayretler icin de kaldi ama tadina baktiginda da dur demesi zor oldu.:)

    Sen istersin de ben kökenini yazmaz miyim? Yazima ekleme yaptim okuyabilrisin.
    Muhabbetle…

    Disal, ben de senin gibi düsünerek öylesine denemistim ama tadi cook güzel. Asermen den firsat bulunca denemeni tavsiye ederim.:))

  11. Görüntü zaten herseyi anlatiyor bence, icinin malzemelerine de bakilirsa tam benlik bir lezzet derim.

    Ayrica, ve bunu da özellikle belirtmek isterim, hamurunuda kendin hazirlamis ve ayri bir emek sarfetmissin, hersey icin ellerine ve emeklerine saglik diyorum.

    Selam ve sevgilerimle

  12. Selam Lavantin,

    O kadar tesvik edici bir goruntu ve anlatimi var ki, kafaya koydum deneyecegim insaallah:) Yalniz, kiyma ile sucugu ayri ayri pisirip sonradan mi ekliyoruz ic harca? Bu ikisinin pisme ve bulusma asamalarini aydinlatabilirseniz cok sevinirim 🙂

    Tesekkurler,
    Ayse Sule

  13. merhabalar.gelmekte geciktim kusura bakma..bloğunu zevkle gezdim.tariflerin,resimler hepsi harika.tebrik ederim.seni listeme ekleyeceğim.bu arada sorunun cevabı ise çok basit.yazı da da belirttiğim gibi puding katıca oluyor ve biraz buz dlabında bekliyor.avucumuzda yuvarladığımız hamurumuza da çok fazla puding doldurmazsak(o zaman kapanmıyor)gerçekten nefis ötesi bir kurabiye oluyor.tavsiye ederim.

    bu değişik tarifte içimi açtı.ellerine sağlık..

  14. Kevser, zaten genellikle herseyiyle kendim hazirlamayi seviyorum. Katki, margarin vs. dolayisiyla pek de disardan almam zaten.
    Tadi gercekten hos, mutlaka dene derim…
    Sevgi ve selamlar…

    Sevgili Ayse, o ayrintiyi yazmamisim hatirlattigin icin sagol.
    Kiymayi da ayri kavurup malzemeye karistirdim.
    Afiyet olsun diyorum…

    Funda, tesekkür ederim, sayfama kadar gelerek cevap verdigin icin.
    Kurabiye yi ilk firsatta deneyecegim insallah.

    Sevgiler…

  15. Hem bu kadar güzel lezzetler yakalayıp hemde bu kadar hoş fotografladığınız için teşekkürler ellerinize sağlık
    sevgiler

Bir Cevap Yazın

