Cuma Yazıları – Alimin İnfakı / Tereyağlı Bazlama

     Bakkallıkla meşgul olan alim bir zat, sadaka ve zekatı fakirlerin yalnız fisebilillah (Allah yolunda olanlarına) verirdi.
Kendisine “Bütün fakirlere infak etsen daha iyi olmaz mi?” dediler.   “Bunlar, yalnız Allah yolunda çalışıyorlar. Muhtaç kalırlarsa himmet ve gayretleri sarsılır. Benim için bunlardan bir tanesin ihtiyacını temin edip onu Allah için çalışmaya sevk etmek, düşünceleri, hedefleri dünyalık (menfaat) olan kişilere bin dirhem vermekten daha sevimlidir.” dedi.

   Bu cevabı Cüneyd-i Bağdadi’ye (k.s.) anlattılar. O da çok beğendi ve

“İşte bu zat Allah’u Teala’nın velilerinde biridir. Uzun zamandır böyle güzel bir siz duymadım.” dedi.

   Bu zat, daha sonra iflas etti ve bir daha ticaretle meşgul olmak istemedi. Bunu haber alan Cüneyd-i Bağdadi Hazretleri kendisine sermaye gönderip; ticarete devam etmesini tavsiye etti ve “Ticaretin senin gidilere zararı yoktur.” buyurdu.

Tereyağlı Bazlama                                           

 Ekmek deyince insanın aklına ne çok ekmek çeşidi geliyor. Sacda pişenler, fırında pişenler, tandırda pişenler, hatta tavada, tencerede pişenler… Hepsi birbirinden lezzetli ve şu daha güzel demekte zorlanacağımız tatlar. Kültürümüzde zaten ekmeğin yeri özel ve vazgeçilmez.

 Uzun zamandır ekmeği ev de yapığımdan sanırım bahsetmişimdir. Genellikle sacda pişenler kolay olması açısından tercihim. Her yemeğin yanına yakışıyor, hatta yemek olmasa bile aksam ne pişirsem kaygısından beni kurtarıyor. Her gün biraz daha işin inceliklerine vakıf olabildiğimi görmek ayrı bir keyif. Hatta artık yufka açarken bile eskisi kadar zorlanmadan kolayca açabiliyorum. ) Birçoğunuz için bu zaten çok basit olmalı ama benim gibi sonradan öğrenenler için kolay yufka açmak ayrı bir mutluluk.

  Tarifim basit ama bilmeyenlerin zorlanmadan deneyebileceği lezzetli mi lezzetli bir ekmek. Yanında yemek yerine kahvaltılık tercih edin ve sıcak çayla güzel bir öğün hazırlayın.

 

Malzeme:

  • 5oo gr. un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • Bir paket yaş maya
  • Tuz, su

Yapılışı:

  • Tüm malzemeler karıştırılıp yoğurulur ve mayalanmaya bırakılır.
  • Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlanır.
  • Bezeler merdaneyle tatlı tabağı büyüklüğünde açılır. Bu aşamada isterseniz ve vaktiniz varsa ikinci mayalanmaya bırakmak için hazırladığınız açmaları bir örtü üzerine dizin ve üzerini kapatıp bir saat kadar bekletin. Sonuç daha güzel olacaktır.)
  • Açılan yufkalar kızgın sac veya teflon tavaya atılır ve fazla bekletmeden hemen tersi çevrilip sıcak yüzeye tereyağı sürülür.
  • Tereyağı sürülen taraf tekrar alt üst edilerek diğer tarafa da tereyağı sürülür ve iki taraf da pişirilir.

Dikkat edin tava veya sacınız çok fazla kızgın olmasın.

Bu ekmeklerin özelliği tereyağıyla kızarmasından dolayı mis gibi bir koku ve tada sahip olmaları.

7 thoughts on “Cuma Yazıları – Alimin İnfakı / Tereyağlı Bazlama

  1. merhaba tariflerinizi çok severek takip ediyorum ama yorum yazmak ilk defa nasip oldu hatta bütün yaz acaba şu yoğrulmayan ekmek tarifini denesemmi diye düşünerek geçirdim ama hala cesaret edemedim. sunumlarınız çok şık
    ellerinize ve yüreğinize sağlık
    sevgiler
    lilavemor.blogcu.com

  2. S.a.Bakalım sende ne değişiklikler var diye bakmaya geldim.Bazlamalarla karşılaştım.Tevafuk olmuş bende daha dün kepeklisini yaptım.Ama yağlamadım,dilimledim dolaba attım.Tek ben yiyorum ,sınırlarımı aşmıyayım diye:)) Ellerine sağlık canım Allah’a emanet ol

  3. Bende cok yaparim bazlama ve yufka,yufkalari da önceden acmayi ögrendigim icin hic zorlanmadan aciyorum ayiptir sülemesi:)
    Hele tereyagli olunca yanina hic katik aramam,miss ´gibi cayim olsun yeter:)
    Eline saglik cnm.

    Selmlarimla,Serap.

  4. resimler harika,yazılar harika ve tarifler harikaaa:)
    ellerinize sağlık…bütün tarifleriniz birbirinden leziz.
    sıcacık sevgiler

  5. Serap, sen köyünden bahsettikce bile ben imreniyorum sana… Ben de öyle marifetler ne gezeeer… Annem bile Antep deki hanimlari baz alirsak yufka acma konusunda cok iyi sayilmazdi. Cünkü Antep de yufka daha cok ev ekmegi olarak yapilir ve bizim ev de pek yenilmediginden annem de bu konuda yeterince kendini gelistirmemis sanirim.-:))
    Muhabbetle becerikli arkadasim…

Bir Cevap Yazın

